Minkänäköiselle äidille et mielellään mene juttelemaan puistossa?
Kommentit (68)
koska se ei ymmärtäisi kieltä tai voisi pitää outona. Tosin olen jutellut somaliäidin kanssa kun tämä itse sanoi aluksi jotain suomeksi joten siitä se juttelu sitten alkoi.
mitkä vaatteet päällä itse olette baarissa, eiku puistossa? nykyään ulkoilu vaateet ovat ihan hienoja. itse karttaisin jotain selvästi 80luvulle jäännyttä paikallisen urheiluseuranverkkaritätiä(jtai oku satavuotta vanha tuulipuku), rööki suussa ja muutenkin alkoholisoitununeen näköistä joka huuta räävittömästi lapsille. enkä haluasi lähestyä jotain korkkari meikki friiduu, joka nyppii lantsarifarkkujaan =)
en voi sietää tupakan hajua! En halua seistä ihmisen vieressä joka polttaa.
Nykyiselle miehellenikin tein tapaamishetkenämme selväksi, että meillä ei tule koskaan olemaan yhteistä tulevaisuutta jos hän jatkaa polttamista.
Yksinkertaisesti, oksennan tupakan hajusta, varsinkin nyt raskaana ollessani.
Jos tupakoiva ihminen minulle tulee puhumaan en häntä tietenkään aja pois, mutta seison kyllä tupakan ajan kauempana.
Muuten sillä ei ole mitään väliä kenen kanssa juttelen.
jatkuu vielä aikuisena??
Syrjitään kaikkia, jotka ovat vähänkin erilaisia. Ihan naurettavaa touhua! Ei ihmekään, että koulukiusausta ei saada kitkettyä, kun mammat on tuollaisia. Hävettää teidän puolestanne, suvaitsemattomat idiootit.
Miksi jonkun köyhyys tai tupakointi tekisi tästä ihmisestä yhtään vähemmän mukavan tai fiksun? Monet akateemiset ihmiset esimerkiksi ovat sekä köyhiä että tupakoivia ja silti takuulla fiksuja ja hyvää keskusteluseuraa.
että menisin juttelmaan äidille, joka on iloinen ja nauravainen ja JOKA TERVEHTII TAKAISIN, jos sanon heit.
Muutoin en ehkä osaa karsinoida, kenelle EN puhuisi. Puistoaika alkaa meillä vasta keväällä, kun lapsi kasvaa.
Mutta en minäkään puistossa röökailevalle heti juttelis (itse olen hippapolttaja - mutta ei röökiä vedetä lasten kanssa puistoissa hyihyi), enkä varmaankaan suomalaisille huivipäille. Somalinaisille voisin puhuakin. Teiniäideille kanssa, jos mummoäidin (en näytä mummoäidiltä) jutskat kiinnostaisi...
Olen varmaan vähän resuisen näköinen tuulipukuäiti, jonka lapset voivat keskenään puhua muuta kuin suomea. Mulla on myös lapsi kantoliinassa mutten mieti onko naapurin(kin) lapsella Pampersit just sillä hetkellä päällään. Ja mummoäitikin olen, 35v. jo! Ja nimeni on venäläisperäinen. Leikin lasteni kanssa ja kiipeilen siellä kiipeilytelineilläkin. Tarkat rutiinitkin meillä on, ruoka tiettyyn kellonaikaan siis.
Mutta siis miten niin kantoliina-kestovaipattava äiti olisi superäiti? Ja vastenmielinen?
tunnen yhden ja on TOSI mukava ihminen. suomalaiset kyllä toisinaan masentaa, täälläkin sen huomaa:( ihme asenne tollanen "no sille en ainakaan puhu, ulkomaalaiselle en menisi puhumaan, kun en ole varma, osaako se kieltä". no kannattaisko ottaa selvää? varmaan ulkomaalaiset tuntee itsensä aika yksinäisiksi, kun kukaan ei juttele. ja eiköhän aika moni pärjäisi englannilla ulkomaalaisen kanssa?
masentavaa porukkaa täällä. " en koskaan tee aloitetta puhumisessa". kyllä ollaan niin sulkeutuneita ja ankeita kuin olla ja voi.
onko se muka kivempaa yksin istua siellä puistossa, kuin alkaa juttelemaan jonkun kanssa?
kaikenlaiset ihmiset ovat mukavia, eikä se selviä kuin kokeilemalla. Tuulipukuäiditkin voi olla kivoja, mutta jotkut niistä katsoo mua pahasti, jos menen puistoon korkokengissä. Sama juttu neuvolassa. Tai ehkä musta vaan tuntuu siltä...en tunne juuri ketään tuulipukumammaa=D ja olen nuori äiti, mutta vanhempien äitien kanssa olen saanut joskus aikaan pitkiäkin keskusteluja. Jos siis teen ensin itse aloitteen ...
lesboudenkaan voisi päältä päin tietää? Tosin se nyt ei minua haittaisi ja tunnenkin naisparin.
Minä en ehkä jaksaisi tehdä tuttavuutta, jos ei vastaa tervehdykseen millään tavalla.
Jaa-a. Itselläni on merkkivaatteet ja tukka yleensä ihan kuosissa.
Mutta merkkivaatteet siksi, että olen huomannut tietyssä määrin laadun olevan korkeampi. Mm. talvitakissa huomannut vissin eron.
Itselleni on yksi ja sama millaisiin vaatteisiin ihmiset pukeutuvat. Jos on järkeä päässä, ja iloinen perusmukava ihminen, niin kivahan sellaisiin on tutustua.
Jokainen taaplaa tyylillään, ja laittaa rahansa just mihin haluaa.
Juurikin tuon tasoiset kommentit kuvaavat joko kateutta tai muuta lokerointia.
Totta se kai on, että suomalaisilla edelleen on tarve syyllistää muita, lokeroida ihmisiä ulkonäön perusteella, ja opettaa sitä myötä ennakkoluuloja lapsilleen.
Niin kauan kuin oma shoppailuni ei vaikuta lapsen hyvinvointiin, eikä ole kanssapuistoilijoista pois, niin se lienee minun asiani.
Suvaitsevuutta hyvä herrasväki. Lapsemme kasvavat jo valmiiksi monikulttuurisessa ympäristössä, ei siirretä omia ennakkoluuloja heille vaan annetaan mahdollisuus muodostaa ajan kanssa omat mielipiteet.