Saako näitä sossupummeja mitenkään kitkettyä?
Muka-yh tapauksia, joidenka mies asuu omassa osoitteessa jotta saavat parhaat mahdolliset tuet ja kaikki muut juonittelevat ja yhteiskunnan varoja kuluttavat luuserit?
Jos kaikki suomen varoja hyväksikäyttävät saataisiin kitkettyä pois, niin valtiolta jäisi vuositasolla reippaasti rahaa paljon tärkeämpään.
Pystyykö näitä "huijaustapauksia" mitenkään ilmiantamaan?
Ja ne jotka nyt kommentoivat, että mitä tämä asia minulle kuuluu tai minua liikuttaa, niin siinäpä ihmettelette. Sylettää, ei liikuta mutta kyllä kuuluu.
Kommentit (70)
jos on rikkaasta päästä niin eihän sillon sossu tai kela niitä maksa vaan mie site?eiks näin oo vai onkohan multa mennyt jotain ohi????
Minä en näille jästipäille jaksa tätä asiaa rautalangasta takoa kun eivät ymmärrä pointtia, mutta onneksi joku ymmärsi.
Ja kiitos toiselle, nukun yöni ihan mukavasti. Joku mainitsi köyhistä - ne ovat asia erikseen. Tätä kusetusta vaan harrastavat ihan "rikkaatkin" ihmiset. Heiltä se on turhaa ja törkeää, köyhät tehkööt kaiken mitä pystyvät leipänsä eteen.
ap
moraalitonta väkeä täällä av:lla.
Ja lukutaidotontakin vielä!
Huh huh!
Taidat taistella tuulimyllyjä vastaan ap.
tajusi itekin oman hölmöytensä.
Millaisenhan pariskunnan olet ottanut silmätikuksi?
Jotkut ihmiset asuvat erillään ihan siitä syystä, että se on helpompaa, joskus ollaan toisen luona, välillä toisen.Nykyaikana ihminen haluaa ILMAA hengittää että toinen olis aina niskassa.
Toiset asuvat sen vuoksi, että työ on kauempana,esim.lomat ollaan sitten toisella asunnolla.
En ymmärrä pointtiasi.
Ja kuka sanoi että te muut maksatte ne, joita sosku ei maksa???En minä vaan tiennyt että maksan niille tilille rahaa jotka asuvat nimellisesti erillään??
Kun on asuttu yhdessä, mutta kriisin takia muutin takas omaan talooni. Molemmat ollaan yksinhuoltajia ja lasten takia ei sitten olla vielä takas saman katon alla vaikka se eka yhteinen on tulossa. Mies nostaa korotettua lapsilisää, muita etuuksia ei tulojensa vuoksi saa. Minä taas saan asumistuen, yh-korotuksen ja ennen opintoja sain myös työmarkkinatuen. Eli ~900€ edestä etuuksia, joita en miehen luona asuessa saisi.
Koska molemmat asuu omistusasunnossa, ei tää kahden osotteen malli kannata pelkkien etuuksien takia. Osasyy erillään asumiselle on raha, mutta ei suoranaisesti niin, että pitäisi saada nyhdettyä yhteiskunnalta kaikki liikenevä. Sossu tietää tämän mun ja miehen tilanteen ja heidän kanta oli, että voin koska tahansa tulla hakemaan sen toimeentulotuen, joka mulle talvikuukausilta kuuluisin. He katsovat että olemme kahta eri ruokakuntaa, vaikka hyvin tiiviisti miehen kanssa yhdessä olemmekin.
Mikset sanoisi suoraan että miksi tilanne on noin kun on?
Jos sieltä saisit varmemman vastauksen ja syyn miksi näin ja onko se asia nyt ihan niinkuin luulet..
Ne nyt muutenkin tulisi mulle, koska minä omistan talon yksin. (avopari) Lisäksi meillä on jonkin verran säästöjä tilillä ja nekin on mulla.
Minähän en tuossa "suunnitelmassa" elä tuilla vaan jatkan töissä. Mies sen sijaan ottaisikin työt tästä lähtien vaan pimeänä... Ja nostaisi ne tuet lasten kanssa.
Mutta tosiaan ei nyt ole näköpiirissä, mutta joskus mietittiin sitä, kuinka härskisti voisi toimia halutessaan.
t:53
Kela maksaa ainoastaan pientä korotusta lapsilisään. Sen lisäksi lapsella on oikeus saada elatusta molemmilta vanhemmiltaan, ja jos etävanhempi ei tästä huolehdi niin yhteiskunta maksaa minimielatustuen, joka ei tosiaan ole suuri.
Lisäksi voi saada asumistukea, mutta ei sitä kaikki yh:t saa. En minäkään saanut kun yh aikoinani olin.
Ottakaa p-le selvää tulonsiirtojen määristä ennen kuin alatte kadehtia niitä saavia. Niillä rahoilla ei tosiaan juhlita.
ap ja muut voi ihan ite kokeilla onko ne tulot sitten isommat kun tähän lähdetään!
Ja muuten, jos saat yh-lisät yms.niin se on kyllä toimeentulotuesta pois ihan niinkuin muutkin lisät!!
plus miinus nolla.
ainoa varma yh-tuki on korotettu lapsilisä (jota sitäkin saa, jos ei ole uutta puolisoa). Pikkuisen sisälukutaitoa kiitos, niin ymmärrät, mistä tässä keskustelussa on kysymys.
tule nyt vastailemaan että mikä oma tilanteesi on vai etkö uskalla?