Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen lomalla kesäkuun--lapsi tarhassa kuitenkin..

Vierailija
27.05.2008 |

eli kesä ja heinäkuu lomaa.

ajattelin pitää lapsen osa-aikaisesti tarhassa kesäkuun.

pitääkö tarhatädeille jotenkin asiaa selitellä?

(pointtina on se, että ei ole kavereita, kaipaa tovereita, rytmi pysyy, ja heinäkuun olemme keskenämme ilman tarhaa)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma kun täällä on niin omituista porukkaa - pelottaa vaan että ne ihmiset mielipiteineen on varmaan ihan "tavallisia" ihmisiä joita asuu mun naapurissa, näkee puistossa, tuttuja äitejä päiväkodista / koulusta.... Ja noin fanaattisia mielipiteitä.

Ap, tiedät itse tilanteesi ja mikä on teidän pikkuperheelle parasta - ihan varmaan tarttet sen "oman ajan" ja toimit ihan järkevästi - lapsella hyvä päikkärissä ja saat tehdä rauhassa hommat, sitten jaksat taas paremmin lapsen kanssa.

Sun ei tartte selitellä kellekään!!!

Älä sano päikkärissä jos mietit mitä tädit ajattelee, tai sitten selität että sulla on joku projekti / opiskeluja / etätöitä tai jonkun muun vastaavan jutun keksit.

Hyvää kesää teille!!!!!

Vierailija
22/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syödään välipala, kun siitä kerran maksetaan".

vaan syksyllä, kun lapsi aloitti tarhan, niin olisin noutanut hänet päiväunien jälkeen heti, mutta tädit itse olivat sitä mieltä, että vasta välipalan jälkeen.

ja onhan se lapselle parempi lähteä liikkeelle, kun on hieman murua rinnan alla.

tuo 9-12 aikakin on taas niin arveluttava, kun lapsi nukkuu tarhassa mielellään päiväunet, sammuu kuin saunalyhty ruoan jälkeen... niin mennä noutamaan ruoan jälkeen heti ja yrittää laittaa lapsi nukkumaan kotiin--matkalla vain piristyy, ja arvatkaas, nukkuuko...

ja kuvittelin, että lapsesta tuntuisi kurjalta, kun revitään kesken päivän rutiinit hajalleen, ja porukasta pois?

-se selittelevä ap;)

Vierailija
24/40 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tee, ap, ihan niin kuin itse päiväkodin kanssa parhaaksi näette. Jos lapsesi viihtyy tarhassa ja menee sinne mielellään, niin mikäs siinä sitten. Minäkin ajattelen tätä asiaa vain oman lapsen kautta, joka menee hoitoon vähän pitkin hampain ja laskee päiviä lomaan eikä yhtään haikaile kavereiden perään - vielä. Lapsia on niin moneen junaan ja minusta on kiva, että tiedostat jaksamisesi. Hyvää kesää teidän perheelle!

Vierailija
25/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niille tarvi edes kertoa että olet lomalla. Minusta tuo kuulostaa ihan fiksulta. Meilläkin lapset on juhannukseen asti tarhassa vaikka itse olen kotona. Saan kerrankin suursiivota rauhassa. Syksylläkin lapset menee ilman muuta tarhaan, saanpa sitten töitä tai en.

Vierailija
26/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin vien kyllä kun olen töissä, mutta lomalla en. Lomalla on tarkoitus järjestää itse lapsille tekemistä ja viettää aikaa yhdessä. Yleensä en "tuomitse" ihmisiä valintojensa suhteen, mutta en ymmärrä miksi lapsi pitää viedä hoitoon ellei sille ole selkeää tarvetta ja mun mielestä on laiskuutta jos ei itse viitsi viihdyttää lasta. Eri asia on perheet joissa on sellaisia ongelmia, että lapsen on parempi olla päivät hoidossa.

Vierailija
27/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä oikein järjestelemällä järejestelin että tyttö 4v SAA olla kotona kesä ja heinäkuun. En ymmärrä sua en, miksi et halua olla lapsesi kanssa?

Vierailija
28/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kaipaa oikeasti leikkitovereita, viihtyy tarhassa,

minusta myös konoaiset 2kk on aivan liian pitkä aika olla tarhasta pois, siinä on sitten taas totuttelemista aloittaa tarha uudelleen--joutuu lisäksi 4viikon loman jälkeen viikoksi tuntemattomaan päivystävään tarhaan.

ja vielä-- olen yh, heikkohermoinen yh, rakastan lastani, ja vietän kaiken aikani hänen kanssaan kuin paita ja peppu, mutta 2kk putkeen ilman sosiaalisia seuralaisia(meillä EI ole ystäviä, sukulaisia ym) olisi liikaa molemmille.

eri asia olisi, jos olisi jotain toimintaa, ja esim. sukulaisia seurana mutta kun ei ole, niin ei ole.

-ap

kyllä mä oikein järjestelemällä järejestelin että tyttö 4v SAA olla kotona kesä ja heinäkuun. En ymmärrä sua en, miksi et halua olla lapsesi kanssa?

Vierailija
29/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että sun ratkaisusi on juuri teidän tilanteeseen kaikkein paras. Ymmärrän sua täysin. On päinvastoin todella vastuuntuntoista, että näet ongelmat ja ehkäiset niitä etukäteen. Parempi niin, kuin todeta kesken kesän, ettei kumpikaan teistä jaksa!

Älä välitä siitä, että jotkut av-mammat täällä sua arvostelevat. Sä olet kuitenkin se, jolla on vastuu lapsestasi, ei näillä räksyttävillä mammoilla.

Mukavaa kesää!

Vierailija
30/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapsen ei kerran ihan täysiä päiviä kesäkuussakaan olla. Hyvää lomaa teille :)

Vierailija
31/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluatte lapsia jos ei kahta kuukautta saa aikaa lapsen kans kulumaan!!!

Ja tuolla toisessa ketjussa huudellaan suurperheiden perään kun niissä ei lapset saa vanhemmilta aikaa ja huomiota.

Joo 4 wee varmasti viihtyy tarhassakin, jos äiti on noin kykenemätön huolehtimaan hänestä. Kyllä lapsi vaistoaa onko hän rakastettu vai vain joku ylimääräinen keräilyesine.

Ihan turha vakuuttaa rakastavansa lastaan jos on valmis itse lomailemaan ja maleksimaan 2 kk ilman, että voi uhrata aikaansa lapselleen. Häpeä oikeasti aikuinen ihminen!

Tuollaisesti on jo ihan oikein hieman syyllistyäkin

Vierailija
32/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös vanhempien tukemista varten. Herätkää. Elämme subjektiivisen päivähoito-oikeuden aikaa ja 2000-lukua.

Vierailija
33/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla sukulaiset eivät asu ihan vieressä, matkaa voi olla paljonkin. Tai yksinkertaisesti ei ole sukulaisia joihin pitää yhteyttä tai ei ole sellaisia joiden kanssa olisi ns samalla aaltopituudella :)

Ystäviä ei myöskään hankita ihan tosta vaan. Eriasia jos asuu tiheästi asutussa paikassa, mutta jospa asuukin syrjemmässä..

Mutta se pitääkö lapsensa hoidossa ja itse lomailee kuukauden.. Miksi ei. Jokaisen oma valinta. Itse ymmärrän täysin, varmaan tekisin saman.

Meillä lapsi ollut hoidossa viim kaksi kuukautta vaikka itse kotona. Sairaslomalla ja mammalomalla. Täyttä viikkoa ei ole ollut hoidossa ja jää kanssani kotiin kokonaan parin viikon päästä.

Vierailija
34/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lapsellekin olla pitkällä lomalla, kyllä päiväkodissa oleminen työstä käy. Jos tosiaan olet kauhean väsynyt ja kaipaat hieman omaa lomaa ennen lapsen loman alkua, niin minä pitäisin juhannukseen saakka osa-aikaisena hoidossa eli esim kolmena tai neljänä päivänä viikossa 9-14 eli lyhyet päivät. Lapsi saa siinä kaipaamiansa kavereita ihan tarpeeksi, mutta on aikaa viettää sinunkin kanssasi ja sinä taas ehdit siivota, levätä tms.

Ihan täyttä päivää ja viikkoa en pitäisi missään tapauksessa, jos itse kotona!

Yleensä juhannuksen jälkeinen viikko on jo aika hiljaista pk:ssa, pihalla on jo ehkä kuuma, suuri osa kavereista jäännyt lomalle ja pk.ssa aika tylsäää.. kokemuksesta tiedän, kun töissä olen siellä. En siksi pitäisi lasta enää silloin hoidossa, jos ei pakko.

Vierailija
35/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInä varmasti tiedät itse, mikä teille on parasta. Kiva kun lapsi saa olla kavereiden kanssa.

Miksi teillä ei ole kavereita eikä sukulaisia? Ehkä sille asialle kannattaisi tehdä jotain oman lapsesi takia.

Vierailija
36/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä talvi taas lapsella edessä. en ymmärrä moista. lapset tutustuu lapsiin jos menette puistoihin tms. oma äiti parasta seuraa.

Vierailija
37/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syyllistä itseäsi. Tuo kuulostaa erittäin hyvälle teidän molempien kannalta. Tee juuri niin kuin olit ajatellut! Mukavia loma hetkiä Sinulle!

Vierailija
38/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoida sillä aikaa omiaa asioitasi ja rentoudu. Sanot lapselle, että teet tylsiä aikuisten hommia, ja hän saa leikkiä päiväkodissa, mutta että pääset hakemaan aiemmin, kun et ole enää koko ajan töissä.

Sitten jaksat heinäkuussa hyvin olla mukavaa lomaseuraa lapsellesi.

Sanot päiväkodissa, että olet kotona, mutta hoitelet asioita ym muutaman viikon. Pakko se on siellä sanoa, ksoka jos lapselle tulee joku hätä, tulee heidän tietää, missä olet. Parempi muutenkin, että sanoo suoraan, huomaavat kuitenkin, että rytminne on erilainen ym.

Vierailija
39/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse pk:ssa selitellä mitään. Toki voit jos haluat. Tässä keskustelussa kirjoitit mielestäni rohkean suoraan asiasta niin kuin se on.

Mukavaa kesää sinulle!

Vierailija
40/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käydä kauempana asuvien sukulaisten luona, vai eikö teillä ole ketään sukulaista??

Entäs tarhakaverit, eikö niistä kenestäkään voisi tulla ystäviä muuten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi