170 cm, ihannepaino?
nyt 66 kg... Pitääkö viä laihduttaa? Ja paljonko? Tietysti vaihtelee ruumiinrakenteen mukaan... Läski olo on ainakin :)
Kommentit (55)
olen 170cm, mun henk. koht.ihannepaino 62kg + liikuntaharrastusta 4-5 kertaa viikossa, niin vartalo on parhaimmillaan.
tällä hetkellä painan 68kg :(
Liikun säännöllisesti joten lihastakin on, kun en liikkunut (olin laiha mut löysä) painoin .
Nyt on timmi kroppa vaikka painoa on enemmän.
Liikun säännöllisesti joten lihastakin on, kun en liikkunut (olin laiha mut löysä) painoin . Nyt on timmi kroppa vaikka painoa on enemmän.
60 on ihanne paino jolloin olen söpöimmilläni. Nyt painan 90 kg. Näytän nallelta tai suurelta ahmalta. Vaimoni pitää minusta eniten 59kg painoisena. Nyt painavampana kykenen suojelemaan perhettäni villipedoilta
painan nyt 58kg, mutta parhaimmillani olen 55 kiloisena.
Joten uskoisin 170cm ihannepainon olevan sen 60-62kg
kakskymppisenä painoin 56 kg, nyt kahden lapsen äitinä painan 63-64 kg. Mulla on kyllä rasvakerros reisissä ja vatsassa, uskoisin oman ihannepainoni olevan n. 60 kg.
16 v. tyttäreni on 171 cm, painaa 62 kiloa ja näyttää loistavan sutjakkaalta ja hoikalta, sirolta. Se on kova urheilemaan, eli kyllä se lihas oikeasti painaa enemmän kuin läski.
Peili (ja mittanauha) kertovat lisää kehon koostumuksesta, eli onko rasvaprosentti kohdallaan ja lihasmassaa tarpeeksi.
Pelkkkä paino ei siis kerro vielä, onko kaikki kunnossa.
Oon 170 cm ja painan nyt 44.8 kg onko teistä liikaa tai liian vähän ois kiva jos vastaisitte ja syön siis joka päivä enämmän ku kukaa tyylii😂
Vierailija kirjoitti:
mut 60 kg ois sun ihannepaino, ns. bikinipaino (voi kyllä vaatia vieläkin pienempää painoa).
mut hyvä paino on aina oma paino -110 kg
oma pituus miinus 110 = ihannepaino.
pituus - 100 ja alhaiasella rasvaprosalla (vatsalihakset näkyy). silloin voi jo sanoa että kroppa on komea
Olen vähän yli 170 cm ja 20vuotiaana painoin vissiin joku 50-55 kg ja olin superlaiha. Nyt 15 vuotta myöhemmin painan n. 70 kg ja ehkä muutaman kilon voisin laihduttaa, sillä ruokavalio on vähän niin ja näin. Mutta tämän ikäisenä en missään nimessä haluaisi olla ainakaan alle 65 kg. Se ei välttämättä näytä eikä tunnu kovin hyvältä enää. Jotkut tuttuni ovat lähes anorektikon laihoja ja ovat ylpeitä kun syövät niin "terveellisesti" (= ei juuri mitään). Olen onneksi itse päässyt tuon laihuuden ihannoinnin ohi, vaikka toki herkkuja voisin vähentää.
No oon 170cm, paras paino on mun mielestä n.53 kg, ei liian laiha. Mutta riippuu iästäkin, jos joku 40v. painaisi noin vähän, niin voisi näyttää sairaalta. Usein nuoret on laihoja.
Sanoisin et 170cm ihannepaino on sinne +-60-70kg väliin riippuen ihmisestä :) Itselle sellanen hyvänolon paino on sen 65-70kg ja olen 170cm pitkä. Tällä hetkellä painan n. 68kg kun muutin mun ruokavaliota IBS takia ja laihduin muutaman kilon eli mun BMI nyt 23.5 ja oon 24v. Alle 60 kilosena tunnen olevani taas liian laiha, varsinkin kun oon ihan ripakinttu jopa 70 kiloisena.. (rasvakertymä vatsassa ja alakroppa/jalat ja pyllynseutu laiha/lättänä oli paino mikä hyvänsä)
harrastan paljon liikuntaa, joten lihaksia löytyy. Tätä peienmmällä painolla alan näyttää vähän liian "rasvattomalta" omasta mielestäni. Tyytyväinen olen tähän painoon.