Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kannattaako varoittaa exän nykyistä tyttöystävää vai onko virhe sekaantua?

Vierailija
19.01.2010 |

Kyseessä mies joka on todella kieroutunut luonteeltaan, mutta ominaisuudet eivät tule ilmi seurustelun aikana vaan jokaisessa suhteessa vasta avoliitossa. Minuakin varoitettiin muuttamasta hänen kanssaan yhteen, mutta rakastuneena suutuin varoittajalle (miehen ex) ja uskoin miehen exän olleen luonnehäiriöinen niin kuin mies oman kantansa kertoi. Myös tätä exää oli aikoinaan varoitettu, mutta hänkin oli uskonut miehen versioon eli varoittajan olleen umpihullu. Olen miehen uuden tyttöystävän vuoksi tosi huolissani, hän on entinen opiskelukaverini jonka muistan tosi kilttinä ihmisenä. Mutta kannattaako minun alkaa varoittaa häntä? Itselläni kesti vuosia toipua miehen harjoittamasta systemaattisesta henkisestä väkivallasta enkä haluaisi samaa kohtaloa tälle kyseiselle tytölle. Mitä tekisitte?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varoitat, sinua pidetään kateellisena tai hulluna.

Vierailija
2/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivaltainen, hankala ja narsisti. Minä en ole nähnyt yhtäkään noista piirteistä hänessä vuosien aikana.

Voithan ottaa asian esille mutta tee se hienostuneesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei kuitenkaan uskois. Sitten ne nauraa yhdessä miehen kanssa, miten mustasukkainen ex keksi juttuja omasta päästä :(

Vierailija
4/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka te kaikki aiemmat varoittelijat eli exät allekirjoitatte?

Vierailija
5/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin kutsumaan poliisin paikalle.

Suhteeseen liityi monenlaista väkivaltaa.

Nyt on rosis päällä.

Minuakin varoiteltiin mutta kuvittelin, että mieheni rakastaa minua aidosti ja kaikki menee paremmin kuin hänen edellisissä suhteissa.

Nyt miehellä on uusi nainen. Toivoisin, ettei joutuisi läpikäymään kaikkea sitä paskaa.

Mies on kuitenkin taitava puhumaan. Naisella on jo oma käsitys kamalista naisista joihin mies on vahingossa sekaantunut.

Mistä noita sairaita miehiä oikein tulee?

Miksi naiset eivät luota toistensa sanaan?

Vierailija
6/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin alkuhuumassa yksi ex on helppo kuitata hulluksi, mustasukkaiseksi tms. Mutta jos useampi voi kertoa saman kaavan toistuvan ja toistuvan niin uudelta uhrilta voidaan välttyä - vaikkei uskoisikaan ihan heti, asia jää varmasti mieleen. Tästä taas voi olla apua siinä vaiheessa jos ja kun ongelmat alkaa, koska ensimerkkejä ei niin vain kuittaa jollain syyllä.

Vierailija
7/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja exien kokemus niiden kulusta on yhteneväinen. Kyse ei ole siis yksittäisestä riitaisasta parisuhteesta tai henkilökemioiden toimimattomuudesta, vaan todella manipuloimistaitoisesta ihmisestä ja suhteesta joka vie itsetunnon ja josta on vaikeaa toipua. Kai kuitenkin on parempi olla sekaantumatta, vaikka vatsasta kääntää kun tiedän mitä uudella tyttöystävällä on edessä. ap

väkivaltainen, hankala ja narsisti. Minä en ole nähnyt yhtäkään noista piirteistä hänessä vuosien aikana. Voithan ottaa asian esille mutta tee se hienostuneesti.

Vierailija
8/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinpitelyistä käytiin oikeutta.

Kuulin, että mies muutti avoliittoon ja naisella oli 2 pientä lasta. Kauhistuin. Otin naiseen yhteyttä ja kerroin kaiken. Nainen nauroi päin naamaa. Naisen exä oli tuttavani tuttu ja kerroin miehellekin, että pelkään lasten puolesta. Hänkään ei tehnyt mitään.

Ero heille tuli noin 6 kuukauden jälkeen, syytä en tiedä mutta vahva epäilys on.

Vierailija
9/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme toimineet toistemme vertaistukena. ap

Varsinkin alkuhuumassa yksi ex on helppo kuitata hulluksi, mustasukkaiseksi tms. Mutta jos useampi voi kertoa saman kaavan toistuvan ja toistuvan niin uudelta uhrilta voidaan välttyä - vaikkei uskoisikaan ihan heti, asia jää varmasti mieleen. Tästä taas voi olla apua siinä vaiheessa jos ja kun ongelmat alkaa, koska ensimerkkejä ei niin vain kuittaa jollain syyllä.

Vierailija
10/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisia luonnehäiriöisen varoitusmerkkejä ei tunnisteta eli niitä että 1) mies siirtyy välittömästi edellisen päättyessä uuteen suhteeseen 2) miehellä ei ole ystäviä 3) vaihtanut naisia kuin sukkia mutta hehkuttaa ylisanoin uuden onnensa ainutkertaisuutta

Naisella on jo oma käsitys kamalista naisista joihin mies on vahingossa sekaantunut. Mistä noita sairaita miehiä oikein tulee? Miksi naiset eivät luota toistensa sanaan?

Vierailija
11/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku toinen ulkopuolinen voisi...

Asia on niin että rakkkaus tekee sokeaksi ja kuuroksi. Alkutaipaleen (jota myöskin "kuherruskuukaudeksi" kutsutaan)jakso on vahvaa riippuvuutta toiseen. Se on psykoosin verrattava/omainen tila. Tämä jakso päättyy aikanaan,ihminen herää näkemään toisen heikkoudet. Oivaltaa että nyt on juostava karkuun ja lujaa tai sitten ei.

Sinulla ei ole vastuuta tästä ihmisestä enää, eikä hänen seuralaisistaan. Olet elänyt liian läheisessä suhteessa, vaikuttaaksesi tähän hetkiseen tilanteeseen. Riski on että sinut leimataan ja lyödään lokaan.

Voit antaa mahdollisuuden yhteydenottoon, jos tulee ongelmia. Ei selityksiä eikä negatiivisia ilmaisuja.

Vierailija
12/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tällä hetkellä huolissani ystävästäni. On tapailee miestä, joka on hänen mukaansa oikea unelmamies. Miehen taustat ovat meistä ystävistä hieman kyseenalaiset, mutta rakastanut ystävämme ei näe mitään outoa siinä, että uudella kumppanilla on takanaan useampi avoliitto, ainakin yksi avioliitto ja lapsia ainakin kolmen eri naisen kanssa. Kuulostaa minusta huolestuttavalta, mutta rakastuneen ystävän mielestä mies on vain sekaantunut vääränlaisiin naisiin :(

Vierailija
13/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin kun mies itse oli korostamassa minun huikeaa erilaisuuttani kaikkiin aiempiin naisiinsa verrattuna. ap

ystävän mielestä mies on vain sekaantunut vääränlaisiin naisiin :(

Vierailija
14/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tarkotuperät ois kuinka hyvät. Näin se vain on. Itse seurasin aikoinani tuttava pariskunnan yhteiseloa. Mie karkasi juopottelemaan tuon tuostaki ja heilu toisten naisten kanssa minkä kerkesi. Kun asiasta tälle naiselle sanottiin ei miehessä koskaan ollut mitään vikaa vaan niissä toisissa naisissa. Lopulta heitin hanskat tiskiin ja päätin etten enää sekaannu kenenkään elämiin. Edelleen ollaan kavereita tämän pariskunnan kanssa joila on nykysin lapsi ja ovat naimisissa. Ja mies ei ole muuttunu miksikään. Tässä voi sanoa että kaiken se kestää.

Toki asiasta voi varottaa, mutta todennäkösesti saat haulut niskaan. Joten sinuna keskittyisin omaan elämään.

Vierailija
15/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin exäni uudelle aikoinani mihin meidän suhteemme päättyi. Sanoi tietävänsä miehen ongelmista, mutta äijä kuulemma yrittää kovin muuttua... Ero heillekin lopulta tuli, samasta syystä kuin meillekin.

Vierailija
16/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi jos joku on oikein mäntti, eiköhän silloin ole vastapuolessakin vikaa. Kukaan ei riitele yksinään, ja eroon tarvitaan aina kaksi.

Vierailija
17/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tapauksissa kyse ei ole "mäntistä" vaan taidokkaasti manipuloivasta ja alistavasta henkilöstä, eli kyse ei ole tasa-arvoisesta vuorovaikutuksesta tai "riitelemisestä".

Sitäpaitsi jos joku on oikein mäntti, eiköhän silloin ole vastapuolessakin vikaa. Kukaan ei riitele yksinään, ja eroon tarvitaan aina kaksi.

Vierailija
18/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustavalkoista on nimenomaan väittää, että toinen on (musta) manipuloiva ja alistava... Ja itse viaton (valkoinen) uhri.

Vierailija
19/66 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustavalkoista on nimenomaan väittää, että toinen on (musta) manipuloiva ja alistava... Ja itse viaton (valkoinen) uhri.

uskoa että luonnehäiriöisiä ihmisiä on oikeasti olemassa ennen kuin sellainen osuu omalle kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän