Miten valmistan peuran kulmapaistin, auttakaa!
Sellainen on meille ilmestynyt, ja nyt vaan pitäis tietää mitä sille tehdään...Auttakaa viisaammat pliiiiis!
Kommentit (4)
Lihaa sekin vain on. :) Voit tehdä sitä esimerkiksi karjalanpaistityyppisesti sianlihan kanssa, tai vaikka kääriä sen pekoniin ja paistaa uunissa. Itse olen ensin paistanut paistin kuumalla pannulla et se saa väriä, ja sitten kypsentänyt keittämällä/uunissa.
mustaherukkamehua 1dl
soijaa 1dl
4 dl lihalientä
6 mustapippurin marjaa
6 katajanmarjaa
2-3 valkosipulin kynttä
Kiehauta liemi ja laita paisti pataan niin että se on puoliksi liemen peitossa. Anna hautua 45min (ohje kilon palalle), käännä paisti ja jatka 45min. Jos haluat rosen sisältä niin 45+30 min riittää.
Ota valmis paisti liemestä ja kiedo folioon vetäytymään. Siivilöi liemi ja keitä voimakkaasti kasaan (jäljellä n 2-3 dl). Lisää kermaa jos haluat
Keitä se kattilassa liemessä, missä on pullo portteria, 1dl soijakastiketta, loraus mustaviinimarjamehua, timjamia, sipulia ja olikohan jotain muuta - katajanmarjoja varmaan ja valkosipulia
Keittoaika riippuu paistin koosta, reilun kokoista hirveä olen keitellyt pari tuntia. Lihaa ei tarvitse ruskistaa ja sitten kun liha on keitetty, liemestä saa siivilöimällä ja suurustamalla kastikkeen.
ettei vaan salametsällä ole käyty..