tamperelaiset köyhät: miltä kirpparilta ostatte lapsillenne vaatteita?
omalta lapselta on jäänyt pieneksi hyväkuntoisia vaatteita, joita nyt siivosin kaapista. En viitsi ryhtyä niitä itse myymään, en ole kirppari-ihminen eikä riitä hermot moiseen, mutta ovat siis liian hyväkuntoisia roskiinkaan. Veisin jollekin keräyskirpparille lahjoituksena, mutta en tiedä, mistä ne parhaiten päätyisivät tavallisten ihmisten iloksi. Joten missä te teette ostokia: spr:llä, Pelatusarmeijalla, uffilla, missä?
Kommentit (11)
koska niissä paskatavarat ovat vitun kalliita. Heitä rytkysi roskiin.
mutta totta on, että uffissa, pelastusarmeijalla ja spr:llä vaatteet maksaa ihan liikaa..
Kannattaisko kysellä lähipiiristä, tietävätkö he ketään, kuka tarvitsisi hyväkuntoisia lastenvaatteita tai ihmistä kuka kirppareilla myyntiä harrastaa...
Minulta vapautuu pian vauvan vaatteita ja olen ajatellut viedä niistä ainakin osan ensi ja turvakotiin lahjoituksena. Jos haluat, voidaan yhdistää lahjoitukset :-) Menisivät varmasti tarpeeseen. Itse sain nämä vauvanvaatteet pahassa hädässä ollessani ilmaiseksi ja siksi päätin että lahjoitan ne myös itse eteenpäin ilmaiseksi.
Jos sinun vaatteesi olisivat sopivan kokoisia, voisin käyttää ne ensin omalla lapsellani ja lahjoittaa sitten tuonne samaan ensi ja turvakotiin, johon vien nämä vauvanvaatteetkin :-)
koko 140-150 senttiä, joten ensikoti taitaa olla vähän väärä paikka. Tai tietysti turvakotiin voi mennä vanhempienkin lasten äidit.
Paketissa on kahdet toppahousut (burton ja joku markettimerkki), parit kevyemmät housut (luhdan ja jotain sen sellaista), sekä tavanomaisia paitoja, puseroita, collareita jms. Lisäksi mulla olis yhdet kaksi kertaa käytetyt tummansiniset nahkaiset talvikengät kokoa 36 sekä sekalainen sarja hokkareita ja suksi/monosettejä tuon 36 ja 42 kokojen välillä...
Ei tarvitsisi kaikkien hankkia joka vuosi uusia monen sadan vermeitä vain liikuntatunteja varten. Niitäkin lapsia on, joiden vanhemmilla ei ole varaa tai halua ostaa noita.
Itse käyn Radiokirppiksellä (minne en menisi kyllä itse myymään), Bonuksella ja Pikkukirpussa ja melkein kaiken ostan käytettynä.
Lielahteen spr:lle tulee harvoin lähdettyä.
Meillä lapset ovat vasta 7v ja 5v, mutta varsinkin tuolle 7v:lle on jo aika vaikea löytää mitään.
Ap, tuolla lastentarvikekirppikselle (Pikkukirppu) voi viedä tavarat myös niin, että he hinnoittelevat ne. Olisi tosi harmi jos käypä tavara vaeltaisi roskiin:-(
Fidassa tulee käytyä - edes hitusen kohtuullisemmat hinnat kuin noissa muissa paikoissa.
tarvitse itse nähdä myymisen vaivaa ja ähräystä? Multa ei riittäis energiaa siihen kun muutenkin on haasteita elämässä. Mä haluaisin vain panna noi vaatteet eteenpäin tarvitsijoille. (Missä muuten fida on?)
mutta vien omassa kotikaupungissa tuollaiset varusteet aina lastenkoteihin.
Näsilinnankatu 21 JA Tammelan puistokatu 37
mielestäni köyhä, mutta pidän kierrättämistä tärkeänä, joten vie ihmmeessä lähimpään kirppariin,