Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen lomalla kesäkuun--lapsi tarhassa kuitenkin..

Vierailija
27.05.2008 |

eli kesä ja heinäkuu lomaa.

ajattelin pitää lapsen osa-aikaisesti tarhassa kesäkuun.

pitääkö tarhatädeille jotenkin asiaa selitellä?

(pointtina on se, että ei ole kavereita, kaipaa tovereita, rytmi pysyy, ja heinäkuun olemme keskenämme ilman tarhaa)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sekin vielä.. törkeä minä, nyt vastahan hänen oisi lupa aloittaa tarha:))

alotti viime elouussa.

eli normaali tarhapäivä lapsella on klo 6.30-16.00.

kesäkuussa ajattelin klo 9-15--silloin ovat välipalan juuri syöneet.

ja ehkä 3-4pv/viikko.

ei vaan ole sukulaisia, eikä ystäviä. olen "epäsosiaalinen" yksilö kaiken muun huonouden lisäksi:)

oikeasti, tiedän ja tunnen itseni, ja kauhulla odotan heinäkuuta, jolloin ollaan 4viikkoa putkeen naamakkain..

en siis pahoinpitele lasta, olen vain lyhytpinnainen äkäpussi..

kiitos teille, jotka ymmärrätte minun tarkoitukseni, kiitos myös teille syyllistäjille. en ole täydellinen äiti, mutta hyvä, että teitä on edes muutama täällä av:lla.

toivoisin toki, että astuisitte minun saappaisiini elämään ;

yksinhuoltaja, ei sukulaisia, ei ystäviä, 2 lasta 3v ja 17v, sairastan epilepsiaa, ja raskas työ, rahat tiukilla- - ->neuvokaa, miten tulen täydelliseksi äidiksi, teidän kaltaisiksenne?

ainiin, asun vuokralla, olen siis pohjasakkaaaaa.

tai antaa olla, en tosiaan haluaisi olla täydellinen;) mieluummin olen onnellinen.

-ap

-ap

Vierailija
2/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluatte lapsia jos ei kahta kuukautta saa aikaa lapsen kans kulumaan!!!

Ja tuolla toisessa ketjussa huudellaan suurperheiden perään kun niissä ei lapset saa vanhemmilta aikaa ja huomiota.

Joo 4 wee varmasti viihtyy tarhassakin, jos äiti on noin kykenemätön huolehtimaan hänestä. Kyllä lapsi vaistoaa onko hän rakastettu vai vain joku ylimääräinen keräilyesine.

Ihan turha vakuuttaa rakastavansa lastaan jos on valmis itse lomailemaan ja maleksimaan 2 kk ilman, että voi uhrata aikaansa lapselleen. Häpeä oikeasti aikuinen ihminen!

Tuollaisesti on jo ihan oikein hieman syyllistyäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluatte lapsia jos ei kahta kuukautta saa aikaa lapsen kans kulumaan!!!

Ja tuolla toisessa ketjussa huudellaan suurperheiden perään kun niissä ei lapset saa vanhemmilta aikaa ja huomiota.

Joo 4 wee varmasti viihtyy tarhassakin, jos äiti on noin kykenemätön huolehtimaan hänestä. Kyllä lapsi vaistoaa onko hän rakastettu vai vain joku ylimääräinen keräilyesine.

Ihan turha vakuuttaa rakastavansa lastaan jos on valmis itse lomailemaan ja maleksimaan 2 kk ilman, että voi uhrata aikaansa lapselleen. Häpeä oikeasti aikuinen ihminen!

Tuollaisesti on jo ihan oikein hieman syyllistyäkin

Ap:n kommentit ovat ihmeellistä selittelyä, ollaan niin epäsosiaalisia ja hermoheikkoja ja ties mitä. No kannattaisiko tehdä asialle jotain eikä hoidattaa lapsiaan yhteiskunnalla, kun kerran itse on kotona? En ymmärrä yhtään näitä "sä tiedät mikä teille on parasta" -hymistelijöitä, samat tyypit kuitenkin on täällä jatkuvasti huutamassa työttömyyskorvauksilla ja sossutuilla eläjistä. Verovaroista päivähoitokin maksetaan.

Vierailija
4/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se yhteiskunnan pussista paljonkin mielestäsi pois, jos YHDEN kuukauden ajan lapseni olisi OSA-AIKAISESTI hoidossa, josta maksan tarhamaksun, vaikka en itse sinä kuukautena olisikaan töissä.

ja sossun tukia en saa. ellet laske lapsilisää "sossuntuiksi", mutta sitä no0stanet itsekkin..?

vai lahjoitatko sen somaliaan aasirahoiksi?

ja MITÄ sinun milestäsi minun kannattaisi siis tehdä asialle?

ampua itseni, niin tekisin palveluksen yhteiskunnalle?

kerro ihmeessä?

-ap

Vierailija
5/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaa lasta n. kerran kuussa tunnin ajan-- oli yllätysraskaus, ja seurustelumme loppui siihen. herra totuttelee vasta isyyteen:)

17vuotiaan isä kuoli lapsen ollessa 4v..

olen pahoillani, että ärsytin tuon jonkun kärkkään arvostelijan tuohon tilaan--- toivottavasti hän kohta ottaa iltalääkkeensä, ja pian;)

-ap

Vierailija
6/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden takia me henkilökunta ollaan jaksamisen äärirajoilla! Talot pursuaa lapsia, täysiä ryhmiä juuri välipalan yli, kun lapset sekä työntekijät ovat väsyneitä! "juurihan ovat syöneet välipalan". Hae nyt ihmeessä lapsesi pois ennen sitä välipalaa. Menkää puistoon piknikille, syötte välipalan kahvilassa, rannalla, metsässä... Vähän mielikuvitusta joukkoon.

Te äidit, yhteiskunnan hyväksi käyttäjät, " lueskelin sitten sanomalehteä kotona, ihan rauhassa 4 tuntia...". HÄVETKÄÄ! ÄLKÄÄ NIITÄ LAPSIA VÄÄNTÄKÖ JOS ETTE JAKSA LOMALLAKAAN HOITAA!!!!! Jos olette itse loman tarpeessa, niin miksi ei myöskin lapsi sitä olisi. Päivähoito on lapsen työ! Ps. Kondomit on keksitty

Terv. päiväkodin tätsy

Vierailija
7/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on yksin sinun.

Tunnet itsesi ja voimavarasi, jos ne eivät riitä, niin sitten eivät.

Vierailija
8/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi tuki ap:lle! Fiksusti ajattelet sekä lapsesi että itsesi parasta.

Vierailija
9/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllisyyttä, koska selittelet niin kovin. Jos kyselet mielipiteitä, varaudu kritiikkiin. Mielestäni tuo 9-15 ei ole missään tapauksessa osa-aikainen hoito (okei, jos ei ole joka pv niin sitten...). Kuulostaa siltä, että sinä tarvitset lomaa lapsestasi, ei niinkään lapsi kavereita, vai eikö teilläpäin ole mitään puistoja tms. joissa tavata muita lapsia? Joku vastaaja täällä mainitsi nerokkaasti 2000-luvun subjektiivisen päivähoito-oikeuden. Se nyt vaan on tälläkin vuosituhannella edelleenkin LAPSEN oikeus hoitopaikkaan, ei perheen oikeus päästä hoitamasta lastaan. Minä en äitinä tekisi noin (kuinka sinulla kuuten on noin pitkä loma???),mutta en olekaan yh epileptikko jne. Onko 17-vuotiaasi muuten kesätöissä?

Vierailija
10/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä väsynyt äärirajoilla työskentelevä tarhatäti:

VAIHDA ALAA. lastenhoito ei ole sinun ammattisi, ei tosiaan.

Vierailija
11/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on ap:n tapauksessakin, niin todellakin osapäiväinen/ viikkoinen voi olla perheelle hyvä ratkaisu. Eihän lapsen tarvitse koko kesää päiväkodissa viettää. Harvat lapsista ylipäätään ovat kotona 2 kuukautta tai yli kesällä.

Vierailija
12/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on huutaa väsynyttä tarhatätiä vaihtamaan alaa. Kyllä siellä ollaan oikeasti aika äärirajoilla. Lapsiryhmiä ylitäytetään varsinkin juuri kesäaikaan ja tuntuu se olevan trendi muulloinkin. Oma lapseni on myös kolme ja mielellään viettäisin hänen kanssaan koko kesän. Lomaa vaan ei ole tarpeeksi!

Työssään vielä jaksava lto

Vierailija
13/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri aikaan,että lapset saavat lomaa tarhasta,mutta kukin tyylillään

Vierailija
14/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhrautumista järjestää lomat miehen kanssa eri aikaan. Eikö olisi kivempi viettää lomaa koko perheen kesken? Minusta ei tuohon olisi.

Ap, tee niinkuin parhaaksi näet. Ei ole väärin, kysehän ei ole edes koko kesästä, vain ainoastaan kesäkuusta.

Vierailija
15/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua harmittaa, että otan aina lapset pois päiväkodista, kun jään itse lomalle. Pitäisi joskus pitää lapsia siellä viikko tai pari, että saisi itse levättyä. Ei varmaan ole kenenkään etu, että äiti on AINA lopen uupunut, lomasta ja vuodesta toiseen.

Vierailija
16/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin juoksutan sairasta lastani lääkäreillä koko kesäkuun

Vierailija
17/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäisin sitä 3-vuotiaalle pitkänä päivänä. Jos lapsesi haluaa seuraa etkä jaksa itse hänestä 2 kuukautta huolehtia yötä päivää, voisiko hän olla 9-12??? Se olisi lyhyt päivä ja virikettäkin tulisi. Meillä on molemmat vanhemmat ja lapsi 2,5 kk kesällä kotona, mutta on myönnettävä, että yksin hoitaessa ilman turvaverkkoa olisi raskaan puoleista. Kuitenkin ajattelisin eniten lasta, joka nauttii ollessaan kotona.

Vierailija
18/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. nro 38

Vierailija
19/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään on päiväkodin tätejä eri sorttia...

Jäin juuri äitiyslomalle, lapseni on 4v. PK:n johtajalle ilmoitin, että lapseni jää pois kesäkuussa ja hän itse ehdotti meille puolipäivähoitoa elokuusta alkaen, siis 3pv per viikko, sanoi, että kokemuksesta tietää, ettei 4v viihdy enää päiviä kotona äidin ja vauvan kans. Kyseessä yksityinen päiväkoti ja tämä kommentti ihan täys tosi. Harkitsemme siis asiaa, en ollut ajatellutkaan muuta kuin ottaa lapsen kotihoitoon kun vauva syntyy. Tätä asiaa nyt pähkäilemme... ja 4v haluaa kuulemma päiväkotiin kavereiden luo, ei toki hän päätä, mutta kysyimpä mielipidettä kuitenkin.

Vierailija
20/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helevetin helppohan se on järjestää ja olla, kun teillä on ME, SIIS KAKSI VANHEMPAA HUOLEHTIMASSA!!

et ole yksin yksinäinen.

aivan eri asia.

eli ihan turhaa tulit räkyttämään, koska tilanteesi on aivan eri!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi