Lähihoitajat ja opiskelijat: paljonko pyydätte palkkaa?
Olisin ehkä palkkaamassa hoitajaa kotiin syksyllä, hoitamaan 1-vuotiasta kokopäiväisesti ja eskarilaista iltapäivät. Työaika klo 8-16, mahdollisesti vain 4 päivänä viikossa esim. ma-to, en tiedä vielä. Ei vaan ole haisuakaan paljonko palkkapyynnöt mahtaisivat olla, haluaisin tietää suuruusluokka että voisinko edes ajatella asiaa.
Paljonko opiskelijalle pitäisi maksaa (iltaopiskelija siis) entä vastavalmistuneelle? Entä useamman vuoden kokemuksen omaavalle? Siis noin suurinpiirtein, jokainen tietenkin määrää itse palkkatoiveensa ja minä mitä olen valmis maksamaan.
Kommentit (46)
Mutta täytyy todellakin huomioida, että niitä lisiä saa just siitä että on v-mäiseen aikaan töissä, esim. jouluna ja juhannuksena ja tietysti yöt on rasittavia.
Päivätyössä ei lähihoitajat pahemmin tienaa.
on noin 1800-1900 euroa kuussa. Jos oikeasti haluat koulutetun ihmisen niin sun pitää olla valmis maksamaankin siitä. Ja sitten tulee päälle vielä työnantajakulut, joten ehkä sun nyt vaan kannattaa laittaa lapset kunnalliseen päivähoitoon.
Tuo 1800 euroa voisi olla mielestäni ihan realistinen, jos saisin toisen alle 3-vuotiaan mukaan kustannuksia jakamaan. Kaikki eivät välttämättä elämäntilanteen takia halua aina tehdä ilta- ja yövuoroja?
ap
joten älkää please tehkö tästä mitään riitelypaikkaa, avatkaa sille oma otsikko!
ap
Harmi vaan kun en asu siellä päin... ja huom hoidettavana 2 lasta isosa ryhmässä houmattavasti enemmän
kai tuolla tulee toimeen kun nipistää. mutta ainahan voit etsiä paremman paikan ettei tarvitse tyytyä kaikessa toiseksi halvimpaan.
Esim. te, jotka olette päiväkodissa töissä: paljonko saat palkkaa ja mikä on koulutus ja työkokemus? Noista koulutuksista en tosin paljoa tiedä, kun olen itse ihan eri alalla, joten jos haluatte niistä infota minua niin olisin kiitollinen.
ap
8€ / tunti. Sen saa henkilökohtainen avustajakin. Opiskelijalle vähemmän ehkä 6,5€ / tunti. Iltaopiskelijat ovat oletettavasti iältään vanhempia, kuin vastavalmistuneet nuorisoasteen opiskelijat, joten tuskin hoitavat, kuitenkaan tuolla rahalla.
kuka valmistunut lähihoitaja lähtee töihin 1300 euron palkalla? En minä ainakaan...
Ap on pk-seudulta (Vantaalta) ja palkkataso esim. Muoniossa saattaa tietysti olla eri kuin täällä, joten jos viitsisitte lisätä tämän tiedon vastauksiinne, se auttaisi minua kiitos!
ap
vastavalmistuneen lähihoitajan palkka on noin 18002/kk. Lisäksi iltatunneista tulevat lisät. Tosiaan harva valmistunut lähihoitaja lähtee 8e tuntipalkalla töihin, vaikka työ ilmeisesti olisikin aika kevyttä.
tilinauhani näyttää tuntipalkkani olevan 12,58
moi, joko on hoitaja löytynyt? itse olen nyt keväällä pk seudulle muuttava lähihoitajaksi valmistuva 22-v tyttö :)
Ota työllistämistuella, niillehän teetetään ilmaiseksi työtä ja yhteiskunta maksaa palkan.
Saan tällä hetkellä lähihoitajan palkkaa n.1980e/kk, opiskelen sairaanhoitajaksi ensimmäistä vuotta ja työskentelen vanhainkodissa. Kaverini opiskelee toista vuotta, eli tekee sairaanhoitajaa ja saa 2350e/kk. Kummallakaan meistä ei ole aikaisempaa kokemusta tai ammattia. Kannattaa pyytää ja myydä itteensä. tällä alalla työntekijäpula on niin suuri, että töihin pääsee mihin vaan ikinä haluaa...ja palkkaa kehtaa pyytää enemmän!! Toinen kaverini on töissä sairaalassa ja saa lähihoitajana vajaat 1700e/kk, vaikka on aikaisempaa kokemusta.
Missä sairaalassa saa näin alittaa minimipalkat? Onko hän siis todella lähihoitaja, ja saa peruspalkkaa muka alle 1700 e?
Salon kaupungilla lähihoitajalle maksetaan n, 1980€/kk + kokemuslisät + henkilökohtaislisä + vuorolisä.
KÄTEEN jää noin 1800€/kk:ssa.
Ei kai kukaan aikuinen ihminen, jolla on vastuullinen työ ja ammattikoulutus mene töihin alle 1800€:n bruttopalkan.
kuten kotihoidon tuki ja verottajan myöntämä 60%:n vähennys kotona tehdystä työstä niin ei tunnu niin pahalta se hoitajan palkka.Tosin verovähennyksen saa vain verottajan hyväksymän tahon tekemästä työstä eli ihan kuka tahansa ei silloin voi teille töihin tulla. Vähennystä saa 100€:n omavastuuosuuden jälkeen 3000€/v/hlö eli jos teitä on kaksi aikuista taloudessa, saatte molemmat tuon 3000. Helpottaa hiukka :o) Kuntalisääkin saa joissain kunnissa mutta se vaihtelee. Kannattaa kysyä neuvolasta, kelasta jne.
ja saan 3200 euroa kuussa. Teen kolmivuoroa. Joten en häävisti tienaa.
T.lähihoitaja
Siis mitä, ei kait tänne FM:n palkka kuulu?
Ei ketään kiinnosta, kyse oli lähihoitajien palkoista, eikä mistää muiden todellisista tai fantasia-palkoista.
Itse saan lähihoitajana 2300 euroa /kk bruttona.
Jos nyt kiinnostaa, sain IT-kouluttajana entisestä työstäni myös yli 4000 euroa kuussa.
Mutta ei raha ratkaise, vihdoin teen työtä, joka antaa minulle jotain.