Pikku pojan hiustenleikkuu!!
Kertokaa miten sais 2,5v pysymään aisoissa hiustenleikkuun ajan??? Poika kun vain näkee koneen/sakset niin karjuminen ja venkoilu alkaa.
Nyt kuitenkin hiukset on niin järkyttävät potat et pakko on viedä parturiin.
Samoin, onko kellään hyviä pienen pojan hiusmalleja??
Kommentit (12)
ja itsuvat paikalla syömässä muumukiksejä :-)
meillä hiusmalli on yksinkertainan - yhden sormen mitta eli samanpituiset kauttaltaan paitsi, että on otsatukka
Luette kirjaa ja puhutte asiasta. Ota mukaan vaikka rusinoita tai karkkiaski kun menette sinne parturiin. Aina kun on vaikka 5 napsasua leikattu saa karkin tai rusinan tms. joka pojalle uppoaa hyvin.
Lahjonta kehiin....
ja itsuvat paikalla syömässä muumukiksejä :-)
Justiinsa käytiin tätini luona kylässä ja leikkasi 5-v:N ja 1 v 3kk tukat... Elkää antanu niitten muksujen jallittaa...
Olen kampaaja ja en leikkaa/tee kampausta lapselle joka ei pysy paikallaan rauhallisesti. Ensinnäkin työ ei onnistu jos kohde teutaroi, toiseksi turvallisuusriski on liian suuri jos sakset/raudat ja heiluva pää ovat lähellä toisiaan.
Olen muutaman kerran lopettanut työn kesken ja sanonut rauhallisesti lapselle että voit nousta tuolista, jatketaan sitten kun osaat olla paikallasi. Lapset ymmärtävät kyllä, ihan pienetkin.
Muksu istumaan ja nenän eteen "aarrelaatikko" - siis loota, jossa on kaikkea pikkusälää, mitä muuten ei saisi tutkia. Meidän laatikossa on serpentiiniä, pieniä puukuvioita, ihan pikkuruisia leluja, koruja, siis ihan mitä vaan. Toimi ainakin vartin!
jätkä huutaa pää hiestä märkänä, joten haluan että ammattilainen leikkaa hiukset. Mut eihän tollasta huutajaa/draama kingiä voi viedä mihinkään julkiselle paikalle...
kohta on poitsulla tukka olkapäille saakka ja minä en tykkää siitä.
Olen vienyt lapset (nyt 5 ja 2,5 v) parturiin jo alle yksivuotiaana. Sama parturi aina, tuntee lapset ja heidän juttunsa. Kyselee kaikenlaista ja aika menee huomaamatta. Itse luen myös lapsille hiustenleikkuun aikana monesti kirjoja. Syömistäkin on ollut joskus mukana.
Itse asiassa tuo edellinen kampaaja ei kuulosta kovinkaan lapsiystävälliseltä vaihtoehdolta. Temppuilevathan monet lapset lääkärissä, hoidossa ja vaikkapa kaupassa, muttei niitä käyntejä sen takia väliin jätetä. Omalle äidille lienee parturointitilanteessa vielä helpompikin osoittaa mieltään kuin vieraammalle kampaajalle.
sen verran että kun erään kerran leikatessani yli tunnin kiljuvaa ja kiemurtelevaa 3-vuotiasta laskutin käytetyn ajan mukaan, eli aikuisten mallinmuutosleikkauksen hinnan, on sama lapsi pysynyt kuin taikaiskusta paikallaan kaikki sen jälkeiset kerrat:)
mieleen et nyt kun poika nukkuu niin meen leikkaamaan hiukset. Mutta kun en ole ammattilainen niin jätän sen homman suosiolla muille.
Poika muuten rimpuilee lääkärissä ihan samalla tavalla, mutta siellä en anna periksi.Siellä on helppo kun poika on sylissä, hiuksia ei kai leikata sylissä??
Tikkari suuhun ja pysyy suussa niin kauan kun saa leikata, heti jos vinkuroi niin tikkari pois suusta:D
Jätä, kone pois, yritä pärjätä saksilla. Ole nopea, äläkä turhan nuuka. Kunhan silmät ja korvat löytyy, niin hyvä. =0)
Näillä mä olen pärjännyt isomman, nyt 6-v pojan kanssa, mutta 1-v on tämän hetken ongelma.. kauhee kuontalo ja hurja vauhti sekä kärsimättömyys... krääh!