Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkat alkoi, vaikka imetän:

Vierailija
21.01.2010 |

tarkoittaako tämä, että maito on loppumassa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi menkat kun vauva oli noin 1-2 kk, en muiosta tarkkaan. imetin 3 v 10 kk asti, täysimetustä puoli vuotta. senkun jatkat fvaan! muista juoda ja syödä hyvin!

Vierailija
2/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaa lkoi menkat 2kk synnytyksestä, täysimetin alusta asti ja lopetin lapsen ollessa 11 kk. Ja maitoa olis ollu varmaan 5 lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla alkoi menkat 4 viikkoa synnytyksestä kummankin raskauden jälkeen.

Toista imetin 1v8kk ja toista 1v3kk, joista täysimetystä 6kk

Vierailija
4/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut jokaisen kolmen synnytyksen jälkeen menkat melko pian, 3-4kk jälkeen, vaikka olen täysimettänyt 6kk, ja sen jälkeen vielä reilusti yli 1v asti.

Vierailija
5/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaan siinä uskossa, ettei se ole edes mahdollista.

ap

Vierailija
6/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeenon alakanut menkat aina 4 viikkoa jälkivuodon loppumisesta..

Vierailija
7/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla ainakin maito on aina tiukemmassa noin viikon ajan ennen menkkoja, ja sitten menkkojen alettua alkaa herumaan normaalisti. Tämä on vissiin aika yleistä.

Mulla alko menkat 7 viikkoa synnytyksestä, täysimetin 5,5 kk ja imetän edelleen 1-vuotiasta lasta. Oishan se ollu kiva, jos ne menkat ois pysyneet kauemmin pois (kun ovat niin runsaat ja kivuliaat).

Vierailija
8/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hormonitoiminta vaikuttaa hieman maidon makuun. Mutta se siis ohimnevä, muutaman päivän juttu.

Itselläni 2 lasta ja meni vaivaiset 5-vkoa synnytyksistä kun kuukautiskierto taas alkoi, ja säännöllisenä.

Ja tosiaan, täysimetin kumpaakin tuossa vaiheessa 1-3h välein päivin/öin ja täysimetystä kesti reilut 6kk kummallakin.

Vierailija
9/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vauva vähän protestoiskin. juo paljon ja jatka imettämistä. se protestivaihe on nopeesti ohi. itselläni myös tuntui ehkä päivän parin ajan et ois tullu vähän vähemmän maitoa. riitti silti.

Vierailija
10/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molempien kanssa alkanut menkat pari viikkoa jälkivuodon jälkeen. Maidon eritys riippuu imetyksestä ei kuukautisista. Tosin useimmilla täysimetys estää kuukautisten alkamisen.

Vierailija
11/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 vkoa synnytyksen jalkeen. Nyt lapsilla ikaeroa 11kk! :D

Tama siis oli toiveissa ja suunnitelmissa.

Maidontulo hiipui raskauden myötä.

Vierailija
12/12 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään parin tunnin välein on suhtkoht varmaa, ettei menkat ala. Mutta voi kai niinkin käydä. Sen sijaan jos imetysvälit on pidempiä, munasolu voi hyvin irrota ja niin kuukautiset kuin raskauskin alkaa.

Älkää hyvät ihmiset luottako imetyksen tehoon ehkäisynä ainakaan!