Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen käytös muistakin noloa tai jopa törkeetä?

Vierailija
24.01.2010 |

5-vuotiaan tyttäreni paras ystävä oli äitinsä kanssa menossa katsomaan erästä musiikkiajuttua, ja äiti laittoi mulle viestiä että hänen tyttärensä toivoisi kovasti että meidän tyttö lähtisi konserttiin mukaan. Sanoin että ilman muuta ja tietysti maksetaan oma osuutemme. Kaverin äiti laittoi sitten tekstiviestin että "ostettu 3 kolme lippua, puolet siitä tekee xxx euroa ja hänen tilinumeronsa on xxx". Siis maksatti meillä puolet omastakin lipustaan.

Noh, ajattelin että olkoon, hänhän kuitenkin kuskaa tytöt sinne jne. Kunnes sitten laittoi pari päivää ennen konserttia viestin että "tuotteko siis xxx klo se ja se konserttipaikan eteen niin treffataan siellä". Ja me siis asutaan melko lähekkäin toisiamme. Ja konserttipaikkaan on meiltä matkaa jonkin verran.

Minusta tällainen on tosi noloa! En ikinä viitsisi käyttäytyä noin ja jos tuntisin tämän äidin paremmin niin sanoisinkin hänelle asiasta jotain...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa, en kyllä itse todellakaan kehtaisi.

Vierailija
2/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ne samat, jotka odottavat supistusten kanssa yöllä synnytyslaitoksen oven ulkopuolella vuorokauden vaihtumista, ettei tarvitsis maksaa 16.50 euroa extraa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin usein otetaan lasten kavereita mukaan uimaan tai elokuviin, jos pyydetään lasta mukaan niin tietysti maksetaan kaverinkin liput ja haetaan kotoa. Näin toimii meillä ainakin molemmin päin. Joskus ""oikeaan" teatteriin on kaverin äiti maksanut lipun jos on ollut kalliimpi lippu, esim. 20e, mutta nuo muutaman euron uimaliput menee kyllä ihan sen pussista joka pyytää lapselleen seuralaisen mukaan.

Vierailija
4/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan aika syrjäseudulla ja täällä ei hirveesti mitään lasten happeningejä ole ja kyseessä on meidän vanhempi lapsi joten itselläni ei ole kokemusta että miten tällaiset kuviot yleensä hoidetaan. Itse ajattelin niin että ilman muuta on ok että me maksetaan oman lapsemme lippu (maksoi 16 euroa), mutta jotenkin se että päädyttiin sitten maksamaan puolet tästä äidinkin lipusta ja vielä kuskaamaan tyttäremme sinne paikalle oli mielestäni käsittämätöntä!

ap

Vierailija
5/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tulee...

kannattaa kerrasta "oppia" millaisista tyypeistä on kyse. meitä on ahneita montaa sorttia. Kerrasta ei ehkä kannata huomauttaa, vaan kärsiä omissa nahoissa.

Vierailija
6/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap oikeasti maksoi tuon vaaditun summan!

Vierailija
7/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman euron uimaliput menee kyllä ihan sen pussista joka pyytää lapselleen seuralaisen mukaan.

Minä myös ajattelen näin... Olen yhden lapsen äiti (tahtomattani) ja lapsi kaipaa usein seuraa esim. uimahallissa. Otan siis oikein mielellään jonkun tytön koulukaverin mukaan ja maksaisin myös lipun. Kukaan ei kuitenkaan tunnu tätä hyväksyvän, pelkäävät kai jäävänsä kiitollisuudenvelkaan, joten annan sitten yleensä vieraan lapsen maksaa lippunsa rahoillaan, jotka on vanhemmiltaan saanut, mutta maksan molemmille lapsille sitten uinnin jälkeen vaikka jätskit.

Vierailija
8/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tilaisuuteen....

Vierailija
9/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästäisi lastani tommoisen ääliön kanssa mihinkään. Todella noloa, että maksattaa oman lippunsa toisella.

Vierailija
10/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee ne keksii. Minä olisin kyllä kysynyt, että ai miten niin puolet.

Vierailija
11/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurintäti höynäyttämään AP:ta oikein kunnolla...

Pääsi teatteriin puolella hintaa :D

Täytyypi koittaa joku kerta meniskö joku meidänkin naapuresita tohon.. Täällä päin ei kyllä AV-mammoja paljon taida olla ;)

Vierailija
12/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipusta laskutus, jos lapselle tulee kaveri mukaan. Aikamoinen pokka kyllä.

Vierailija
13/13 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun mielestä oletusarvo, että mä maksan lasteni liput, ruoat yms., jos lähtevät kavereiden mukana jonnekin.

Samoin odotan, että kaverit ostaa itse omat lippunsa, jos lähtevät meidän mukaan. Toki mä jonkun uimahallin voin maksaa, mut jos esim. laskettelemaan otetaan kaveri mukaan, en mä maksa hänenkin maksuja. Mutta en myöskään ruinaa tai painosta ketään mukaan, kysyä voin.

Kyydeistä tms. ei luonnollisestikaan makseta mitään, mutta odotan kyllä, että kuljetus hoituu pyytäjän toimesta. Sama toisinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi