Paras romanttinen elokuva ikinä
Kertokaa suosikkinne! Katsoin pari päivää sitten Kirjavan hunnun ja se oli kyllä ihana. Kaipaan vinkkejä muista hyvistä ja romanttisista elokuvista!
Kommentit (101)
Piano
13 ja risat
Tyttöni mun
Morsiamen isä 1 ja 2
En ymmärrä sen AVlla saamaa ylistystä ollenkaan... Mutta niille jotka haluavat saada unen päästä kii niin niille se on loistava apu... ;)
ja verbaalisesti kyllästetty. Akateemiset ystäväni pitävät siitä, vähemmän koulutetut zzzzz, sama juttu Englantilaisen potilaan kanssa.
En ymmärrä sen AVlla saamaa ylistystä ollenkaan... Mutta niille jotka haluavat saada unen päästä kii niin niille se on loistava apu... ;)
Se on kutkuttavan hyvä leffa!
Titanic on ihan plääh...
Samoin on Notting hill, Pretty woman, Pearl harbour... Ja yksi aivan loistava leffa, en nyt tiedä romanttisuudesta, ennemminkin draamaa, on Grand canyon!! Ja LA Story on myös ihana.
Uskollinen puutarhuri, joka ei tosin ole mitään hömppäromantiikkaa, vaan surullinen poliittinen trilleri, jossa on kaiken aikaa hyvin vahva romanttinen pohjavire. Yksi niistä harvoista elokuvista, joissa itkin.
Muita hyviä ovat:
Brokeback Mountain
Casablanca
Rakkautta ennen aamua
Sabrina (se, missä on Audrey Hepburn ja Bogart)
Lisänumerona yksi tältä vuodelta, eli 500 days of Summer, joka on paras ikinä näkemäni romanttinen komedia (vaikka poika ei saakaan sitä tyttöä lopussa, kuten alusta saakka tiedetään).
itse tykkään Pianosta ja Gilbert Grapesta (vai Grabesta?).
Ihana joka katselukerralla! Nenäliinat esiin...
Ihana joka katselukerralla! Nenäliinat esiin...
tykkääkö hän ns. romanttisesta hömpästä, romanttisesta draamasta, epookista vai indie-romantiikasta.
Kirjallisin esimerkein voisi kenties kysyä, hakeeko ap nyt harlekiiniä vai romeota ja juliaa?
Olen nähnyt lähes kaikki tässä ketjussa mainitut leffat ja voisin kyllä väittää, ettei sama ihminen voi mitenkään tykätä niistä kaikista.
Musta esimerkiksi 13 ja risat oli silkkaa murhaa ja helmmetin ärsyttävä eikä vedonnut edes silloin, kun näin sen teininä ekaa kertaa (ja vihasin tyhmää, aliarvioivaa tyttökomediaa vielä enemmän kuin nykyään). Ei teiniys tarkoita, ettäkö nauttisi välttämättä höpöleffoista ja vieroksuisi äykkäämpää elokuvaa. Mut kaikille viihteensä suotakoon - kyllä mäkin tykkään splatterista. ;)
tykkääkö hän ns. romanttisesta hömpästä, romanttisesta draamasta, epookista vai indie-romantiikasta. Kirjallisin esimerkein voisi kenties kysyä, hakeeko ap nyt harlekiiniä vai romeota ja juliaa? Olen nähnyt lähes kaikki tässä ketjussa mainitut leffat ja voisin kyllä väittää, ettei sama ihminen voi mitenkään tykätä niistä kaikista. )
Itse tykkäsin myös Kirjavasta hunnusta, samoin nuoruusvuosien muistona Ghost-näkymätön rakkaus on ihana, Hiljaiset sillat ja Enlantilainen potilas ovat myös makuuni, mutta myös listalla mainitsemattomat Minun afrikkani ja Tanssii susien kanssa ovat todella hyviä - en sitten tiedä voiko niitä varsinaisesti rakkausleffoiksi ainakaan pelkästään luokitella.
Kapteeni Corellin mandoliini ja Rakkauden pilvitarha ovat jollakin lailla samanlaisia, ei niissä kauheaa syvyyttä ole, mutta tykkään kuitenkin.
Yksi tosi hyvä on myös takavuosien leffa Kosto - Revenge, ja tätäkään ei kukaan ole listalla maininnut. jos siis tykkää aiemmin mainitsemieni tyylisistä, taatusti tykkää tuostakin!
Valkoinen Masai oli mulle pettymys
- Häät mielessä (Tykkäsin juonesta ja mies näyttelijä oli yli söpö ;)
- Unelmien Manhattan
- Save the last danc ( vanha elokuva ja juonikin on mitä on, MUTTa se mies näyttelijä, ah, sitä voisi tuijotella tunti tolkulla ;))
Kesken jäänyt elämä
Missä tässä oli romantiikkaa? Niiden miesten vai sen karhun ja miehen välillä?
West Side Story on iiiihana myös.
No on!