Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan maksaa esim Finnmatkojen, Tjäreborgin tmv matkoista?

Vierailija
24.01.2010 |

Katsellut tänään halpalentoyhtiöiden sivustoja, esim Ryanair, ja sieltä sais 4-henkiselle perheellemme liput Lontooseen 350e+1vkon lasketteluhotellipaketin Salzburgiin yht.alle 700e eli kaikkinensa riittäis 1000e.

Etelänlomia vielä edes katsonut, kokemuksia perhe-etelänlomista muiden kuin ekana mainitsemieni matakatoimistojen kautta??

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä halpoja lentoja ollut jo ikuisuuden, mutta meillä myös vannotaan perhelomilla helppouden ja vaivattomuuden nimeen!

Joten sellainen suloinen lapsekas innostuminen - "iiih! Onpas nämä halpoja!" kertoo siitä, ettei oikeastaan ole paljonkaan matkustanut, eikä ymmärrä miksi esim. inhimillisistä lentoaikatauluista, lentokenttäkuljetuksista keskellä yötä, peruutusturvasta ym. kannattaa lapsiperheen jokunen ylimääräinen euro pulittaa. Toki siis järjen kanssa, mutta jos nämä halpalentoyhtiöt todellakin olisivat oikotie onneen, niin kyllä muut matkatoimistot olisivat aikoja sitten kaatuneet. :) Itsekin olen kalunnut nuo kaikki kaupungit, joihin pääsee Ryanair-lennoilla edullisesti Tampereelta, mutta eipä niitä monta paikkaa ole. Mitäs kun haluaa jonnekin muualle? Jo yksin Ryanair:n jatkolennot ovat yksi vitsi - AINA joutuu yöpymään vähintään yhden yön kohteessa ennenkuin voi jatkaa matkaa...

Vierailija
22/25 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei tarvitse osata kieliä

- ei tarvitse laittaa luottokortin numeroa nettiin

- ei tarvitse itse suunnitella ja etsiä matkoja netistä

- "pääsee" matkalle muiden suomalaisten kanssa ja saa oppaan palvelut.

Nuo minä siis keksin ja noita paruesteluja omat tuttuni käyttävät. Itse en ole koskaan valmismatkaa ostanut, vaan varaamme aina netistä omatoimisesti ja matkustamme PALJON.

Mutta ei se omatoimimatkakaan nyt ihan niin yksinkertainen ole, että katsotaan mikä on Ryanairin tarjoushinta ja varataan se. Ensinnäkään niitä tarjoushintaisia lentoja ei ole kovinkaan paljon ja ne on varattava tiettyyn aikaan ja tiettyyn kohteeseen. Halpalentoyhtiöllä lennettäessä lentoja ei ketjuteta, vaan ostetaan erillisiä lentoja, joten seuraavalle lennolle ehtiminen ja matkatavaroiden siirto on ihan omissa käsissä, lasten kanssa ja tottumattomalle se voi olla hankalaa. Lisäksi halpalentoyhtiöt lentävät monilta eri kentiltä ja ruuhka-aikojen ulkopuolella, mikä saattaa tarkoittaa paljon ylimääräistä vaivaa, ehkä myös yöpymisiä välilaskukentillä, mikä ei enää välttämättä ole niin halpaa. Ainakin itse olemme lähestulkoon aina päätyneet ns. normaaliyhtiöiden lennoille lopulta, joko halpalentoyhtiö olisi tullut lopulta kalliimmaksi tai sillä lentäminen olisi ollut niin vaivalloista ettemme viitsineet sitä lasten kanssa tehdä.

Lentojen lisäksi omatoimimatkalla pitää itse varata majoitus ja kuljetukset, siis vuokra-asunto, hotelli, vuokra-auto tai kulkea julkisilla. Siihen kaikkeen tarvitaan aikaa ja kielitaitoa, joita ei välttämättä kaikilta löydy.

Itse kannatan ja harrastan siis omatoimimatkailua, mutta minulle sopii ihan hyvin, että ne, jotka haluavat matkustaa valmismatkoilla tekevät niin. Aika monesti ihmiset kyllä ovat yllättyneitä siitä, kuinka paljon matkatoimistot "vetävät välistä", eli kuinka paljon halvemmaksi omatoimimatkailu tulee. Meidänkin perheen matkusteluamme moni pitää ökyilynä, kun käymme niin paljon ulkomailla joka vuosi, mutta loppujen lopuksi kun rupeaa laskemaan, niin emme käytä matkusteluun juurikaan enempää rahaa kuin muutkaan, matkustamme vain edullisesti.

ja päälle 2 lyhyempää viikon reissua ja lapinlomat viisihenkisen perheen kanssa. Kertaakaan en ole omatoimimatkalle lähtenyt, kun ei nappaa esittää muuta kuin tavallista turistia. venezuelassa opas oli jopa kullanarvoinen, kun seurueesta eräs sairastui vakavasti ja henkilökunta hotellissa ei osannut englantia emmekä me paikallista kieltä. Muuten ei ole oppaiden perässä tullut kuljettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim me etelänlomailemme välimerellä aina samassa paikassa koska siellä on sukua. Sinne nyt vaan ei ole suoria lentoja Suomesta, jos halvalla haluaisi päästä pitäisi mennä ainakin kahdella välilaskulla ja halvimmat yhteydet on usein veilä huonoihin kellonaikoihin. Kun lomalennolla taas pääsemme perille asti kotoamme 5 tunnissa (reittilennoilla menisi helposti vaihtoineen ja odotuksineen + bussi perillä kentältä 2 t yhteenäsä lähemmän vuorokausikin). Siksi. Ja pääsemme myls kustannustehokkaasti. Meille myös aika on rahaa ja mukavuus vielä enemmän.

Vierailija
24/25 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseltä mitään. Siitä juuri maksan sen ylimääräisen tonnin, ettei itse tarvi vaivautua.

oletko ihan tyhmä? maksat tonnin kun et viitsi paria klikkausta tehdä enemmän??? siis ei helvetti, jos noin tyhmiä ihmisiä on niin taidan perustaa oman matkatoimiston, osaaminenkin löytyis siihen hommaan.

taidat olla itse pahvi. kun ryanairilta ostaa lennot, koko loma voi mennä perseelleen ilman että saat korvauksia. koko lento saatetaan vaikka perua - ja parhaassa tapauksessa saat euron hintaiset lentosi takaisin, mutta entäpä perillä odottava vuokra-auto ja hotelli? mahdollisista jatkoyhteyksistä puhumattakaan. olen lopettanut ryanairilla ja easyjetillä lentämisen, jos on pakko pysyä aikataulussa. ja varsinkin jos reissaan lasten kanssa.

kun ostaa pakettimatkan, saa majoituksenkin yleensä halvemmalla (ei päde kaupunkikohteissa mutta rantalomakohteissa ainakin). monet aurinkomatkojen ja vastaavien hotellit esim. espanjan rantalomakohteissa veloittaa kolminkertaisia summia, jos varaat hotellin vasta paikan päällä.

koskaan kuullut matkavakuutuksista?

Vierailija
25/25 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

englantia.