Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tämä on ehkä maailman tyhmin kysymys,

Vierailija
22.01.2010 |

mutta onko vedenkeittimellä keitetty vesi 100 asteista? Kaiken järjen mukaan kyllä. Ajattelin lähinnä bakteerien kuolemista, kun tutteja huuhtelen..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vedenkeitin keittää veden.

Vierailija
2/11 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkaan vauvalle ei voi antaa juotavaksi vedenkeittimessä keitettyä vettä..vaikka vettä ei vauvalle tarvikaan vielä antaa. Olen kuitenkin jo hieman alkanut totuttaa vauvaa veden makuun (hyvin pieniä määriä kerralla). Vauva pian 4kk.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sekuntia keittimen sammumisen jälkeen vaiko 2 minuuttia sen jälkeen.

Vierailija
4/11 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sekuntia keittimen sammumisen jälkeen vaiko 2 minuuttia sen jälkeen.

eka vaihtoehto..

ap

Vierailija
5/11 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veden lämpötila alkaa heti laskea. Kuolisivatko ne mikrobit sitten paremmin, kun tutteja keittää pidemmän aikaa..? Näin olen itse ajatellut, mutta joku viisaampi kertokoon, jos olen väärässä.

Vierailija
6/11 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi vauvalle ei voi antaa vedenkeiitimessä keitettyä vettä?"

Koska veden tulee kiehua 5 min, että se on steriiliä. Ainakaan juuri ostamani vedenkeitin on todella nopea. Jotkut vedenkeittimet steriloivat kuulemma myös..

ap

Vierailija
7/11 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veden lämpötila alkaa heti laskea. Kuolisivatko ne mikrobit sitten paremmin, kun tutteja keittää pidemmän aikaa..? Näin olen itse ajatellut, mutta joku viisaampi kertokoon, jos olen väärässä.

jaa-a..pitääköhän oikein kysyä Evirasta tämä asia perinpohjin (vaikka AV-palsta onkin oikein viisas ja asiantunteva..no joskus täällä on hyviäkin juttuja :D). Meidän terkkari sanoi, että tutit (ja tuttipullojen tutit) vain kastetaan kuumaan, keitettyyn veteen..muoto kuulemma kärsii pidempään keittäessä. Poikkeuksena upouusi tutti, jota olen keittänyt sen 5 min.

ap

Vierailija
8/11 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miettii mielessä niitä lukemattomia kauppareissuja kun kaupassa huomattu tutin jääneen kotia ja lapsi karjuu pää punaisena, kun uni ei tule ilman sitä tuttia :/

..noh, ein muuta kuin tutti hyllylle paketti ja äkkiä kassalla..rapinaa hetki ja tutti lapsen suuhun.

Ja eipä noista meidän lapsista kukaan ole kuollut.

..joo ja ei olla mitään "työkkäri perheitä" kuten jotkut kutstuu, vaan ihan 2 hyvin tienaavaa pääkaupuki seudulla asuvaa, omakotitalossa.

..vähemmän siinä tutissa on koskaan bakteereja, kuin mattonne hapuissa, kengän pohjissa tai lattiassa yleensä..ja ettei voi väittää etteikö lapset noita jotain nuolisi/imisi suuhunsa laittaisi ;)

Vierailija
9/11 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi sen ekat muutamat viikot, jolloin vauva vaan vaan selällään/on sylissä, eikä saa käsiinsä mitään muuta kuin äidin antamaa.

...vähemmän siinä tutissa on koskaan bakteereja, kuin mattonne hapuissa, kengän pohjissa tai lattiassa yleensä..ja ettei voi väittää etteikö lapset noita jotain nuolisi/imisi suuhunsa laittaisi ;)

Vierailija
10/11 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hätätilanteessa pyyhin maahan tippuneen tutin puhtaaseen nenäliinaan, housun lahkeeseen tms. ja laitan takaisin lapsen suuhun.

Koen kuitenkin tarpeelliseksi aina joskus keittää kaikki tutit. Siis ihan kattilassa. Ja koskaan minkään muoto ei ole muuttunut, vaikka olisi vähän pidemmäksi aikaa unohtunut kiehumaan.

Vierailija
11/11 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hätätilanteessa pyyhin maahan tippuneen tutin puhtaaseen nenäliinaan, housun lahkeeseen tms. ja laitan takaisin lapsen suuhun.

Koen kuitenkin tarpeelliseksi aina joskus keittää kaikki tutit. Siis ihan kattilassa. Ja koskaan minkään muoto ei ole muuttunut, vaikka olisi vähän pidemmäksi aikaa unohtunut kiehumaan.

Tuttipullojen tutteja tulee välillä keitettyä pidemmän aikaa, koska pulloa ei aina tule huuhdeltua heti. Ja kaikkihan me tiedämme, että bakteerit viihtyvät maidossa ja lisääntyvät nopeasti..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi