Ekspat-äidit, mistä saatte ystäviä?
Asun siis miehen mukana ulkomailla. Miellä on 2 pientä lasta (taapero ja vauva). Suomeen on pitkä matka enkä ole onnistut löytämään seuraa täältä. miehen työn kautta ole toki tutustunut uusiin ihmisiin, mutta omia kavereita ei ole. Mies tekee pitkää päivää ja olen kotona lasten kanssa. Paikallisia äitejä olen tavannut puistossa, mutta he tuntuvat oudoksuvan minua. Jutellaan lapsista ja Suomesta, mutta pitemmälle ei päästä . Mikä neuvoksi?
Kommentit (23)
tietenkin!!!
Olen asunut monessa eri maassa ja aina on loytynyt suomalaista seuraa.
Paikallisiin tutustuminen on vaikeampaa kun niillä on jo omat piirit.
pitää varmaan vaan uskaltaa ottaa itseä niskasta kiinni ja olla itse aktiivisempi (uskaltaa ola SE joka pyytää esim kahville) Tuo lapsenlikan palkkaaminen on hieman vieras, mutta pohtimisen arvoinen juttu. Asun Puolassa ja vaikka osaankin kieltä on paikallisia hankala lähestyä vaikka mukavia ovatkin. Tuntuu, että pelkäävät ulkomaalaisia vaikka monilla onkin sukua ja ystäviä maaimalla. Eivät ymmärrä miksi asumme täällä emmekä esim. Suomessa. Small talkia pitemmälle en oikeen ole päässyt.
Ehkä pitäisi yrittää ystävytyä muiden ulkomaalaisten kanssa? Onko se ollut teistä helpompaa?
AP
Missä päin asutte? Onko näistä neuvoista apuja?