Minkänäköiselle äidille et mielellään mene juttelemaan puistossa?
Kommentit (68)
liikkeellä miehensä ja lastensa kanssa puistossa koko perheen voimin, isällä ja äidillä sporttiset laadukkaat ulkoilupuvut, lapsilla putipuhtaat reimatecit ja asusteet sävy sävyyn.Iskä ja äiskä roikkuu jälkikasvunsa kanssa kiipeilytelineessä, ja on niin sporttista ja aktiivista että!
kantoliina/maripaita/ekomammat jotka silmillään arvostelee ja muodostaa mielipiteensä ulkoisten asioiden suhteen, paheksuvasti kyräillään kun lapsi istuu rattaissa,eikä roiku selässä, eikä sillä ole edes kimperin pipoa päässä :( Varmaan noilla käytetään "pampersseja"- tyypit.
puistossa ihan kaikenlaisten äitien kanssa ja olenkin saanut sieltä hyviä ystäviä.
Älkää ihmiset olko niin ennakkoluuloisia pelkästään sen perusteella miltä äiti näyttä tai miten hän käyttäytyy.
tai vastaavalle
kamalaa yleistystä, mun ihanin äiti ystävä on ex-punkkari, toki sen vieläkin huomaa =(
että juttelen kyllä kenelle tahansa joka sinne samaan aikaan sattuu. Ja aina on juttu luistanut.
Tosin täällä "pussin perällä" äidit tulevat helposti tutuiksi, joten kenenkään ulkonäköä ei tule enää ajatelleeksikaan, vaan toteaa että siinähän on naapurikadun Martta, kiva kun tuli muitakin leikkimään niin lapset saavat seuraa.
Miten te oikein pukeudutte puistoon? Moni sanoo ettei juttele "tuulipukumammoille". Itsellä ainakin huonommalla kelillä on juuri tuo "tuulipuku", eli ulkoilupuku joka on sateen/tuulen kestävää. Pakkasella toppahousut ja takki. Ja kunnon ulkoilukengät. En minä ainakaan viitsi normivaatteita pitää puistossa, vaan säähän sopivia mitkä saa likaantuakin.
jotka haluaa juttuseuraa ja se on ns.small talkia. Ja siihen ei tietenkään ulkonäkö/aatteet jne. vaikuta koska en puistosta etsi ystäviä, jutellaan vain ajankuluksi!
on sen näköinen, ettei katso päinkään tms. Jos toinen katselee ystävällisesti päin ja jotan pientä kommentoikin, juttelen mielelläni kyllä enemmänkin.
Eli periaatteessa kaikki seura kelpaa, mutta helpoiten otan kontaktia saman tyylisiin kuin mitä itse olen. Muita arastelen.
Taitaa mummoäidit vain lisääntyä, kun ensisynnyttäjien keski-ikä vain nousee vuosi vuodelta.
Nyt oon ihan onnellinen että ei tullut missään puistoissa käytyä kuin todella harvoin silloin kun lapset oli pieniä. Asuttiin silloin vielä kerrostalossa ja naapureina oli perheitä joilla monella oli pieniä lapsia. Omalla pihalla vietettiin aikaa muiden äitien kanssa, se riitti.
..ihan yhtä mukava voi olla!!!Haloo!!!!!!
minulla on aktiivinen elämäntapa johon kuuluu urheilu. Läskille en voisi puhua niistä asioista jotka minua kiinnostaa, koska häntä selvästi ei kiinnosta ne asiat. Oletan, että läskiä kiinnostavat asiat eivät kiinnosta minua. Puistossa on aina muita varteenotettavampia juttukumppaneita.
paasta varpaisiin, mulkoilee arvostelevan nakoisesti, puhuu vihaisella aanella lapselle.
jatkuu vielä aikuisena??
Syrjitään kaikkia, jotka ovat vähänkin erilaisia. Ihan naurettavaa touhua! Ei ihmekään, että koulukiusausta ei saada kitkettyä, kun mammat on tuollaisia. Hävettää teidän puolestanne, suvaitsemattomat idiootit.
Miksi jonkun köyhyys tai tupakointi tekisi tästä ihmisestä yhtään vähemmän mukavan tai fiksun? Monet akateemiset ihmiset esimerkiksi ovat sekä köyhiä että tupakoivia ja silti takuulla fiksuja ja hyvää keskusteluseuraa.
Olen 27-vuotias äiti, mutta tosi nuoren näköinen.(Koulussa, jossa olin opena, koulukuvaaja luuli minua oppilaaksi :)) Tylsää, jos joku (hyvin todennäköisesti) luulee minua teiniäidiksi, eikä siksi tule juttelemaan :/
Tää palsta on kyllä suvaitsemattomuuden huippu
jatkuu vielä aikuisena??
Syrjitään kaikkia, jotka ovat vähänkin erilaisia. Ihan naurettavaa touhua! Ei ihmekään, että koulukiusausta ei saada kitkettyä, kun mammat on tuollaisia. Hävettää teidän puolestanne, suvaitsemattomat idiootit.
Miksi jonkun köyhyys tai tupakointi tekisi tästä ihmisestä yhtään vähemmän mukavan tai fiksun? Monet akateemiset ihmiset esimerkiksi ovat sekä köyhiä että tupakoivia ja silti takuulla fiksuja ja hyvää keskusteluseuraa.
kuka tahansa voi olla mukava ei sitä päältäpäin aina näe.
Ollaan kai kaikki kovin tavallisia. En tunnista yhtään tupakoijaa, sosiaalista johtajaa tai ylimielisesti muita vilkuilevaa äitiä. En teini- tai mummoäitiä.
Onko todella joissain puistoissa äitejä, jotka vilkuilevat muiden vaatteita ylenkatsoen vai onko tämä ylenkatse vain sen henkilön päässä, jonka lapsella on edulliset vaatteet?
mummoäidille 40v.
täältä löytyy 43v "mummoäiti", nuorin lapsi 2,5v., puistossa tavataan!
Tosin enää ei puistoissa tartte lasten kanssa käydä. Mutta silloin joskus kun käytiin niin en mä kenenkään tuntemattoman seuraan edes vartavasten hakeutunut, jos joku mulle jotain sanoi tai otti kontaktia niin toki vastasin ja jutustelin siinä tapaauksessa.