Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaselkäkipua ja raskaana

Vierailija
23.01.2010 |

Tarkemmin siis oikean pakaran yläosa ja alselkä oikealta puolelta tosi kipee.

Kipeytyy kun siivoo pitkään, seisoo tai on jalkojen päällä kauan.

Äsken oli lentopalloturnaus ja viimeisen pelin aikana taas kipeyty.

Kipu on aina oikealla puolella, täysin samassa kohdassa.

Mikä voi olla? Iskias ei oo kun ei säteile jalkaan asti, pitäiskö tästä mennä lääkäriin?

Viikkoja 24, että ei mahakaan vielä pahasti paina

Onko muilla ollu samaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna kävisin kysäisemässä terveyskeskuksesta tukiliiviä tai tukivyötä. Sieltä saa lainaan niitä niin pitkäksi aikaa kuin tarvii.

Itsellä on selkä notko ja notkommaksi mennyt raskauden aikana ja paino siirtyy ristiselkään oudosti mahan kasvaessa ja todellakin täytynyt syödä ihan kipulääkettä oireisiin, mutta hain tuossa marraskuussa tukiliivin niin tämäkin hävisi ja suoristi minun selän.

Vierailija
2/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyypä käydä pyytämässä semmoinen!

Onko sitä helppo käyttää vaikka maha kasvaa, mahtuuko ympärille?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä reunoilla on narut mistä voit löysyttää tukiliiviä sitä mukaa kuin masu kasvaa ja jos ei ole enää hyvä niin voit vaihtaa aina sen terveyskeskuksessa :)

t.2

Vierailija
4/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun paikalle menet ja kyselet näitä niin ne kyllä testaa sitä sinun päälle mikä koko sinulle on hyvä joten älä huoli. Neuvovat myös käytössä :)

Vierailija
5/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina heti siis terveyskeskukseen.

Tää ei tästä varmasti ainakaan helpotu kun maha kasvaa! :)

Ap

Vierailija
6/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei vaikuta mahan paino tuohon hommaan. Mulla alkoi ekasta jo rv14, kaksosista pian plussan jälkeen. Jossain vaiheessa meni tosi pahaksikin, mutta toisaalta (varsinkin kaksosista) jopa helpotti loppupuolella. Minulle ei myöskään tukivyöstä ollut mitään hyötyä.

Vierailija
7/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli fysioterapeutin mukaan SI-nivelen löystymistä ja tukivyötä siihen suositteli. Ja Helsingissä ei ainakaan sellaista saanut vaan ihan itse piti ostaa. Mutta kannattaa kysyä. Ja oikeasti mieluiten fysioterapeutilta, itselläni neuvolassa terkkari kuittasi kivut iskiakseksi ja antoi ihan vääränlaisia neuvoja, joilla kipu ei helpottanut.

Vierailija
8/8 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaaviin särkyihin pari konstia. Ensinnäkin sellainen pilates/joogatunneilla käytettävä pallo, jonka laitoin selän alle ja pyörittelin selkää sen päällä. Toinen konsti oli uimahallin niska-hartiaseudun hierontaan tarkoitetut "suihkut", joita käytin selän hierontaan kun tein erilaisia "vaaka-asentoja" selkä vesisuihkun alla altaanreunasta käsillä kiinni pitäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme