Värjäsittekö tukkaanne normaalisti koko raskausajan?
Jossain sanotaan, että myrkkyjä saattaa liueta alkioon/sikiöön ja tulisi välttää. Mutta hmm, mitenköhän todennäköistä tämä on? Onko jotain ainetta, joka olisi vähemmän myrkyllinen? Tai esim alkuraskaudesta tärkeää olla värjäämättä mutta loppupuolella ok?
Kommentit (38)
Mutta minulla ei väri ainakaan tarttunut niin hyvin kuin yleensä. Samalla värillä värjäsin kuin aina ennenkin, mutta väri jäi haaleammaksi kuin 'ei raskaana'.
on venäläinen eikä suostunut värjäämään hiuksiani raskausaikana. Muutamia raitoja laittoi.
Itse olen välttänyt raskaus- ja imetysaikana hiusten varjäystä ja ylimääräisiä kosmetiikka kemikaaleja. Väriaineet sisältävät raskasmetalleja ja joidenkin voiteiden on todettu aiheuttavan poikasikiöillä lieviä kasvumuutoksia..Ylellä tuli muutama vuosi sitten ohjelma tästä aiheesta. Mielestäni on hyvä välttää ylimääräisiä kemikaaleja ja säilöntä aineita raskauden ja imetyksen aikana. Onhan kyse toisen ihmisen hyvinvoinnista ja ties vaikka näillä asioilla olisi yhteyttä nykypäivän allergioiden yleisyyteen pienillä lapsilla.
värjäsin. Kysyin sekä neuvolasta, josta "antoivat luvan", eli ei heidän mukaan vaikuta alkioon tai sikiöön, sekä luottoparturiltani, joka on ollut alalla yli 20v ja hänkin sanoi, että ei vaikuta.
Teratologisen tietopalvelun mukaan ei ole tutkitusti turvallista, joten välttelin värjäämistä raskausajan. Lyhyt aikahan se on, turha riskeerata oman rakkaan lapsen terveyttä mokoman asian vuoksi.
Viime vuonna julkaistiin tutkimus, jonka mukaan päänahasta imetyykin verenkiertoon luultua enemmän vierasaineita. Raskausaikana kannattaa välttää ylimääräisiä kemikaaleja. Erityisesti värjääminen on haitallista, koska silloin aineet ovat iholla kauan aikaa.
värjäsin. Kysyin sekä neuvolasta, josta "antoivat luvan", eli ei heidän mukaan vaikuta alkioon tai sikiöön, sekä luottoparturiltani, joka on ollut alalla yli 20v ja hänkin sanoi, että ei vaikuta.
mutta pelkästään tekemällä vaaleita raitoja päähäni sen myssyn kanssa eli eivät olleet edes kosketuksissa väriaine päänahkani kanssa :)
Tämä kesällä 2003 eli olin "aikaani edellä" koska minulal on kampaaja ystävätär :)
Täälläkin koitin varoitella, mutta ei mennyt perille ennenkuin se tuli lehtiin männä vuonna..
ja kevytvärillä, jota muutenkin usein käytän. Normaalisti värjään kuukausittain.
Voi LUoja! Minulla on juuri tälläinen kaveri.... USkaltaako tehä sitä, uskaltaako tehä tätä, ja blaa, blaaaaa... Jumpata ei oo uskaltanu enään edes silloin ku vasta harkittiin lasta, ja mahakin tuli näkyviin heti samantien ku plussattiin... AAAARGH.
"poltin askin päivässä mutta ei siitä ollut mitään haittaa koska vauvani syntyi 4-kiloisena"
Voi LUoja! Minulla on juuri tälläinen kaveri.... USkaltaako tehä sitä, uskaltaako tehä tätä, ja blaa, blaaaaa... Jumpata ei oo uskaltanu enään edes silloin ku vasta harkittiin lasta, ja mahakin tuli näkyviin heti samantien ku plussattiin... AAAARGH.
Eihän kampaajat päänahkaa värjää vaan hiuksia....se ammattitaidottomuutta jos päänahkoja värjätään!!!
Mutta minulla ei väri ainakaan tarttunut niin hyvin kuin yleensä. Samalla värillä värjäsin kuin aina ennenkin, mutta väri jäi haaleammaksi kuin 'ei raskaana'.
Kuule hei,ei se sun traskaus vaikuta siihen miten väri hiuksissa vaikuttaa.Siihen ei ole mitään todisteita että raskaus vaikuttaisi värjäys tulokseen.Se että väri oli haaleampi johtuu tod.näk siitä kaupan väriaineet (vaikka purkki sama kuin ennen) ovat aina eriltään erilaisia...kun ostat kaupasta väriainetta niin oikeasti ostat sikaa säkissä,lopputuloksesta ei taetta ja hiuksissasi saattoi olla jotain metalli jäämiä jotka myös vaikutti.Sen takia käyn kampaajalla koska he pystyvät ali-ja päälly hiuksiin valitsemaan eri värit jotka kokonaisuudessaan vaikuttavat samalta väriltä lopputuloksen kanssa...
Mikään voide ei imeydy verenkiertoon saakka,ihon pinta on paksu ja vaikeasti läpäisemätön....voiteet vaikuttaa ihon pinnalla,ei sisällä.Jos voide imeytyisi verenkiertoon niin se luokiteltaisiin lääkeaineeksi ja tod.näk se tässä vaiheessa vedettäisiin markkinoilta.
eli taas harhaluuloja.
molemmissa raskauksissa. Eli koska minulla on hidas hiustenkasvu ja kampaajani värjää niin, ettei juurikasvu haittaa, taisin molemmissa raskauksissa värjäyttää hiukseni kahdesti.
Jostain syystä minua karmii eniten kaupan purkkivärit, luotan kampaajani aineiden turvallisuuteen enemmän. Tämä ei perustu mihinkään tieteelliseen juttuun vaan ihan puhtaaseen mutuun. :)
Ihan normaalit lapset minulla on :). Minusta tämä vouhotus, että mitä kaikkea saa tehdä raskausaikana on aivan turhaa. Monet eivät uskalla enää edes seksiä harrastaa, voi hyvänen aika sentään. Ja syödäkään ei voi, kun se ja tämä aiheuttaa sitä ja tätä. Maalaisjärjellä pärjää niin raskausaikana kuin vauva-aikana pitkälle - kuten elämässä ylipäätään.
kyllä!