Kuinka monta liikettä (noin) pitäisi tuntea
päivässä, että on "normaalia"
Vko 24 alkaa huomenna.
Voiko olla huoletta jos joka päivä jossain vaiheessa tuntee potkaisun tai muun liikkeen.
Iltaisin yleensä vauva vilkastuu, päivän aikana en välttämättä tunne mitään ja sit illalla on huoli että oonko tuntenut yhtään liikettä..
Kommentit (6)
Noilla viikoilla ei kyllä kauheasti vielä kannata laskea, koska vauva on vaan sen verran pieni, että ei niitä liikkeitä kaikkia tunne.
Olisiko se rv 28, kun suositellaan.
Liikkeiksi lasketaan potkut.
mä luulin et niitä pitää tarkkailla siitä lähtien kun niitä alkaa tuntemaan..
Viikolta 19-20 ne on alkanut tuntumaan tosi selvästi, mut empä ole sitten huolissani, kuitenkin päivittäin on potkinut :)
ap
joka on taas jo aivan tuskastunut tähän siskuskalujeni potkimiseen....Joten odotas kun pääset tänne asti- luulis jo kohta loppuvan potkijalta tilan oikoa koipiaan....Tosin aiemmat kaksi lastani eivät ole olleet näin vilkkaita jalkapalloilijoita masussa!
Esim. mulla oli rv37+0 toinen kaksosista 2h "liikkumatta", enkä saanut tökkimälläkään liikettä aikaan. Silloin lähdettiin kyllä äitiyspolille tarkistamaan. Vauva nukkuikin vaan sikeästi ja oli vieläpä mahtunut kääntymään toisinpäin, jolloin liikkeet oli toiseen kaksoseen päin. Hiljaisuus taisi kuitenkin ennakoida jotain, kun vauvat syntyi 1,5vrk:n kuluttua.
Esim. mulla oli rv37+0 toinen kaksosista 2h "liikkumatta", enkä saanut tökkimälläkään liikettä aikaan. Silloin lähdettiin kyllä äitiyspolille tarkistamaan. Vauva nukkuikin vaan sikeästi ja oli vieläpä mahtunut kääntymään toisinpäin, jolloin liikkeet oli toiseen kaksoseen päin. Hiljaisuus taisi kuitenkin ennakoida jotain, kun vauvat syntyi 1,5vrk:n kuluttua.
ne kaksosten liikkeet erottamaan toisistaan? Mua on siis aina tuo ihmetettynyt, ja kun utelias olen niin... Kun esim. kirjoitit tuossa etta liikkeet olivat toiseen kaksoseen pain, entas jos molemmat kaksoset olisivat toisiaan vastakkain niin miten se erottaa kumman nyrkit/jalat ovat kyseessa?? Sori yksinkertaisuuteni ;o)
voi olla se vilkkainkin tunti.
Nauti vaikka vähän mehua ja hedelmää, mene maate kyljelle.
Mutta eihän liikelaskentaa vielä tuossa vaiheessa tartte tehdä. Olet tuntenut liikkeitä ehkä kuukauden?