ihanat kesähelmet viikko 3&4
onpa ärsyttävä kone, kerkes keskeneräinen aloitus lähtee liian ajois niin nyt se ei sit suostu korjaan koko tekstiä. laitan siis kokonaan uuden aloituksen tähän alle! :)
moikkka!
olenpa hetia aamusta koneella, joten ajattelin heti samalla laittaa uuden pinon kesäkuisille. viikonloppu meni ihan huristen ohi ja olin lauantaina jopa täissä. se olikin sitten ihan kamala ilta:6h yhteen putkeen jaloillaan ja ravaat ees taas, oli muuten selkä kotia päästessä aivan poikki! onneksi oli tukivyö!
sit sunnuntai menikin lasten kans touhutessa ja lepäillessä.
tälle viikolle on kans aika paljon ohjelmaa, joten sekin taitaa mennä taas ihan suhisemalla ohi. tänään päästään onneksi elokuviin miehen kans kahdestaan, pitää vaan päivällä ottaa päikkärit kun valvoin höperö yöllä yhtrrn asti kirjaa lukien: en sit millään saanu laskettua sitä käsistäni ennenkuin olin sen lukenu kokonaan.
eipä tänne muuta!
aktiivista ja ihanaa viikkoa kaikille!!
bldr 20+6
Kommentit (45)
Liikkeistä: ensimmäistä odotan ja liikkeet ovat juurikin tuntuneet aikalailla tuolta, kuin pieni ilmakupla vaeltelisi masussa. Pikku hiljaa liikkeet on alkanu tuntuun selvemmin ja vahvemmilta. :)
Paelle77: Ergonomiaan on tullu kiinnitettyä todella paljon huomiota nykyään, paljon enemmän kun ennen. Meillä on töissä sen verran pieni miehitys ja oon semmoisella osastolla, missä en usko että minua pystyttäisiin siirtämään kevyempiin työtehtäviin. Meidän osastolla muutenkin vaihtelee tuo potilas materiaali aika usein, välillä on kevyempää ja välillä raskaanpaa. Mutta onneksi on niin ihania työkavereita, että jakavat minulle niitä hieman kevyempiä potilaita. Muutenkin ovat tarkkoja jaksamisestani. :) Siihen olen varautunut, että sairaslomalla saattaa joutua jäämään jossain vaiheessa, ennen äitiysloman alkamista.
Tällä hetkellä töissä olen jaksanut hyvin, kiitos kuuluu osittain työkavereille. Ja joka iltaiselle venyttelylle. :)
Tänään huomasin ensimmäisen kerran rinnoistani tulevan kirkasta/hieman kellertävää nestettä (ternimaitoa ilmeisesti).
Tyttö87 rv 21+5
Heippa! Voisin minäkin tänne liittyä mukaan jos vielä mahtuu!? Olen 23vuotias mamma helsingistä ja toista odotetaan syntyväksi kesäkuun lopulla, la 26.6. Esikoinen (poika) on syntynyt syksyllä 07 ja nyt siis 2v riiviö.
Tällä hetkellä viikkoja olis kasassa 18+1 ja liikkeet on nyt alkanut tuntumaan tässä menneen viikon aikana. Aika harvoin niitä vielä tulee mutta aina silloin tällöin tuntuu pieni töytäisy yleensä vasemmalta puolelta.
En vielä ehtinyt niin tarkkaan lukea tekstejänne joten en nyt osaa sen tarkemmin kommentoida, pitää palata tutkimaan kunhan saan pojan päiväunille :)
Oma oloni alkaa pikkuhiljaa kohenemaan, olen kärsinyt aika voimakkaasta pahoinvoinnista ihan alusta asti. Nyt alkaa näyttää siltä että oltaisiin jo voiton puolella.
Marsu, poju 2v ja papu rv 18+1
Kiva kuulla hyviä rakenneultra kuulumisia:) Meilläkin oli tällä viikolla kyseinen käynti ja vauva vastasi hyvin viikkoja, kaikki näytti olevan kunnossa ja painoarvio 327g. Sukupuolta en edes kysynyt.
Oma vointi sen sijaan on ollut huonompi huonojen veriarvojen vuoksi. Mullahan todettiin reilu vuosi sitten Basedowin-tauti, joka aiheutti viime keskenmenonkin ja johti kilpirauhasten poistamiseen viime keväänä. Raskauden aikana joudun lisäämään tyroksiini-annostustani ja käymään seurantaverikokeissa. Viimeksi kävin ennen joulua ja olivat jo menneet arvot pieleen vaan kukaan ei ollut mulle asiasta ilmoittanut ennen kuin nyt siellä ultrassa tammikuun lopussa!!! Että meinasi käämit kärähtää. Vatsa on ollut tosi kipeä ja kuralla parin viikon ajan ja väsymys ihan hirveä. No, lupasivat jopa seuraavien kokeiden tulokset sitten ilmoittaa heti.
Menen sairauteni takia vielä yhteen ultraan n. viikoilla 32, jospa siellä selvisi sitten se sukupuolikin:)
Äitiyspakkauksesta: mun tekisi mieli ottaa se pakkaus ja saada ihka uusia vaatteita, mutta kaapista löytyy jo niin monta äp-haalariakin, että ei kyl kannata. Kaikki muut lähipiiristä ovat päättäneet jättää lapsiluvun kahteen, ni ovat antaneet meille kaikki vauvan vaatteet:) Ja ajateltiin, et käytetään se 140 € turvakaukalon hankintaan, ku vanha hajosi toisella lapsella. Se oli kyllä jo käytettynä saatukin.
Muita hankintoja ei sitten tarvitse tehdäkään. Paitsi että miehellä on tietty iskenyt ihan hirveä autonvaihto-kuume, nyt täytyy kuulemma saada isompi auto kun kolmas lapsi syntyy!:) Ongelmana vaan on, kun ei sitä rahaa ole nytkään yhtään ylimääräistä saati sitten vielä isompaan autoon. Mutta tiedätte varmaan miesten autokuumeen; se on yhtä voimakas kuin meidän naisten vauvakuume:)) Ja sen parantaa vain uusi auto!
Mukavaa uutta alkavaa viikkoa kaikille!
Katja33 21+1
Melkein päivittäin olen kuulumisianne käynyt lukemassa, mutta itse en ole saanut mitään raapustettua..
Heti ensin tervetuloa kaikki uudet!!! Mimmie, AnnaK, Marsu ja oliko vielä muita?
Kiva lukea teidän rakenneultra-kuulumisianne! Kaikki ovat kai saaneet ihan hyviä uutisia!! Hyvä juttu!! Sukupuoli oli vain tainnut jonkun kohdalla vähän yllättää!! No onhan sitä vielä aikaa totutella ajatukseen!
Itse olen ultraan menossa vasta torstaina. Jossain välissä mietin sukupuolen kysymistä, mutta nyt taas tuntuu että ehkä olisi kuitenkin mukavampaa pitää se yllätyksenä!! Eli en ehkä aio sitä kysellä ellei se sitten tule vaan jotenkin puheeksi..
Nytpä täytyykin jo lopetella, työt kutsuu..
Pönttis rv 20+6
ja siellä se neiti levitteli auliisti jalkoväliään. Eipä kuulemma jäänyt kyseenalaiseksi kumpaa meille odotellaan, niin komeasti ja rauhassa strategista aluettaan esitteli. Kolmatta tyttöä siis.
Kaikki näytti olevan kunnossa ja kaikki sikiön terveyden kannalta oleellinen saatiin katsottua. Hyvillä mielin saamme siis jatkaa odotusta. Tänään uskallauduimme kertomaan myös tuleville isosiskoille. Pienempi ei oikein ymmärtänyt mistä on kyse, mutta vanhempi osasi ilmeisesti jo kokemuksen syvällä rintaäänellä toivoa itselleen korvatulppia.
Katselin teidän muiden painoarvioita rakenneultran aikaan ja oma neitimme näyttää olevan reilusti 100 grammaa muita suurempi. Painoarvion mukaan hän painaisi jo 470 grammaa ja vastaisi kokonsa puolesta tasan viikkoa 22. Johtuisiko myöhäisestä ultran ajankohdasta raskausviikolla 21+4. Siis tuo suurempi arvio painosta. Aiemmat tyttömme ovat olleet noin 150 grammaa köykäisempiä rakenneultran aikaan. Syntyessään ovat painaneet n. 2900 ja 3100 grammaa.
Liitoskivut ovat olleet kovia jo yli kolme viikkoa ja olen pelännyt, että kohdun suulla olisi tapahtunut muutoksia. Onneksi kehitystä siihen suuntaan ei ollut tapahtunut. Aiemmilla kerroilla tätä vaivaa ei ole ollut ja olen hieman epävarma siitä, onko kivuilla mitään todellista vaikutusta mihinkään. Ilman kivuliaita supistuksia pitäisi kuulemma olla melko "turvallinen" vaiva.
Ovatko muut joutuneet jäämään vastaavan vaivan vuoksi sairaslomalle, ja missä vaiheessa raskautta. Työni on työasentojen puolesta monipuolista, mutta ei sisällä fyysistä rasitusta. Lomailemaan en haluaisi joutua kuin pakon edestä ennen äitiyslomaa.
-mimmie ja neiti 21+4
Viikonloppu meni taas hurahtamalla ohi. Itteäni hymyilyttää, kun ihmiset alkaavat huomaaavan raskauttani, siis ketkä jo tietävät. Joka päivä saan kuulla hieman pömpöttävästä mahastani.
Tänää saivat uudet luokkakaveritkin tietää, kun hyvä ystäväni innostui ensiapukurssilla laulamaan ja silittelemään masuani.
Ihmettelen itse kuinka väsynyt olen, syön raskausvitaamineja. Mutta eivät tunnu auttavan, ja muutenkin syön monipuolisesti. Onneksi mieheni ymmärtää tämän ja antaa minun rauhassa nukkua viikonloppuisinkin päiväunet.
Torstaina olisi rakenneultra. Ihan kauheasti jännittää, onhan pikkasella kaikki hyvin. Ja sukupuolen ajattelin selvittää. Tyttöä toivotaan miehen kanssa.
Itse haluan kyllä ehdottomasti saada äitiyspakkauksen :)
Minullakin närästys vaivaa sekä ummetus jonkinverran. Viime päivinä olen miettinyt, meinaanko jaksaa lähes toukokuun loppuun asti käydä koulussa, tuntuu nyt jo hankalta. Saati sitten kun toukokuun alussa on harjoittelu, joka on vielä erittäin fyysisesti rankka harjottelu.
Mutta päivä kerrallaan, katsotaan ensin rakenneultran kuulumiset. :)
-Anna ja vauvanen 19+6
Päivitän minäkin eiliset rakenneultra kuulumiset! Kaikki oli hienosti mikä oli aivan erinomaista ja mun ja miehen hämmästykseksi ultraaja "veikkasi" tyttöä! Ja sit jäin miettimään et ehkä jälkikäteen ajatellen en sittenkään ois halunnu kysyä sukupuolta. Mutta eipä tuo nyt haittaakaan, mut jotenkin meni osa jännityksestä.
Perhe oli heti utelemassa, mutta niille ei kerrota ;o) Anoppi ainakin sais hepulin jos se sais tietää että sukuun on tulossa "ainokainen" tyttö, niin annetaan sen nyt rauhassa odotella vaan. Mies oli kyllä hauskan hämmentyneen oloinen (sillä kun siis ei ole mitään kokemusta tytöistä oikeen) ja sit se sai todettua et "munhan pitää sit hankkkia haulikkokin" XoD
Hauska katsella vierestä toisen hämmennystä :o)
Ja minunkin puolesta tervetuloa uusille!
Mutta nyt lounalle!
Tänään oli meilläkin sitten vihdoin ja viimein se rakenneultra. Kaikki näytti normaalilta ja olivat oikeilla paikoillaan! :) Painoksi arvioi 306g, mikä vastasi kuulemma hyvin viikkoja. Aika pieneltä otukselta vaikuttaa verraten teidän ilmoittamiinne painoihin, itse asiassa porukan pienin. Ultran ajankohta tosin on melko aikainen, mutta pienempi se oli kuin odotin. Mutta eiköhän kaikki ole kunnossa.
Sukupuolesta olisimme olleet kiinnostuneita, mutta kaveri piti reidet visusti yhdessä, joten minkäänlaista arviota emme saaneet. Toisaalta ihan helpottavaa, ettei tarvitse sitten miettiä, että kenelle kerrotaan ja milloin kerrotaan. Parempi näin.
Hirmuista rallia ja potkunyrkkeilyä oli jo ajomatkasta asti ja kesti koko ultraamisen ajan. Vilkas tapaus ilmeisesti tuloillaan. Ei meinannut sitten millään pysyä kuvassa. Kauniin pofiilikuvan suostui sitten lopuksi vanhemmille poseeraamaan, kun oli ensin vähän päätä pyöritelty.
muoks: perkules kun aina jää osa tekstistä poies, typerät sivut. Tuli taas minä-painotteinen setti, mutta pitänee jatkaa vielä vähän työn tekoa. Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
blitza ja potkupömppis 19+5
Minäkin pitkästä aikaa.. Täällä on aina ihana käydä lueskelemassa kuulumisia ja nyt varsinkin noita ihanan ihmeellisiä ultra-uutisia! Jospa tänään ehtisi itsekin kirjoittaa jotain kun kerran kotona ollaan leikkimässä. Uskomatonta että täällä Helsingissäkin taas 20 astetta pakkasta.. ei jaksa edes yrittää ulos hytisemään tänä-iltapäivänä.
Minunkin puolestani kovasti tervetuloa uusille! Ja onnea teille, jotka ootte jo saanut hyviä uutisia ultrasta! Niin sitä vaan puolivälissä jo ollaan!
Mulla on se ultra vasta viikon päästä, kauheen pitkä odotus :P . Haluaisin kovasti tietää sen sukupuolenkin, vaikkei se nyt tietenkään se tärkein asia ole.. jotenkin nyt vaan kun toista odottaa niin kovin utelias olen. Tytölle on jo parikin nimeä valmiina, pojalle ei yhtään, samoin kaikki meidän vauvan vaatteet taitaa olla vaaleanpunaisia, kun yksi tyttö jo perheessä on. Silti ehkä toivoisin poikaa tällä kertaa.. -tai oikeestaan se toive kyllä vaihtuu mulla viikoittain :) .
Vanilja kera esikon ja masukin rv 18+4
Eilen illalla nukkumaan mennessä, tunsin ekan kerran vauvelin liikkeet. :)
Tänää luennoillaki hää päätti ollaa hieman aktiivisempi kuin mie. Olipa ihana tunne tuntea pienokainen. Joka kerta ku tunnen pienenki liikkeen niin innostun todella kovasti.
Ylihuomenna rakenneultra, jännitys senkun tiivistyy edelleen. Tänää tuli 20vk täyteen, uskomaton tunne. Aika mennyt todella nopeasti, joka päivä huomaan kuinka yhä enemmän ja enemmän innostun pikkasesta.
-Anna ja vauvanen rv 20+0
Viime viikolla oli rakenneultra. Painoarvio oli jotain 380g. Kaikki tuntui pikkuisella olevan hyvin ja poika meille olisi aika selkeästi tulossa. Ihan kiva juttu kahden tytön jälkeen, vaikka oishan se kolmas tyttökin ollut tervetullut :)
Tänään olin neuvolassa. Verenpaineet oli aivan erinomaiset ja painoa oli tullu kahdessa kuukaudessa huimat 600g (no mulla on sitä ylipainoa ihan riittävästi). Hemppa on laskussa. Pitäs muistaa vitamiinit paremmin, ni varmaan pysyis hemppakin kurissa.
Mä en nyt vielä tiedä, otanko pakkauksen vai en. Sain neuvolasta jo paprut päivättynä ensi viikolle. Viikon verran siis pohdin asiaa.
Pylläri rv21+2
Kiva kuulla että hyvät ultrakuulumiset jatkuu! Vähän jännittää tuo oma, viikko pitää vielä odotella. Vauveli on oli superaktiivinen koko viikonlopun, nyt on hieman rauhoittunut. Välillä melkein hermostun kun mitään ei kuulu.
Mielenkiintoista miten eri aikaan ihmiset tuntee nuo liikkeet. Itse tunsin jo vko 14 ja jotain, tosin sillon olivat niin heikkoja että voin hyvin kuvitella että voi mennä ohi. Tosin ei mennyt tuosta kuin pari viikkoa ja mieskin jo tunsi vatsan päältä muksauksen kun sattumalta piti kättä oikeassa paikassa oikealla hetkellä. Istukka lienee takana, sen verran selkeesti jumppa tuntuu.
Oletteko huomanneet että jos on surullinen niin vauva aktivoituu? Itse ainakin huomasin tämän viikonloppuna, kun vanhempien koira poistui autuaammille metsästysmaille. Äitiyskirjakin mainitsi että on tutkittu tunnehormonien vaikuttavan vauvan käytökseen ja aktiivisuuteen.
UnduS 18+4
Minulla ei noita liikkeitä oo tuntunu juurikaan, mutta ei kyllä tuntunut edellisessäkään kunnolla vasta kuin joskus vkoilla 25+...
Meillä tuo ultra aika vasta 16.2 et vielä on aikaa odotella jännityksellä, että selviääkö sukupuoli, vai ei... Ihmeellistä vatsakipua ollut jo pidemmänaikaa oikeallapuolen ja ajoittain vasemmallakin, lääkärissä käyty, muttei ole syytä löytynyt kipuiluun :(
minnaht09 18+4
eli eipä suurempia tapahtumia viime aikoina, sen tähden ei oo oikein jaksanu kirjotellakaan mitään.
ulkona 22 astetta pakkasta ja ulos ei kyl viitti nokkaasa laittaa ku pakosta. pojat vien kerhoon ja laitan sit takan lämpenee, josko sisälämpötilakin nousis siitä 18 vähän ylemmäs;)
huomenna uusintaultra sairaalas, toivottavasti nyt onnistais paremmin ja saatais selvyys tähän sukupuoliasiaan. sit jos on poika niin huomenna saadaan tietää jatkotutkimukset sit sen tiimoilta. eli jännä päivä taas edessä.
eipä tässä tällä erää taida olla muuta, mukavia pakkaspäiviä kaikille!!
bldr 22+2
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa..Olen vähän laiska kirjottelemaan tänne mutta tuskin tuo ketään haittaa...Meilläkin oli rakenneultra viimeviikolla ja kaikki oli kunnossa, sääriluu oli kuulemma hieman lyhyempi kuin viikot mutta ei kuulemma kannata huolestua kun on niin pienet vanhemmatkin että varmaan vaan on vaan vanhempiensa lapsi =) toivottavasti ;) painoarvio oli 310g. Poikahan sielläkin oli...tuntuu että kaikki saa vaan poikia kun kaikki kaveritkin (aika moni sattuu odottamaan samaan aikaan) odottaa poikavauvaa =) Eilen oltii neuvolassa ja oli kuulemma ihan pojan sykkeet eli 135-140 tiedä sit tuosta.
Ite oon ollu aika väsynyt ja nyt kun pakkanenkin taas kiristyi on tullut oltua ihan liian vähän ulkona...
nyt ajattelin raahata itseni uimahalliin ja vesijuoksulle!
T: Anna Maria + masuKalle 21+2
Eipä täälläkään oikein uutta kerrottavaa ole. Ensi viikon neuvolaa odotellessa, saadaan silloin raskaustodistus, pääsee pistämään kaikki hakemukset menemään. :)
Tänään aamulla herätessä huomasin lakanassa olevan pieniä märkiä läikkiä (vähän isompia ku aikasemmin), voipi olla että täytyy tässä lähiaikoina käydä ostamassa liivinsuojuksia.
Tuossa yksi päivä tajusin, että eihän mulla ole töitäkään enää ku vähän alle kolme kuukautta jäljellä, ennen äitiysloman alkua. Siinä on vielä pieni lomakin.. On tää aika vaan menny nopeeta!
Minnaht09: toivottavasti tuo vatsakipu helpottaa sinulla. Jaksamista! :)
Eipä kyllä hirveästi huvittais tuonne ulos lähteä, mutta pakolliset on vain hoidettava, kuten töissä käynti. Sais kyllä tuo pakkanen jo hellittää!
Tyttö87 rv 22+3
Tänään oli kauan odotettu rakenneúltra. En tiiä johtuuko väsymyksestä ja hormoneista ku jäi hieman paha mieli.
Kaikki oli kätilön mukaan loistavasti, aivan kuin oppikirjasta Minnuu ja miestäni harmittaa ettei saatu nähdä ns. koko kuvaa pienokaisesta sekä kätilö ainoastaan tutki sisäelinten kehittymistä. Olisimme halunneet tietää onko hää muuten kehittynyt normaalisti viime ultrasta. Rupesin jo miettimään pitäiskö varata yksityiseltä uusi uä-aika. Osaatteko te yhtään sanoa hintoja tälle tai 3D-ultran hintaa?
Minnuu rupes huolestuttamaan, kun pienokaisen koko ei vastannut viikkojani. Paino arvio oli 280g ja viikkoina olisi vastannut rv19. Ja laskujen mukaa miun pitäisi olla rv20+2.
Oma äitini lohdutti jo minua ettei se mitään vielä kerro, ja parempi vaan kun on hieman pienempi pääasia on, että kaikki muut on hyvin. Myös mieheni rauhoitteli ja yritti piristää minua. Mitä mieltä te olette? Eikö vaan, että turhaan huolestuin? Kätilökin yritti sanoa minulle ettei mittää hätää ole, ja enhän ole edes vielä lihonut kuin kilon raskauden aikana, että ihan ymmärrettävää ettei vauva niin iso vielä ole.
Sekä harmittaa jäi ettei pienokainen suostunut avamaan jalkoja, itse olisin halunnut kovasti tietää sukupuolen. Mutta kai minun on luotettava mieheeni ja omiin vaistoihini, että kumpi siellä on tulossa
Mutta aivan ihanaa on se, että joka päivä yhä enemmän ja enemmän tunnen pienokaisen liikkeet. Tämä lohduttaa ja auttaa jaksamaan näissä kovissa pakkassäissä.
Hyviä jatkoja tänne päin, ja hienoa lukea myös muiden rakenneultra kuulumisista, onneksi kaikki näyttää olevan hyvin myös muilla :)
-Anna ja vauvanen rv 20+2
Heipat kaikille!
Mukavan vilkasta meidän ketjussa, kivaa kun on uusiakin :)
Täällä on ehditty säikähtää kunnolla ja rampattu lääkärissä jatkuvan supistustelun vuoksi, mutta kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Käytiin ylimääräisessä ultrassa ja otettiin kokeita. Onneksi vauva voi hyvin ja synnytyskanavissa oli kaikki kunnossa ja niin kuin näillä viikoilla pitääkin, supistusten todettiin olevan melko varmasti harmittomia harjoitussupistuksia. Kannatti käydä lääkärissä, sai mielenrauhan kun tietää ettei masussa tapahdu mitään poikkeavaa. Ristiriitaiselta vaan tuntuu tämä: Petipotilaaksi ei tarvitse eikä pitäisikään ruveta mutta rehkiä en saa. Nuo harmittomatkin supistukset ovat kuulemma merkki siitä että pitäisi hijentää tahtia. En siis ymmärrä miksi supistuksia tulee vaikka en ole pitkään aikaan enää tehnyt kotitöitä, juurikaan käynyt kävelyllä tai mitään kaikenmaailman mahakipujen vuoksi! Hankalaa hiljentää tahtia entisestään kun on ollut niin rauhallisesti muutenkin... Olen sitten jättänyt lenkkeilyt ja muut kokonaan mutta touhuillut kotona ja ollut jalkeilla.
Jotenkin pysäyttävää oli tuo sikäli että vauva tuntuu nyt jotenkin vähän kaukaisemmalta kuin ennen kun on kaikenmaailman kauhukuvia ehtinyt maalailla mielessään... Ja nyt kaihertaa mieltä samanlainen epävarmuus ja pieni pelko kuin alkumetreillä vaikkei supistuksille mitään sen kummempaa syytä löytynytkään. Siis vaikka nyt onkin kaikki hyvin niin on alkanut toivoa että vauva pysyisi matkassa turvallisemmille viikoille eikä tunnun yhtään itsestäänselvältä että vasta kesäkuussa päättäisi tulla maailmaan... Mutta jospa se tästä.
Vauva on tällä viikolla ollut vähän hiljaisempi, potkut ja liikkeet tuntuvat pääosin iltaisin. Ihan selvästi tuntuvat kuitenkin kun pitää kättä vatsan päällä. Eilen tuntui ekan kerran sellaienen pidempi töytäisy, kuin vauva ei olisi vain potkaissut nopeasti vaan myös työntänyt hetken jalallaan tms. vatsaa päin :)
Taidan vaistomaisesti varoa masua unissanikin, heräsin nimittäin viime yönä pikku säikähdykseen kun masua vasten tuntui jotain (meidän dobberi nukkuu meidän kanssa sängyssä, ja yleensä nukun selin koiraan kun sillä on tapana venytellä jalkansa pitkäksi ja pelkään että se painaisi vauvaa). Ei ollut koiran jalka mahaa vasten vaan märkä kuono :) Oli oikein söpösti asettautunut siihen, ihan kuin olisi kuunnellut vauvaa. Jännää sinänsä, koska ikinä ennen se ei ole tuolla tavalla nukkunut.
Olipa omanapaista mölinää. Hyvää viikonloppua ja jaksamista kaikille!
Berry 21+4 masussaan Mimosa tai Jeremias
AnnaK. meilläkään ei pienokaisen koko vastannut viikkoja, aika samanlailla viikot kuten sullakin =) ei huolestuta, kyl me perästä tullaan =) noista yksityisten hinnoista en tiiä mut mene ihmeessä jos haluat sukupuolen tietää varmuudella etukäteen ettei tarvi aprikoida. Siis mun käsittääksenihän tää rakenneultra onkin lähinnä sitä varten et tutkitaan esim. sisäelinten kehitystä. eri lääkäreillähän saattaa olla eri tavat mut kyllä meilläkin lähinnä niitä sydäntä ja aivoja tutkittiin, tosin se selitti kaikki koko ajan tosi hyvin meillekkin et ymmärrettiin.
huomenna taas neuvola.. ei mitään hinkuu sinne kun en niin kauheesti meidän neuvolatädistä tykkää..no mut mentävähän se on..
Lapset täällä aikaisin herää vapaapäivänäkin joten se siitä pitkään nukkumisesta :)
ANNAK. kysyit liikkeistä. Ensimmäistä odottaessani liikkeet olivat aivan kuin pieni ilmakupla olisi vaeltanut jossain. Toista odottaessa oli taas lähinnä sellaista perhosen siiven kutittelua. Ja tässä kolmannessa olenkin tuntenut möyrintää ja tökkäisyjä. Liikkeet tuntuu itselläni parhaiten makuuasennossa, hieman tökkäisen alavatsaa tai pidän kättä hetken aikaa kohdun päällä. Liikkeet voivat hyvinkin muistuttaa suoliston liikkeitä mutta ne erottaa kyllä siinä että tunnet ne nimenomaan kohdun kohdalla.
Tyttö87: En aio ottaa nyt äitiyspakkausta kun kahdesta on olemassa. Mutta se pakkaus on ihan tarpeellinen ja jätän muistoksi eli kerään sinne lapsille sitten tavaroita jne. Tavallaan tekis mieli ottaa tällekin mutta meillä on tilanpuute ja toisaalta sitä vaatetta löytyy. Olen itsekin hoitoalalla, kätilö sanoi että kohtu kyllä varoittaa jos tekee jotain sellaista. Noista nosteluista sen verran että kiinnitä erityistä huomiota nyt siihen ergonomiaan. Lääkärinkin mukaan istukka kestää hyvin rankankin työn jos raskaus on normaali ja istukka normaalisti kiinni. Mutta mielestäni voisit työnantajan kanssa keskustella, voisitko mennä sellaisten potilaiden luokse jotka eivät ole esim. niin painavia. Muista että sairaslomaa saa raskausaikana todella helposti, jos supistelee herkästi niin ilman mutta harkitse! Itse teen myös sellaisten asiakkaiden kanssa nyt töitä joita ei niin hirveesti tarvitse nostella, viime viikolla nimittäin yhden siirron jälkeen kohtu sattui tunnin verran ja pelästyin tosi pahasti.
t. P ja rv 18 jee!!