3kk vauva viihtyy ja nukkuu vain sylissä
Huutaa selkä kaarella turvakaukalossa, vaunuissa, sängyllä jne. Yöksi saadaan kuitenkin sänkyyn nukkumaan. Päivisin nukkuu sylissä max. 30 min pätkiä. Ei voida käydä esim. vaunulenkeillä tai autolla ajelulla kun vauva karjuu. Sylissä on tyytyväinen. Onko vielä normaalia tämän ikäiselle? Voikohan olla nälissään? Ruokailut pikaisia. Ei kuitenkaan suostu syömään enempää. Lääkärin mukaan ei pitäisi olla refluksia tai allergiaa.
Kommentit (10)
Jotkut ovat tuollaisia. Osta rintareppu vauvalle.
Mun vauva oli ihan samanlainen. Kyllä se siitä. EI tuo nyt enää 16-vuotiaana syliin tule.
Sama juttu omalla muksulla, ei nukahtunut illallakaan kuin jonkun sylissä. Muutkin kelpasivat kuin äiti, oli ilmeisesti tottumus kysymys. Muutoin ihana, rauhallinen ja helppo lapsi, ainoastaan toi yksin nukkuminen ei onnistunut. Ei karjunut autossa tai vaunuissa. Eipä koskaan tarvinnut tapella nukkumaan menoa, joku vain köllähti viereen ja luki iltasatuja, niin nukkui putkeen koko yön.
Normaali vauva <3 kantoliina on hyvä apu. Tilanne helpottaa kyllä, kun vauva kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun vauva oli ihan samanlainen. Kyllä se siitä. EI tuo nyt enää 16-vuotiaana syliin tule.
Sama! Kantoliina auttoi, samoin se että viihtyi myös isänsä sylissä/kannettavana.
Mieheni kehitti ihan taiteenlajin siitä, mitä kaikkea voikaan tehdä vauva kantoliinassa.
Ja itse asiassa, 16-vuotiaana istahtaa toisinaan läpällä syliin.
3 kk:n ikäinen vauva on todella pieni, jos tarvitsee paljon syliä, silloin tarvitsee ja vanhempien homma on sitä syliä, turvaa ja läheisyyttä antaa. Niin paljon kuin vauva tarvitsee.
Onkohan tässä taas semmoinen äiti, jonka ei olisi pitänyt tehdä lapsia ollenkaan. Onhan se hankalaa olla kännykällä somessa kun lapsi huutaa sylissä.
Saako hereillä ollessaan paljon syliä ja virikkeitä? Vauvatkin ovat erilaisia, toiset tarvitsevat syliä enemmän kuin toiset. Kantoliina on mukava apuväline. Siinä vauva kulkee mukavasti mukana.
Jos vauva kasvaa hyvin, niin tuskin on nälkäinen.
Jospa sillä on vain sellainen luonne.