Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan töissäni näitä viime tipassa peruvia asiakkaita!

Vierailija
30.08.2026 |

Osana työtäni tarjoan ihmisille keskusteluaikoja. Nämä ajat ovat kävijälle maksuttomia, organisaatio maksaa palkkani. Osa kävijöistä arvostaa näitä keskusteluaikoja kovasti, sillä harvasta paikasta saa maksutonta tukea esim. kriisitilanteessa.

Inhoan kuitenkin sitä, millaiseksi näiden keskusteluaikojen osalta on mennyt. Ensinnäkin olen joutunut selvittelemään, mikä aika keskustelijalle sopii ja aikoja on tarjottu kriisitilanteessa hyvin joustavasti myös ns. virka-ajan ulkopuolella. Sitten moni on ottanut tavakseen perua keskusteluajan aivan viime tipassa. Saatetaan vaikka 15 minuuttia ennen varatun ajan alkua ilmoittaa, että en jaksakaan tulla ja löytyisikö aikaa ensi viikolle. Siinä sitten itse mietit, että oman työpäivän aikataulut menivät uusiksi ja mihin ihmeen väliin tungen tuon siirtyvän keskusteluajan.

Kunnioittakaa toisten aikatauluja ja älkää peruko väsymyksen takia sovittuja menoja.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa näkee muuallakin.

Terveydenhuollossa v'tuttaa asiakkaat, jotka jättävät tulematta ja eivät peruuta aikaansa. Jokainen arvaa, saahaanko siihen tilalle ketään asiakasta, kun tajutaan 10 yli, että asiakas ei olekaan tulossa.

Minusta näistä viime tipan perumisista/perumatta jättämisistä pitäisi "sakottaa" eli antaa jonkinasteinen karenssi, jonka jälkeen voi tulla seuraavan kerran asiakkaaksi.

Vierailija
2/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hieman sama, vaikka eri ala ja erilaiset asiakkaat. Parhaimpia on ne, jotka ovat autuaasti unohtavat varatun ajan, eivät saavu paikalle ja saan heidät kiinni tai ehkä en. Omat aikataulut menevät ihan sekaisin ja näille pitäisi antaa uusi aika, ja tietysti mennään heidän aikataulunsa mukaan ja minun pitäisi olla aamusta iltamyöhään töissä (en ole, mutta periaatteessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa v'tuttaa asiakkaat, jotka jättävät tulematta ja eivät peruuta aikaansa. Jokainen arvaa, saahaanko siihen tilalle ketään asiakasta, kun tajutaan 10 yli, että asiakas ei olekaan tulossa.

Minusta näistä viime tipan perumisista/perumatta jättämisistä pitäisi "sakottaa" eli antaa jonkinasteinen karenssi, jonka jälkeen voi tulla seuraavan kerran asiakkaaksi.

Niille jolla on kiire hoitoon ja aikaa odottaa voisi kutsua paikalle odottamaan mahdollista viime hetken peruutusta tai tulematta jättämistä

Vierailija
4/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä vastuuttomuutta.  Ilmeisesti on kyse juuri näistä elämän hallinnan menettäneistä, tai muutoin julkisen puolen kustantamista palveluista. 

Vierailija
5/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelatakseja perutaan kun hyvinvointialue peruu aikoja ihan viimetingassa. 

Vierailija
6/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kamalaa ku joutuu tekee töitä töissä. ikävää kun naulat vääntyy ja bussit myöhästelee. mutta sää tiiät tekeväs kriisihommaa ja niihin kuuluu se kriisi

Vierailija
7/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa viime tipassa peruvien aiheuttamat kustannukset🤷

Vierailija
8/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaani kouluterveydenhuollossa (perhe) on tänä syksynä perunut jo kolme vastaanottoaikaa, joka kerta on ollut jotain todella akuuttia ja uusi aika on pitänyt saada nopeasti. MInähän olen joustanut, mutta viime viikolla ilmoitin perujalle, että annan uuden ajan perjantaille samaan aikaan toisen asiakkaan kanssa, tulettehan ajoissa, jotta ehditään ennen jo tehtyä varausta. Hirveä moittiminen, että ei noin voi tehdä, meidän kanssa menee aikaa. Muistutin, että olen varannut jo 3 tuntia, yhtäkään ei ole käytetty, joten kokeillaan nyt tätä, että tulette varausten välissä. Ja kas, sieltähän sitä tultiin ja heti selitettiin, että nyt ollaan perinpohjaisia, he eivät kovin äkkiä pois lähde.

Ei se mitään, ei toista varausta ollut, mutta osa näköjään tarvitsee kannustusta tullakseen paikalle.

Vierailija
9/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työn kuulukkaan olla kivaa tai reilua.

Vierailija
10/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä astu pompoteltavaksi. Sanot, että aikoja ei nyt ole, koska peruutus tuli näin viimetipassa ja ajat tulevilta päiviltä varattu jo muille. 

Vierailija
11/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkomaksu pitäisi olla, jos ajan peruu viime tingassa.

Vierailija
12/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi omia aikataulujasi muuttaa tuollaisen takia? Sanot vain, että minulla on ajat jo varattuina ja se on voivoi, kun ihan itse valitsit jättää ajan käyttämättä. 

Vierailija
13/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille jolla on kiire hoitoon ja aikaa odottaa voisi kutsua paikalle odottamaan mahdollista viime hetken peruutusta tai tulematta jättämistä

Jos on syystä tai toisesta avun tarve ja hankalaolo, ei ole voimia ja halua istua tuntikausia jossain käytävän mutkassa ja odotelle aikaa jota ei ehkä tulekaan. 

Vierailija
14/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle maksetaan palkkaa riippumatta siitä tuleeko asiakas vai ei. Eli voit vain todeta, että viimetipassa tapahtunut peruutus ei ole mikään syy saada uutta aikaa. Oma vuoro meni ja seuraavat vuorot on jo varattuja. Sitten pidät vähän pidemmän tauon tai valmistaudut seuraaviin tapaamisiin tyhjäksi jääneen ajan aikana. 

Vierailija
15/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisit pois,sehän on elämää.ihmisen oikeus perua.Tee työtäsi älkää valita se ei kuulu sinulle.Sun pitää sanoa kiitos ilmoituksesta .Aikasi on peruttu.Näin ystävällisesti sanotaan vielä loppuun kiitos,Hei

Vierailija
16/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää se, että monilla on mennyt vaatimiseksi. Tyyliin, että mulle käy vain ensi torstaina klo 9-11 välillä. Ei niin, että kysyttäisiin, onko ensi torstaina aikaa ja ymmärrän hyvin, jos ei näin lyhyellä varoitusajalla löydy.

Vierailija
17/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää se, että monilla on mennyt vaatimiseksi. Tyyliin, että mulle käy vain ensi torstaina klo 9-11 välillä. Ei niin, että kysyttäisiin, onko ensi torstaina aikaa ja ymmärrän hyvin, jos ei näin lyhyellä varoitusajalla löydy.

No jos saan töistä vapaaksi vain to 9-11 välin, en voi tulla muulloin. Sinä sitten ajanvaraajana kerrot, onnistuuko toiveeni vai ei. Jos ei onnistu, sitten ei onnistu. Turha siitä on kiukutella. Sanot nätisti, että valitettavasti ei ole vapaita aikoja sille välille. 

Vierailija
18/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle maksetaan palkkaa riippumatta siitä tuleeko asiakas vai ei. Eli voit vain todeta, että viimetipassa tapahtunut peruutus ei ole mikään syy saada uutta aikaa. Oma vuoro meni ja seuraavat vuorot on jo varattuja. Sitten pidät vähän pidemmän tauon tai valmistaudut seuraaviin tapaamisiin tyhjäksi jääneen ajan aikana. 

Meillä nämä viime tipan perujien ajat ruuhkauttavat tulevien viikkojen aikatauluja. Jos Anna jättää tulematta ajalleen perjantaina, niin seuraavan viikon torstaina pitää ahkeroida ylimääräisenä se Annankin uusi aika. Ei niin, että työt jotenkin kevenisivät. Ja se perjantain Annalle varattu aika voi mennä ihan hukkaa, kun tuossa vaiheessa ei välttämättä saa tilalle korvaavaa työtehtävää. Mitäpä minä sillä keskelle päivää ilmestyvällä "vapaa-ajalla" teen?!

Vierailija
19/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mahdotonta joillekin mennä jatkuvasti odottelemaan josko saisi aikaa. Kaikki kun ei edes asu samalla paikkakunnalla missä vastaanotto on. Itse kävin tänään kiirevastaanotolla 80km:n päässä. Onneksi sain ajan eikä sinne mennä odottelemaan saako aikaa. Ajat oli toki puolitoista tuntia myöhässä, mutta pääsin lääkärille ja sain lisää lääkkeitä ja sairauslomaa. Ja kyllä, on pakko mennä kiirevastaanotolle jos on viikonloppuna töitä. Omailmoitus ei päde viikonloppuna koska pomo ei ole töissä, työterveys ei ole auki ja itsellä mennyt jo muutenkin omailmoituspäivät.

Vierailija
20/42 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma tässä(kin) tapauksessa on auttajan liiallinen joustavuus. Jos on varannut ajan ja peruu sen, ei ole missään erityisasemassa. Aika peruuntuu ja uusi aika tulee VAIN JOS sattuu olemaan vapaita aikoja. Itse olen kampaaja enkä todellakaan voi kaikkien asiakkaiden aikoja alkaa muutella vain siksi, että joku asiakas peruu viimetipassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi