Paras romanttinen elokuva ikinä
Kertokaa suosikkinne! Katsoin pari päivää sitten Kirjavan hunnun ja se oli kyllä ihana. Kaipaan vinkkejä muista hyvistä ja romanttisista elokuvista!
Kommentit (101)
Dirty Dancing
Cocktail
- nää on vanhoja hyviä ;)
Onko Valkoinen Masai myös leffana?? Luin just kirjan ja se oli mielettömän mukaansa tempaava. Ois ihana nähdä leffana, mistähän löytyis...
Onko Valkoinen Masai myös leffana?? Luin just kirjan ja se oli mielettömän mukaansa tempaava. Ois ihana nähdä leffana, mistähän löytyis...
En ole tuota elokuvaa nähnyt, mutta enpä ainakaan kirjaa kutsuisi varsinaisesti romanttiseksi.
ihana leffa!
+
she's the man
ja
himoshoppaajan salaiset unelmat
ja
the last song
kaikki aivan ihania leffoja mutta ehdottomasti ykkösenä TITANIC!
twilight houkutus
twilight uusikuu
twilight epäilys
twilight aamunkoi
Mutta se varsinainen stoori on täyttä höttöä (yäks), mutta se Spike, se se on huippu, ja sen takia jaksan katsoa tuota leffaa aina uudestaan silloin tällöin. Samoin Pretty woman on silkkoa sisältä, vaikka J. Roberts ja R. Gere hyviä näyttelijöitä ovatkin.
Minäkin äänestän Hiljaisia siltoja ja nimenomaan sen lopun takia, kun Fransesca jää autoon, vaikka mieli tekisi aivan muualle. Loppu on riipaiseva.
-Tuulen Viemää
-Ikuisesti nuori
-Forrest Gump
muita itku leffoja
tanssi susien kanssa
vihreä maili
avain pakoon
Ihan ylivoimaisia ovat:
- Tuulen viemää
- West Side Story
- Casablanca
- Sumujen silta
- Indokiina
- Shogun-minisarja
En pysty nykyisiä rakkasutarinoita edes rinnastamaan näihin klassikoihin ja tekee mieli nauraa, kun joku ehdottaa esim. Bridget Jonesia tai vastaavaa näiden rinnalle. Toisaalta edes Titanic ei mielestäni yllä näiden tasolle, vaikka ehkä sitä voisin harkita. Minulla on pieni heikkous historiallisiin elokuviin.
Toisaalta niinkin kepeä elokuva kuin Amelie jotenkin myös koskettaa.
Eli musta aivan ihana leffa on Top Gun!
Tom Cruise on niin syötävän suloinen siinä ja tarina ihana ja se musiikki..Take my Breath away.. aivan ihana biisi!!
Pretty Woman
Ei elokuva, mutta se BBC:n Ylpeys ja ennakkoluulo minisarja.
Tuulen viemää
Humiseva harju (tästä monta filmatisointia, mutta minusta uusin on paras)
Jane Eyre (Kotiopettajattaren romaani), tästäkin monta eri versiota
Nykyaikaan sijoittuvista Wicker Park on hyvä.
Aamiainen Tiffanylla ja Arsenikkia ja vanhoja pitsejä
Mun suosikit:
Titanic
Neljät häät ja yhdet hautajaiset
Jersey girl (mikä hitto tämän suomalainen nimi nyt olikaan??? En jaksa nousta katsomaan leffa hyllystä tuon nimeä)
Notting Hill
COLD MOUNTAIN
Walk in line (kaitpa tämä on jossain määrin romanttinen?)
BROKEBACK MOUNTAIN
Tuulen viemää (vaikka onkin pitkä kuin nälkävuosi ja jota ei jaksa katsoa kerralla putkeen vaan joka pitää katsoa pätkissä..)
Pearl Harbor
Unetonna Seattleassa
Sinulle on postia
Viesti mereltä
Kun Harry tapasi Sallyn
Öö ja mitäs vielä.
T:leffa friikki
Notting Hill, Himoshoppaajan salaiset unelmat, Sävel ja sanat, 10 things I hate about you, Uneton Seattlessa, Minä ja prinssi, Holiday, Häät mielessä, Wimbledon, Pretty woman, Maid in Manhattan ja Toscanan auringon alla.
Sinulle on postia on mun ihan ykkössuosikki!! :) Nää on kaikki tosi kevyitä leffoja! Ja osa on sellaisia, mitkä sopii myös teini-ikäisille (13 ja risat)!! ;) Ehkä mä oonkin sellanen... :D Mutta romanttisia kaikki! Mä en tykkää mistään liian ahdistavista leffoista!!
Hiljaiset sillat on myös ihana.