Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras romanttinen elokuva ikinä

Vierailija
19.01.2010 |

Kertokaa suosikkinne! Katsoin pari päivää sitten Kirjavan hunnun ja se oli kyllä ihana. Kaipaan vinkkejä muista hyvistä ja romanttisista elokuvista!

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos Piano romanttinen leffa?

No on!

Vierailija
42/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piano

13 ja risat

Tyttöni mun

Morsiamen isä 1 ja 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sen AVlla saamaa ylistystä ollenkaan... Mutta niille jotka haluavat saada unen päästä kii niin niille se on loistava apu... ;)

Vierailija
44/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja verbaalisesti kyllästetty. Akateemiset ystäväni pitävät siitä, vähemmän koulutetut zzzzz, sama juttu Englantilaisen potilaan kanssa.

En ymmärrä sen AVlla saamaa ylistystä ollenkaan... Mutta niille jotka haluavat saada unen päästä kii niin niille se on loistava apu... ;)

Vierailija
45/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kutkuttavan hyvä leffa!

Titanic on ihan plääh...

Vierailija
46/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin versio.

Vierailija
47/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paras kaikista.

Vierailija
48/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin on Notting hill, Pretty woman, Pearl harbour... Ja yksi aivan loistava leffa, en nyt tiedä romanttisuudesta, ennemminkin draamaa, on Grand canyon!! Ja LA Story on myös ihana.

Vierailija
49/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskollinen puutarhuri, joka ei tosin ole mitään hömppäromantiikkaa, vaan surullinen poliittinen trilleri, jossa on kaiken aikaa hyvin vahva romanttinen pohjavire. Yksi niistä harvoista elokuvista, joissa itkin.

Muita hyviä ovat:

Brokeback Mountain

Casablanca

Rakkautta ennen aamua

Sabrina (se, missä on Audrey Hepburn ja Bogart)

Lisänumerona yksi tältä vuodelta, eli 500 days of Summer, joka on paras ikinä näkemäni romanttinen komedia (vaikka poika ei saakaan sitä tyttöä lopussa, kuten alusta saakka tiedetään).

Vierailija
50/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tykkään Pianosta ja Gilbert Grapesta (vai Grabesta?).

Vierailija
51/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana joka katselukerralla! Nenäliinat esiin...

Vierailija
52/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ihana tunnusmusiikki!!

Vierailija
53/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sound of music

Vierailija
54/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana joka katselukerralla! Nenäliinat esiin...

Vierailija
55/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkääkö hän ns. romanttisesta hömpästä, romanttisesta draamasta, epookista vai indie-romantiikasta.

Kirjallisin esimerkein voisi kenties kysyä, hakeeko ap nyt harlekiiniä vai romeota ja juliaa?

Olen nähnyt lähes kaikki tässä ketjussa mainitut leffat ja voisin kyllä väittää, ettei sama ihminen voi mitenkään tykätä niistä kaikista.

Musta esimerkiksi 13 ja risat oli silkkaa murhaa ja helmmetin ärsyttävä eikä vedonnut edes silloin, kun näin sen teininä ekaa kertaa (ja vihasin tyhmää, aliarvioivaa tyttökomediaa vielä enemmän kuin nykyään). Ei teiniys tarkoita, ettäkö nauttisi välttämättä höpöleffoista ja vieroksuisi äykkäämpää elokuvaa. Mut kaikille viihteensä suotakoon - kyllä mäkin tykkään splatterista. ;)

Vierailija
56/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkääkö hän ns. romanttisesta hömpästä, romanttisesta draamasta, epookista vai indie-romantiikasta. Kirjallisin esimerkein voisi kenties kysyä, hakeeko ap nyt harlekiiniä vai romeota ja juliaa? Olen nähnyt lähes kaikki tässä ketjussa mainitut leffat ja voisin kyllä väittää, ettei sama ihminen voi mitenkään tykätä niistä kaikista. )

Itse tykkäsin myös Kirjavasta hunnusta, samoin nuoruusvuosien muistona Ghost-näkymätön rakkaus on ihana, Hiljaiset sillat ja Enlantilainen potilas ovat myös makuuni, mutta myös listalla mainitsemattomat Minun afrikkani ja Tanssii susien kanssa ovat todella hyviä - en sitten tiedä voiko niitä varsinaisesti rakkausleffoiksi ainakaan pelkästään luokitella.

Kapteeni Corellin mandoliini ja Rakkauden pilvitarha ovat jollakin lailla samanlaisia, ei niissä kauheaa syvyyttä ole, mutta tykkään kuitenkin.

Yksi tosi hyvä on myös takavuosien leffa Kosto - Revenge, ja tätäkään ei kukaan ole listalla maininnut. jos siis tykkää aiemmin mainitsemieni tyylisistä, taatusti tykkää tuostakin!

Valkoinen Masai oli mulle pettymys

Vierailija
57/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Häät mielessä (Tykkäsin juonesta ja mies näyttelijä oli yli söpö ;)

- Unelmien Manhattan

- Save the last danc ( vanha elokuva ja juonikin on mitä on, MUTTa se mies näyttelijä, ah, sitä voisi tuijotella tunti tolkulla ;))

Vierailija
58/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffassa on? Sehän on western!!

Vierailija
59/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken jäänyt elämä

Missä tässä oli romantiikkaa? Niiden miesten vai sen karhun ja miehen välillä?

Vierailija
60/101 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

West Side Story on iiiihana myös.