Lue keskustelun säännöt.
Näyttäkää kuvan kera, että Suomesta löytyy kauniita kylpyhuoneita!
23.01.2010 |
Olen kahlannut oikotien kaikki Helsingin keskusta-alueen arvokiinteistöt sekä kauneimmalta vaikuttavat omakotitalot pääkapunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Vantaa). En nähnyt yhtäkään kaunista tai edes nättiä kylpyhuonetta (!).
Vaikka sisustukseen olisi upotettu tuhansia, kaikki "viimeisen päälle", niin kylpyhuone näyttää sitten mauttomalta: muovimatto/halvan näköiset ysärilaatat, suihku törröttää seinästä, kelmeä valaistus ja se pesukone; kuka änkeää pesukoneen kylppäriin?
Pliis, näyttäkää mulle kuvien kera, että Suomesta löytyy kansainvälisen tason kylppäreitä, eikä kaikki suinkaan ole takapajuisia improvisointeja!
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kuulostaa hyvältä, etenkin tuo antiikkinen tassuamme :)
Mä olen tässä miettinyt syitä ja tullut siihen lopputulokseen, että ehkä kylppäriin/vesaaan ei vain haluta panostaa ja siksi ne yleensä on niin vaatimattomia/värittömiä Suomessa. Toisin sanoen, sisustamattomia.
By the way, mua kammottaa pesukone kylppärissä. Sellainen iso sähkömöhkäle samassa tilassa suihkun kanssa. Hyrrr. Joku tuossa aiemmin mainitsi, että ulkomailla pesukone on usein keittiössä. Meidänkin asuinmaassa, etenkin kerrostaloasunnoissa, pesukone on joko keittössä, suljetulla parvekkeella tai omassa syvennyksessä/siivessä keittön yhteydessä. Keittiö ylipäänsä on vain kotitöitä varten, ruokailu on joko ruokasalissa tai olohuoneessa (ja ruokapöytä tuoleineen edustava). Kylppäri sen sijaan on julkista tilaa ja usein ihan viehättäviä.
Itse en aiemmin kiinnittänyt huomiota ko. asiaan, mutta kun ulkomaalainen mieheni kävi Suomessa ja ihmetteli kylppäreitä/vessoja, jäi se vaivaamaan. Nyt ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen huomaan ajattelevani samoin.
Mutta kiitos teille, jotka todistitte, että kyllä Suomestakin löytyy kauniita, sisustettuja kylpyhuoneita! :)