Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

660 euron kuukausituloilla ei saa toimeentulotukea!!

Vierailija
19.01.2010 |

Olen hakenut toimeentulotukea, koska jäin marraskuussa työttömäksi ja en ole vielä ansiosidonnaisen päivärahan piirissä. Nyt näyttäisi siltä, että en saa ko. tukea, vaikka tämänhetkiset kuukausituloni ovat vain 660 euroa! Summaan kuuluvat lapsilisä kahdesta alaikäisestä lapsesta sekä heidän isänsä maksama elatusapu.

Mitään muuta rahaa en saa mistään. Tämä taas johtuu siitä, että sanoin itse itseni irti työuupumuksen takia ja jouduin kolmen kuukauden karenssiin odottamaan päivärahaa. Edellisen palkan olen saanut kaksi kuukautta sitten, mutta en saanut siinä lomarahoja tms., koska en ollut normaalin TES:n piirissä (minulla oli johtajasopimus) ja takana oli kuitenkin pidempi sairasloma. Näin sovin yksityisen työnantajani kanssa.

Okei, voisin toki mennä töihin ja hankkia siten elantoni. Mutta en ole omasta mielestäni vielä täysin työkykyinen, koska takana on niin pitkä stressijakso työelämässä. Olin sellaisessa rumbassa mukana, että irtisanoutumiseni oli ainoa vaihtoehto päästä siitä eroon. Nyt hoidan itseäni kuntoilemalla ja lepäämällä. Uuden työn aloitan vasta kesän kynnyksellä.

Kyllä nyt sapettaa, että on maksanut veroja hyvistä tuloistani tälle kaupungille. Sitten kun tarvitsisi itse apua, niin sitä ei saa. Ei, vaikka elämäntilanteeni ei ole tarkoitettu pysyväksi ja kyse on vain 3 kuukaudesta karenssijakson aikana. Millä ihmeellä minä maksan kaikki laskut? Kuukausittaiset menoni ovat kuitenkin 1500 euron luokkaa, vaikka ne minimiin olen yrittänyt vetääkin.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähdit työpaikastasi.

Vierailija
42/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs perkeleen nettisensuuria tämä oikein on?

Mutta kolmannen kerran, jos joku vaikka ehtisi tämän lukeakin ennenkuin se poistetaan.

AP on ollut idioottimaisen typerä ja vastuuton irtisanoutuessaan työpaikastaan. AP:n olisi pitänyt jäädä sairauslomalle (mielen)terveysongelmiensa takia, eikä irtisanoutua.

Toivon, ettei AP:llä ole lapsia, sillä noin vastuuttomalta vanhemmalta pitäisi ottaa lapset pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä.

45

Vierailija
44/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy auto pois/vaihda autoa.

ruoasta voit säästää paljonkin suunnittelemalla, ja tekemällä paljon itse!

sovi pankin kanssa lyhennys vapaasta jaksosta. maksat vaan korot. selität lapsillesi mikä on tilanne, etteivät kinua rahaa 3 kk:teen.

Itselläni oli vielä elokuussa tulot 2500e nyt olen opiskelija 250 e "tuloilla". kyllä saa pohtia että miten rahat käyttää. mutta se on elämää.

Vierailija
45/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitihän sun tietää et ne tulee maksuun? Miksi et säästänyt niihin rahaa?

Ja kun olet itse irtisanoutunut,sossu maksaa alennettua toimeentulotukea,tosin sinun tapauksessa ei mitään.

Tulot katsotaan neljältä edelliseltä kuukaudelta,joten mitään ei tule. Varmaan myös tiesit jo etukäteen aikovasi irtisanoutua? Silloin jo olisi kannattanut ruveta laittaan rahaa säästöön.

Itselläni on myös 2 lasta ja olen yh. Tulot kk 900e ja saan jo niistäkin rahaa säästöön,ihmettelen suuresti kuinka et muka saa tuloistasi mitään säästettyä.

Vierailija
46/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työuupuneita. Anteeksi vain.

Jos on 2 lasta elätettävänä ja työpaikalla ei kaikki mene, kuten haluaa, sanotaan itsensä irti ja odotetaan, että sossu elättää.

Hei haloo, tekee tässä maassa jotkut todella fyysisesti raskastakin työtä ja aina ei jaksais yövuoroja valvoja ja selkääkin kolottaa ja väsyttää ja vituttaa, mutta ei sitä omaa napaa voi aina ensimäisenä ajatella.

Mää en ymmärrä aina tosiaan tätä uupumusta ja ei olla työkunnossa. Helvetti vie, ihmiset joutuu maailmassa keräämään polttopuita kilometrien päästä ja hakemana juomavettä ja kyse on siitä, että saa pidettyä lapset hengissä. Suomalainen uupuu ja sanoo itsensä irti ja odottaa, että yhteiskunta elättää kun hommat ei menekään oman mallin mukaan.

Vierailija
47/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, jos on lapsia elätettävänä yksin, pitää vain jaksaa.

Meillä on työpaikka, jossa uupumus on yleistä jne. mutta olen siellä nyt sinnitellyt jo vuosia. Olen ottanut asenteen, että en sitoudu siihen. Teen mitä sanotaan, en enempää.

En ymmärrä lainkaan ap:ta. Totaalisen lapsellista ja edesvastuutonta!

Vierailija
48/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap on ollut kyllä harvinaisen tyhmä. Irtisanoutua nyt töistä sossun tuelle kun on lapsia huollettavana?!?!? Siis mitä ihmettä? Jos ei itsestään välitä niin välittäisi edes lapsistaan niin paljon, että etsisi ensin sen uuden työpaikan ja sitten vasta irtisanoutuisi. Tai jäisi sairauslomalle, kuten 46 ehdotti.

Vierailija
49/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentteja/neuvoja TÄHÄN TILANTEESEEN, ei tietämättömien idioottien tuomitsemista siitä mikä johti tähän tilanteeseen!

itsekin tulin äsken miettineeksi että miksihän se noin teki jne, kunnes taas hokasin että siitähän tässä ei ollut kyse.

Vierailija
50/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla yhtään järkevää syytä tähän tilanteeseen.

Ja ainoa tapa kommentoida on sanoa tyhmyydestä, koska muutenhan ap kuvittelee, että noin voi oikeasti tehdä - ja se jopa hyväksytään.

Vierailija
51/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että ap ottaisi ehkä ihan hiukkasen opikseen, ettei tekisi samaa typeryyttä uudestaan! Hulluinta mitä olen kuullut ehkä koskaan!!!

Vierailija
52/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät saa kuolla nälkään

Vierailija
53/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silleen mene, että jos sanoo ittensä irti 5000 euron kuukausituloilta niin seuraavana päivänä voi mennä sossuun.

Vierailija
54/64 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi irtisanoutua johtotehtävistä ilman jatkosuunnitelmia. Mutta tähän tilanteeseen... Suosittelen tosiaa sairaslomaa. Sen saa myös työttömänä. Tosin karenssiin se ei käsittääkseni vaikuta. Karenssin idea on juurikin se, ettei ihmiset irtisanoudu ja jää kotiin lomailemaan...

Vierailija
55/64 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei saa apua sosiaalitoimistosta/ edellytetään äärimmäistä nöyryyttämistä lippulappua pankkitositteiden nuuskintaa ja sittenkin palautetaan/sähköt ja vesi luulisi kuuöuvan ttt piiriin, jos saa vain noin 52o€ kuussa/eipä saanut ,_lähetettiin takaisin_enkä edes jaksanut lukea peruzteluita!! Mitään ei voi hankkia_lääkärit parturit vaatteet lääkkeet ruoka pannassa.

Vierailija
56/64 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhh joo

Vierailija
57/64 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko palvelualalla esimiestehtävissä?

Vierailija
58/64 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työuupuneita. Anteeksi vain.

Jos on 2 lasta elätettävänä ja työpaikalla ei kaikki mene, kuten haluaa, sanotaan itsensä irti ja odotetaan, että sossu elättää.

Hei haloo, tekee tässä maassa jotkut todella fyysisesti raskastakin työtä ja aina ei jaksais yövuoroja valvoja ja selkääkin kolottaa ja väsyttää ja vituttaa, mutta ei sitä omaa napaa voi aina ensimäisenä ajatella.

Mää en ymmärrä aina tosiaan tätä uupumusta ja ei olla työkunnossa. Helvetti vie, ihmiset joutuu maailmassa keräämään polttopuita kilometrien päästä ja hakemana juomavettä ja kyse on siitä, että saa pidettyä lapset hengissä. Suomalainen uupuu ja sanoo itsensä irti ja odottaa, että yhteiskunta elättää kun hommat ei menekään oman mallin mukaan.

Helppo se on tänne kirjoitella. Et varmaan tiedä ap:n tilannetta. Yksinhuoltajanakaan ei kaikki pärjää.

Vierailija
59/64 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joten luulisi että kun siihen asemaan pääsee, ihmisellä on myös älliä säästääkin siitä suuresta palkasta... Mitä tulee omiin tuntemuksiisi siitä, ettet ole työkuntoinen, niin vastaavaahan voi väittää kuka tahansa. Se miten hoidat itseäsi, on yksi ja sama, mutta virallisen määritelmän työkyvystä tekee lääkäri - et sinä. Menepä lääkäriin äläkä mussuta kunnostasi ja sitten sen lääkärintodistuksen kanssa työkkäriin.

Sekin pitää muistaa, että johtajasopimuksilla on kääntöpuolensa, ne eivät ole tavallisia sopimuksia eivätkä välttämättä oikeuta työttömyysturvaan, mutta se sinun olisi pitänyt hoksata jo sopimusta tehdessäsi. Olet myös itse irtisanoutunut, jolloin on edessä karenssi - olit sitten työntekijä tai johtaja. Se on normaalikäytäntö ihan kaikille veronmaksajille, myös sinulle.

Nyt ei muuta kuin pienennät menojasi edelleen.

Kuule, miten minä yksinhuoltajana säästän? Käteen jäi kuukaudessa 2700-2800 euroa, josta maksoin täydet päivähoitomaksut, asunnon, auton, ruuat, sun muut menot. Ja minulla on kyllä lääkärintodistus työkyvystäni, jos se sinua yhtään lohduttaa. Kyseinen todistus lähti myös työkkärin kautta liittoon.

Ja tiedän laittaneeni nimeni johtajasopimukseen. Eipä sitä sopimuksentekohetkellä tule ajatelleeksi, että jään muutaman vuoden päästä työttömäksi pakon edessä. Vai ajattelitko sinä niin? Kaikkea ei voi ennustaa.

Jos olet tosiaan oikeasti ollut johtotehtävissä, niin olet varmaan niin fiksu ihminen, että vastaat asiallisesti aloitukseeni etkä vittuile. Se ei yhtään auta tilannettani.

Ap.

En ole aiempi kommentoija mutta tukineen minun tulot 2100 ja säästän n. 200 euroa kuussa...

Vierailija
60/64 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joten luulisi että kun siihen asemaan pääsee, ihmisellä on myös älliä säästääkin siitä suuresta palkasta... Mitä tulee omiin tuntemuksiisi siitä, ettet ole työkuntoinen, niin vastaavaahan voi väittää kuka tahansa. Se miten hoidat itseäsi, on yksi ja sama, mutta virallisen määritelmän työkyvystä tekee lääkäri - et sinä. Menepä lääkäriin äläkä mussuta kunnostasi ja sitten sen lääkärintodistuksen kanssa työkkäriin.

Sekin pitää muistaa, että johtajasopimuksilla on kääntöpuolensa, ne eivät ole tavallisia sopimuksia eivätkä välttämättä oikeuta työttömyysturvaan, mutta se sinun olisi pitänyt hoksata jo sopimusta tehdessäsi. Olet myös itse irtisanoutunut, jolloin on edessä karenssi - olit sitten työntekijä tai johtaja. Se on normaalikäytäntö ihan kaikille veronmaksajille, myös sinulle.

Nyt ei muuta kuin pienennät menojasi edelleen.

Kuule, miten minä yksinhuoltajana säästän? Käteen jäi kuukaudessa 2700-2800 euroa, josta maksoin täydet päivähoitomaksut, asunnon, auton, ruuat, sun muut menot. Ja minulla on kyllä lääkärintodistus työkyvystäni, jos se sinua yhtään lohduttaa. Kyseinen todistus lähti myös työkkärin kautta liittoon.

Ja tiedän laittaneeni nimeni johtajasopimukseen. Eipä sitä sopimuksentekohetkellä tule ajatelleeksi, että jään muutaman vuoden päästä työttömäksi pakon edessä. Vai ajattelitko sinä niin? Kaikkea ei voi ennustaa.

Jos olet tosiaan oikeasti ollut johtotehtävissä, niin olet varmaan niin fiksu ihminen, että vastaat asiallisesti aloitukseeni etkä vittuile. Se ei yhtään auta tilannettani.

Ap.

Johtajasopimuksella pallkalla jonka nyt saa asiantuntijaliksallakin? on taidettu jotain koijata kunnolla. Minä ihan erikoisasiantuntijana saan käteen 3100 euroa kuussa normi työajalla ja ylityökorvauksetkin tarvittaessa juoksisi jos ylitöitä tarvitsisi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän