Pitääkö itkevä vauva ottaa kakalle mukaan vai voiko antaa itkeä sen aikaa?
Eli ottaako sen mukaan vessaan sitteriin tai bumbaan ettei itkisi, kun hätä on kova?
Kommentit (35)
Vauvalle ei ole vaarallista itkeä, joten ei siihen aina tarvitse reagoida heti. Riippuu siis vauvan itkun syystä. Ilmeisesti curling-vanhemmuus alkaa jo ihan vauvojen kohdalla.
koska tahdon turvata lapsilleni hyvän itsetunnon. Vauvan huutoon on vastattava HETI. Muuten vauva itkee ja ajattelee että hänet on hylätty eikä hän ole sen arvoinen että hänen pyyntöönsä vastattaisiin.
koska tahdon turvata lapsilleni hyvän itsetunnon. Vauvan huutoon on vastattava HETI. Muuten vauva itkee ja ajattelee että hänet on hylätty eikä hän ole sen arvoinen että hänen pyyntöönsä vastattaisiin.
Vauvalle ei ole vaarallista itkeä, joten ei siihen aina tarvitse reagoida heti. Riippuu siis vauvan itkun syystä. Ilmeisesti curling-vanhemmuus alkaa jo ihan vauvojen kohdalla.
Vauvan huutoon on vastattava HETI. Muuten vauva itkee ja ajattelee että hänet on hylätty eikä hän ole sen arvoinen että hänen pyyntöönsä vastattaisiin.
vastattava, mutta ei kai siinä kyljessä tarvitse koko ajan olla kiinni, niin ettei paskallekaan pääse.
sinne ei tule mieheni eikä vauvani. Onneksi ei ole ollut niin kova ripuli etten kykenisi pidättelemään. Jos olisi jättäisin vauvani lattialle ja kävisin sonnalla.
Ei se vauva hajoa jos joutuu itkemään 5 min.
Taitaa olla provojen vastauksia tai muutn vaan kilahtaneiden mammojen mielipiteitä. Kannattaisi tuulettaa välillä aivoja ulkona ettei ummehdu ajatukset. Laittakaa vaikka miehenne hoitamaan vauvaa siksi aikaa ettei pehmene pää.
Ei todellakaan oteta vessaan vauvoja. Vauvahan joutuu haistelemaan myrkyllisiä kaasuja ja sairastuu kakkabakteereista. Kyllä vauva sen aikaa kykenee olemaan itsekseen.
Ei todellakaan oteta vessaan vauvoja. Vauvahan joutuu haistelemaan myrkyllisiä kaasuja ja sairastuu kakkabakteereista. Kyllä vauva sen aikaa kykenee olemaan itsekseen.
Meillä on vauvat kulkeneet itkuisimmillaan vessassakin mukana, onneksi ovat kuitenkin välttyneet myrkyllisten kaasujen ja kakkabakteerien aiheuttamilta haitoilta.
Mä oon ottanu itkuisen vauvan vessaan mukaan ihan siksi, että en yksinkertaisesti saata kuunnella hätäitkua edes vessassa istuessani.
Kyllä on säälittävää. Lapsen turvallisuuden tunne on olematon jos ei äiti voi sontia. Neuvolan vinkkikin huutavalle lapselle on että jätä lapsi pinnikseen ja mene toiseen huoneeseen juomaan kuppi kahvia. Miten kauan te tosiaan kakitte?
Haluaisin tietää missä neuvolassa ollaan noin törkeitä? Se neuvo tarkoittaa, että jos äiti ei enää KESTÄ vauvan huutoa ja on vaarassa pimahtaa, vauvan voi mieluummin jättää yksin huutamaan hetkeksi. Ei todellakaan noin...
Minäkin muistan tämän neuvon ja se oli tosiaan niin, että äärimmäisessä hädässä, kun äiti meinaa seota lapsen huudosta ja tehdä lapselle jotain, on parempi mennä viereiseen huoneeseen hetkeksi rauhoittumaan.
Kaiken, minkä voi käsittää väärin, näköjään käsittää joku väärin!
Siinä yhden vuoden paikkeilla vauvaaa henkisesti lähellä oleva äiti huomaa vauvan vähitellen muuttuvan isommaksi ja alkavan käsittelemään maailmaa eri tavalla. Silloin ei tarvitse enää välittömästi vastata huutoon. Lapsi ei todellakaan säry itkusta, mutta vauvan kehitykselle se ei ole hyväksi. Vauvaa EI voi pitää liikaa sylissä.
Ja isompanakin saa halia lasta ja antaa läheisyyttä mielin määrin. Ei se lapsi siitä mene piloille. Päin vastoin taas voi käydä. Ja jos satuttaa, se kannattaa huomioida lohduttamalla. Myös se vaikuttaa hyvään itsetuntoon.
Ei ihme että suomessa on niin huonon itsetunnon omaavia aikuisia niin paljon.
No siis vauvahan voi saada traumat itkemisestä ottaisin mukaan kainalossa vessaan. Lattialle vaikka mahalleen sen aikaa kun äiti on vääntänyt lämpöiset pyttyyn. Sitten käsien pesu ja vauva kainaloon.
Ei vauva mitään traumoja saa itkusta. Vauvat itkevät, vauvat toimivat niin eivät ne hoosiannaakaan voi laulaa.
pönttöön ilman sen kummempia sensaatiohakuisia traumoja. Itkenyt tai ei. Kotona on turvassa, vauva kyllä tietää sen muttei hallitse vielä käytöstään. Näin vauva ajattelee. Hmm äiti käy kakalla ja tulee kohta no minä en osaa tehdä muuta kuin itkeä yäää yäää yäää prööööt yäää yäää flushh yää. Kas äiti tuli vessasta nyt voin lopettaa itkun.
"Hmm äiti käy kakalla ja tulee kohta no minä en osaa tehdä muuta kuin itkeä yäää yäää yäää prööööt yäää yäää flushh yää. Kas äiti tuli vessasta nyt voin lopettaa itkun."
Vauva ajattelee " nyt äiti on ollut 2,5 minuuttia pois, kakalla tietysti ja olen huutanut huutamistani, eikä mami vaan reagoi itkuuni, tunnen oloni hylätyksi ja minulle jää traumoja tästä"
pönttöön ilman sen kummempia sensaatiohakuisia traumoja. Itkenyt tai ei. Kotona on turvassa, vauva kyllä tietää sen muttei hallitse vielä käytöstään. Näin vauva ajattelee. Hmm äiti käy kakalla ja tulee kohta no minä en osaa tehdä muuta kuin itkeä yäää yäää yäää prööööt yäää yäää flushh yää. Kas äiti tuli vessasta nyt voin lopettaa itkun.
Kun tietää, että äiti käy kakalla ja tulee kohta.
Ei vauva tiedä, missä äiti on ja kauanko sillä menee, jos äiti on poissa näkyvistä/kuuloetäisyydeltä.
kun keltanokka olin, kävin vessassa sillon, kun vauva nukkui. Nyt menen silloin, kun hätä tulee. Itki tai ei.
Pakko sitä on asioita tehä, joihin ei voi kantaa koko ajan vauvaa mukaan. Ei sitä vauvaa tartte itkettää tuntitolkulla, mutta muutama minuutti nyt ei ketään tapa tai saa aikaan syviä henkisiä traumoja.
vähän kun tirautan kyyneliä, on äiti paijaamassa päätä ja hyvä mieli. Ei se lapsi itkusta säry, jos ehtii hetken itkeä sillä välin kun äiti kakkii.