Paras romanttinen elokuva ikinä
Kertokaa suosikkinne! Katsoin pari päivää sitten Kirjavan hunnun ja se oli kyllä ihana. Kaipaan vinkkejä muista hyvistä ja romanttisista elokuvista!
Kommentit (101)
mistä sen mahtais saada DVD:nä?? Ihana!
Vaikka uusimmassa versiossa se Winona Ryder on aina saanut aikaan inhon väristyksiä.. yök.
Saksikäsi Edvard
Sweeney Todd
Pieni suklaapuoti
Aina eka kerta
Corps Bride
Pikkunaisia (vaikka siinäkin se Ryderi...)
on sellainen pläjäys, joka saa ihon kananlihalle ja tipan silmäkulmaan tällaiseltakin, joka ei yleensä KOSKAAN itke elokuvan vuoksi :)
dirty dancing, angelica- leffat, rosvo-roope.
Rakastan haikeita leffoja.. eli mm. Hiljaiset Sillat, Englantilainen sotilas ja se puutarhuri.. ja sellainen kuin "white countess" - en tiedä onko sitä suomennettu?
Huomaan että tuli mainittua noita missä on Ralph Fiennes, oi ja the Reader viime vuodelta mukaan listalle
Mitkä kaikki laskettais romanttisiksi, melkein kaikissa leffoissa on joku romanssi, ainakin sellaisissa joista minä pidän ;-)
mutta tää mun mielestä vielä puuttuu: Jutun loppu, pääos. Julianne Moore ja Ralph Fiennes. Graham Greenen romaani, johon leffa perustuu, on myös aivan huippu!
mutta lisään vielä:
- The Holiday
-Love in Manhattan
-Onnen varjot.
- Breakfast at Tiffany's
- Sabrina
- My Fair Lady
- Casablanca
- Gone with the wind
- Kulkurin Valssi
Oon nähnyt sen jo kolme kertaa.
Olen niin juniori, etten ole Englantilaista potilasta nähnyt. Pitääkin vilkaista se ja Hiljaiset Sillat vielä tällä viikolla :)
Ps. I love you käänsi multa hanat totaalisesti auki. Porasin koko hiton leffan ajan ja olin lopussa ihan poikki. Ihana elokuva :)
Se missä Dicaprio on...Ihana. Bridget Jones 1 on hauska ja jaksaa katsoa vaikka 10 krt nämä molemmat.
Esim: Saksikäsi Edward, Piano, Brokeback mountain, Gilbert Grape, Benjamin Buttonin uskomaton elämä, Moulin rouge, Lolita.... jne...
-Have I ever told you, that I love you?
-No..
-I love you
-Still?
-Always..
Silloin kun tämä tuli teattereihin, oltiin likkaporukalla katsomassa tätä. Kaveri jouduttiin taluttaan salista ulos, kun ei nähnyt eteensä, kun itki niin.
Mutta ovat niin hyviä leffoja, että pakko antaa niille ääni:
500 days of summer
Love, actually
Rakkautta ennen aamua
Varmaan muitakin, mutta ikivanha suomalainen elokuva Katariina ja Munkkiniemen kreivi, koska siinä on aivan ihana se rakkauslaulu!
Sniif!
The Notebook ja PS. Rakastan sinua
voisin kattoo noita uudestaan ja uudestaan :D
Nicholas Sparkin romaanien filmatisoinnit iskevät.. notebook, dear john jne.
Mun ehdoton, kaikkien aikojen lemppari on Hiljaiset sillat. Katsoin sen viime viikonloppuna noin 30. kerran ja itkin TAAS.:D Miten voikin joku leffa olla joka katsontakerralla aina vaan parempi ja parempi? Jotenkin kun sen tietää miten se loppuu, niin kaikki ne näyttelijöiden ilmeet ja eleet saa tietyn merkityksen. Paras elokuva minkä oon koskaan nähnyt.