Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kaverille sanoa päin naamaa, että en olisi tehnyt samoin?

Vierailija
24.01.2010 |

Suht uusi kaverini remontoi vanhaa ok-taloa, johon arkkitehti on tehnyt laajennussuunnitelman. Suunnitelman mukaan laajennusosan katto voi olla tummanruskeaa tiiltä tai mustaa tiiltä. Kaverini valitsi mustan. Laajennusosaa tehnyt rakennusfirma luki ohjeita väärin ja laittoi tummanruskean katon. Kaverilleni ehdotettiin 20 prosentin alennusta katon hinnasta, kun väri meni väärin. Kaverini ei suostunut ja revityttää nyt katon irti ja asennuttaa mustan katon rakennusfirman kustannuksella.

Nyt hän tuohtuneena kertoo asiasta ja ikäänkuin pyytää ymmärrystä itselleen ja kuinka väärin rakennusfirma häntä kohteli, kun tarjosi noin huonoa alennusta. Olin ihan puulla päähän lyöty. Minä en huomaa mitään eroa noissa kahdessa värissä ja olihan kumpikin arkkitehdinkin mielestä sopiva väri. Minusta on naurettavaa pilkunviilausta repiä uusi ehjä katto rikki hieman "väärän" värin takia. Ihmisiä on tukalissa taloudellisissa tilanteissa kaikkialla maailmassa ja joku on noin niuho. En ole sanonut mitään, enkä ehkä koskaan sanokaan mitään, mutta en millään voi välttyä ajatukselta, että loppuukohan tämä tuttavuus tähän. Vaikea olla kaveri, jos ajatusmaailmat eivät yhtään kohtaa. Itse yritän miettiä koko ajan ja kaikesta, että onko ratkaisuni ekologisesti hyvä ja kestävä. Ehjän katon rikkominen ei sitä ole...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oletko varma et se juttu meni noin..

Vierailija
2/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ilkeästi tarvitse sanoa, ihan normaalia mielipiteiden vaihtoa. Joku on tainnut jo sanoa mielipiteensä, koska hän ikäänkuin pyytää ymmärrystä itselleen. ;-D

Onko joku katto oikeasti semmoinen asia, jonka takia katkaisisit kaveruuden. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi sinun firma joka on tehnyt virheen jonka korjaaminen maksaa hunajaa. Miksi olet niin tuohtunut kaverisi tekemisistä?

Vierailija
4/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaverisi ei siis kertaakaan käynyt työmaalla katon laittamisen aikana, niin että olisi voinut huomata tulossa olevan väärän värin kun työ oli vielä kesken? Jos ei kyseessä ole aivan siirtolapuutarhamökki, yleensä kattotyöt kestävät sentään useamman päivän...

Mutta itse asiaan: toki voit sanoa kaverillesi mitä ajattelet, mutta mieti, onko siitä kenellekään mitään hyötyä? Kaverisi todennäköisesti vain suuttuu sinullekin, ja tekee kuitenkin kuten haluaa. Sitä paitsi, vaikka kaverisi olisikin ottanut vastaan tarjotun alennuksen, tuskinpa hän sitä säästyvää rahaa olisi köyhille antanut?

Vierailija
5/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat mielipiteet kuin sinä?

vaikka ehjän katon repiminen tuntuu hassulta, niin kyllä rakennusfirmoillakin on vastuunsa ja tehtävä sitä, mitä ohje näyttää.

Vierailija
6/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sille et mitään voi, että kaverisi on ilman pelisilmää...

Vierailija
7/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksen anna asian olla vaan se ärsyttää minua. Olen aina jotenkin sellainen, että jos huomaan, että jotkut perusasiat (kuten suhde rahaan, lapsiin, luontoon, työhön) eivät natsaa jonkun ihmisen kanssa, en tiedä, miten jatkaa ystävyyttä. Olenko ainoa? Voiko kaverin kanssa olla eri mieltä tärkeistä asioista vai tulevatko ne ystävyyden väliin aina uudestaan uusissa tilanteissa?

Ap.

Vierailija
8/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni rakentaa mökkiä saareen, jonne en itse mistään hinnasta haluaisi mökkiä. Pitäsikö mun sanoa ystävälleni, etten ikina rakentais tuonne. ketä se hyödyttäisi? Meillä on erilaiset mielihyvän lähteet.

Vierailija
9/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten älä.

Jos on tehty vääränvärinen katto niin kyllä siitä saa kaverisi sanoa firmalle. Hän sitä kattoaan kuitenkin joutuu katselemaan.

Ole onnellinen kaverisi puolesta että hänellä on varaa rakentaa mieleistään.

Vierailija
10/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksen anna asian olla vaan se ärsyttää minua. Olen aina jotenkin sellainen, että jos huomaan, että jotkut perusasiat (kuten suhde rahaan, lapsiin, luontoon, työhön) eivät natsaa jonkun ihmisen kanssa, en tiedä, miten jatkaa ystävyyttä. Olenko ainoa? Voiko kaverin kanssa olla eri mieltä tärkeistä asioista vai tulevatko ne ystävyyden väliin aina uudestaan uusissa tilanteissa?

Ap.

niin on varmaan niin, että vaikeaa on olla ystävä ihmisen kanssa, jonka perusarvot ovat täysin vastakkaiset kuin omat. Toisaalta esim. minulla on joitain ystäviä, joiden kanssa meillä on jotain isojakin arvoristiriitoja, mutta esimerkiksi huumorintaju yhdistää niin, että voimme nähdä noiden ristiriitojen yli.

Vierailija
11/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä kohtaa suuri persoonallisuusero. Mä olisin kanssa puratuttanut. Jos olisimme itse valinneet jonkun tietyn ratkaisun ja maksaneet siitä vielä kalliin hinnan, niin miksi pitäisi kärsiä toisen tekemää virhettä?

Kaikki eivät asu rakennuskohteensa vieressä, joten ei sinne pääse joka päivä valvomaan vaikka kuinka haluaisi.

Eihän siitä ole mitään syytä loukkaantua, että on eri mieltä. Kyllä sen voi sanoa.

Siitä on ehkä syytä loukkaantua, ettäpohdit asiaa täällä netissä. Vaikka ystäväsi ei kävisikään tällä sivulla, joku muu hänen läheisensä saattaa käydä ja raportoida.

Vierailija
12/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on tukalissa taloudellisissa tilanteissa kaikkialla maailmassa ja joku on noin niuho. En ole sanonut mitään, enkä ehkä koskaan sanokaan mitään, mutta en millään voi välttyä ajatukselta, että loppuukohan tämä tuttavuus tähän. Vaikea olla kaveri, jos ajatusmaailmat eivät yhtään kohtaa. Itse yritän miettiä koko ajan ja kaikesta, että onko ratkaisuni ekologisesti hyvä ja kestävä. Ehjän katon rikkominen ei sitä ole...

Minäkin ennen koin muiden "väärin"tekemiset noin voimakkaasti. Minun kohdallani syy oli se että olin kateellinen niille,joilla on varaa tehdä,mennä ja matkustaa tai rohkeutta olla eri mieltä ja kykyä puolustaa itseään. Minun maailmassani kaikkien piti vain tyytyä annettuun, koska minäkin jouduin siihen tyytymään ja sitten selittelin sitä juuri ekologisuudella yms.

Nykyään yritän muistaa että ehkä m inullakin on tulevaisuudessa varaa tehdä ja rohkeutta muutenkin. Ainakin yritän ottaa oppia näistä kadehtimistani ihmisistä.

Vierailija
13/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi tuollaisten asioiden vaikuttaa ystävyyteen. Mutta minulla onkin ystävinä mm ateisteja, uskovaisia, kestovaippailijoita, kertiksien käyttäjiä, rikkaita ja köyhiä, lapsettomia ja lapsiperheitä jne Itse menetät, jos et halua laajentaa omaa käsityskykyäsi mm erilaisilla ystävyyssuhteilla.

Ap.

Vierailija
14/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusfirmojen ei pitäisi päästä ilmaiseksi tai halvalla munauksistaan. Firman pitää tehdä sitä mitä maksetaan eikä sinne päin.

Vanhempieni talosta rakennusfirmalla oli tarkat piirrustukset, mutta siltikin rakensivat olohuoneen korkean viistokaton tasakatoksi. Isäni oli muistuttanut heitä jo moneen kertaan, että tasakattoa ei laiteta.

Firma joutui purkamaan keskeneräisen tasakaton ja tekemään viistokaton omalla kustannuksellaan loppujenlopuksi.

Vierailija
15/15 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa vähän oudolle syylle katkaista tuttavuus, mikähän on se todellinen syy siellä takana?

Mutta katkaise ihmeessä tuttavuus, ei tuollainen ystävyyssuhde loppujen lopuksi kannattaisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän