En halua että mun lapsista tulee plösö-lapamatoja. En osta pelikoneita ollenkaan.
Ennenkuin armeija on käyty. Sitä ennen ostan vain urheiluvarusteita ja kuskaan urheiluharrastuksiin vaikka joka ilta, mutta pelikoneita meille ei tule.
Kommentit (25)
Vaan se, mitä pelatessa mätetään suuhun, kuinka kauan/usein pelataan ja mitä muuta harrastetaan. Ja ne asiathan on ihan vanhemmista kiinni. Tietenkään kenenkään ei tarvitse ostaa aina kaikkea, koska "kaikilla muillakin on", mutta usein säälin lapsia, joiden vanhemmat kieltävät totaalisesti jonkun asian, joka "kaikilla" kavereilla on. Siis ei pelkästään pelikonsolit, vaan esim. tv, karkit jne. Valitettavan usein tälläiset lapset joutuvat kaveripiirissä ihan syyttä suotta kiusatuksi.
Itse olen pelannut konsolipelejä 8 vuotiaasta alkaen (nyt ikää 30+), enkä ole ikinä ollut ylipainoinen lapamato. Vaikka perheessämme oli vapaa kasvatus pelien ja tv:n suhteen, eikä niiden käyttöä rajoitettu millään tavalla. Mielestäni opin siinä itse säätelemään omia tekemisiäni paremmin kuin, totaalisessa pelikielloissa (silloin olisin varmasti kotoa pois muutettuani pelannut yötä päivää, kun vihoidoinkin saa...).
Omille lapsilleni aion kyllä asettaa pelipäivän tai aikarajan pelaamiselle, ainakin lasten ollessa pienempiä. Ja tulevat varmasti saamaan kaikki mahdolliset koneet, mihin meidän rahat vaan riittää. Kuten joku jo mainostikin, niin eivät kaikki konsolipelit ole mitään yksin sohvalla nysväämistä, vaan voivat olla ihan yhtä mukavaa koko perheen tekemistä, kuin vaikka lautapelitkin.
En muista mikä tutkimus. Mut siinä todettiin et suositumpia kaveripiireissä oli ne jotka pelaavat kohtuullisesti
Me pelattiin myös lapsena ja vanhemmat eivät kuskanneet meitä urheiluharrastuksiin ja silti vielä aikuisenakin rakastan urheilua. Siksi annan myös omien lapsieni pelata sekä harrastaa sitä mikä kiinnostaa.
Ennenkuin armeija on käyty. Sitä ennen ostan vain urheiluvarusteita ja kuskaan urheiluharrastuksiin vaikka joka ilta, mutta pelikoneita meille ei tule.
piti tekstiin vielä lisätä tämä ap:n lainaus:
Kaverit saa ja teidän lapset eivät saa. Nykyään joka perheessä on jokin pelikone. Pelaavat kavereillaan sitten, mutta jäävät jälkeen sosiaalisessa kilpailussa. Teille ei kohta haluta tulla, kun ei ole pelejä. Siis muutaman vuoden kuluttua, kun ei enää leikitä.
Meillä on ps 2 ja siihen 10 peliä ja lisäksi noin 20 tietokonepeliä. Lapsi saa pelata aina halutessaan. Ei pelaa liikaa, kun ei ole kielletty herkku, jota himoita. Ei pelaa edes läheskään joka päivä.