Kuinka kauan eron tuska voi kestää?
Voiko ihminen masentua erosta? Tuntuu etten kestä tätä tuskaa. Miten toinen voi olla niin kylmä ja tunteeton?
Kommentit (4)
puolet niin kauan kuin suhde kesti. Miehet toipuvat kuulemma vuodessa. Tiedä häntä sitten...
Puhuminen auttaa. Kuormita lähimmäisiä, terapeuttia, mielenterveyshoitajia (terveyskeskuksessa), lääkäriä. Mitä enemmän asiaa käsittelet, sen nopeammin selviät.
toisilla voi mennä kauemminki.
Itselläni erosta 6 kk ja pahin tuska taitaa olla takana. Toki vieläkin välillä itken ja masentaa, mutta näistä kuopista pääsee nopeammin ylös ja näen elämässäni muutakin hyvää.
Mieheni ei ole sanonut mielestäni mitään kunnon syytä eroomme. Toista naistakaan hänellä ei ole. Ihan turhalta erolta tuntuu, ja olisin odottanut mieheltä paljon enemmän. Mutta en vaan voi asialle mitään, vaikka miten päätäni seinään iskisin.
Mua on auttanut se, että olen mennyt rohkeasti tunteita kohti ja kokenut ne, en ole paennut niitä tekemiseen tms. Olen myös puhunut ystäville ja terapeutille. Kun olen uskaltanut avautua, olen saanut paljon tukea.
Ikävä, mutta valitettava tosiasia niille joilla on takana pitkä suhde. Tuska toki lievenee matkan varrella, mutta on myös terveellinen tunne, sillä estää solmimasta uusia suhteita (erossa suurin virhe) liian pian.
sitä sanottiin, että muista että paremmat ajat odottaa aivan varmasti. Et sitä nyt jaksa ajatella, mutta niin tulee varmasti. Puoli vuotta meni että pahimman yli pääsi.