Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä näitä ihmisiä, jotka ajattelee, että perheessä on oltava tyttö ja poika.

Vierailija
11.01.2009 |

Minulla kaksi tyttöä ja kolmatta odotetaan. Olen saanut jatkuvasti kuulla, että "ai te yritätte vielä poikaa". Yksi ystäväni tokaisi raskausuutiset kuultuaan, että "arvasin, että haluatte tehdä vielä pojan!" Emme tiedä vauvan sukupuolta, mutta minua loukkaa ja ahdistaa nuo sukupuolikommentit ihan hirmuisesti. En kestä sitä säälittelyä mikä tulee, jos saamme kolmannen tytön. Kaikki tietävät, että raskauteni eivät ole olleet helppoja, joten luulisi että vähän miettii mitä suustaan päästää. Tärkeintä lienee kuitenkin saada se terve lapsi? Yksi tuttu rupesi jopa väittelemään kanssani kumpi sukupuoli on parempi, kun sanoin että meille ei sillä ole väliä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1 poika ja toivon seuraavasta tyttöä. En sen takia, että ihanneperhe on tyttö+poika. Haluan joka tapauksessa kolme lasta. Luulin(/toivoin?) ensimmäisenkin olevan tyttö, mutta kyllä minä poikaani rakastan yli kaiken. Kaikkea saa toivoa - en kuitenkaan pojasta pettyisi.

Vierailija
22/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilta tuli kommenttia että nythän ei sitten tarvitse lapsia enempää tehdä kun on molemmat. Kolmannen vielä halusimme ja anopin ensi kommentti että oliko vahinko ja pari kaveria tuumas et no enpä olisi teistä ajatellut että vielä kolmannen teette. Kyllä tuntui hyvältä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ketä varten niitä tyttöjä ja poikia toivotaan?

Jos lapsi saa valita, niin tyttö haluaa siskon ja poika haluaa velin. Eikä mikään olen sen ihanempaa, kun nähdä lasten olevan hyvät ystävät - vaikka muut ystävät pettävät, niin oma sisarus ei petä. Tällainen suhde ei yleensä ole mahdollista kuin silloin, kun lapset ovat samaa sukupuolta.

Vierailija
24/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kamala lukea noita "voi ei, vielä tulee tyttö/poika!"-tokaisuja, kun on ollut takana esim. vaikea raskaus tms.. *huokaus*

Itselläni on poika, ja olen miettinyt että kumpaa sitä "toivoo".. minusta tärkeämpi että lapsi on terve ja täysaikainen. toisaalta, ois ihana että olisi tyttö. mutta taas toisaalta, olisi sitten poika pojalle kaveriksi, mutta kyllähän tyttö voi pojan kanssa leikkiä ym.. :D tätähän voisi miettiä loputtomiin ja aina jompaa kumpaa vastaan löytyy joku sanominen.

olkaa onnellisia lapsesta, sukupuoleen katsomatta! <3

Vierailija
25/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tällaiset ihmiset haluavat vakityöpaikan, koiran, kesämökin ja volvon. Siinä heidän suunnitelmansa.

Minulla on kaksi poikaa, eikä enempää lapsia tule. Ei minulla ollut muita "suunnitelmia'" lasten puoleen kuin se, että kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla. Sain kaksi poikaa tismalleen kahden vuoden ikäerolla. Ilmeisesti minä voin sitten lähteä kuittailemaan niille, joille tulee yli kahden vuoden ikäero, että ei mene elämä suunnitelmien mukaan, vai?

Haluan siis vain sanoa, että meillä kaikilla lienee aika erilaiset suunnitelmat...

vähän harmi kun sä saat pojan,ei mene ihan suunnitelmien mukaan vai mitä?

Vierailija
26/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästäkin aiheesta kehkeytyi ihan keskustelu...Mutta kyllä ihmisillä ON outoja päähänpinttymiä, mekään ei aviomiehen kanssa olla joidenkin mielestä perhe lainkaan, kun meillä ei ole lapsia.

Vierailija
27/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin ärsyttää asenne "ensin terve poika, sitten terve tyttö, ikäeroa kaksi vuotta, poika pelaa jalkapalloa, tyttö tanssii balettia, molemmat soittavat jotain ja valmistuvat isona ekonomeiksi" ikään kuin elämää voisi pilkulleen suunnitella.

Oma esikoiseni on poika ja heti alettiin puhua tytön "tekemisestä". Olin tavallaan helpottunut, kun toinen lapsi oli tyttö, kun sen jälkeen ei kenenkään tarvitse miettiä, "tehdäänkö" meillä lisää lapsia vain sukupuolen takia. Nyt meillä on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa ja lisääkin mahtuisi. Aika järkyttävää, että tuollaisestakin asiasta kokee helpotusta muiden ihmisten sanomisten takia. Tietenkään ei pitäisi välittää muiden puheista...

Vierailija
28/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä toivon koko sydämestäni, poikavaatteita en ole katsellut ja poikanimeä en ole edes miettinyt

Vierailija
29/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaapas, mikä on tilanne, kun on viidettä kertaa raskaana ja kaikki neljä edellistä ovat poikia..? :)

Vierailija
30/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kahden pojan jälkeen saivat tytön..

Kun jotain onnittelin ja sanoin että kiva juttu ja onnea tmv..

Ja juteltiin synnytyksestä.

Sanoi että "kaikki meni suunnitelmien mukaan."

En osannut mitään vastata takaisin. Meinasin alkaa itkemään.. kahden tytön jälkeen kolmannen terveen tytön saaneena kiireellisellä sektiolla...

Vierailija
31/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin sitten jossain viiraa kun tälläsiä toivon. Kolmatta jos haluaisin toivoisin tyttöä edelleen. Toki kaikki yhtä tervetulleita mutta saahan sitä kai toivoa ja kaippa useimmilla kuitenkin joku ajatus asiasta on.

Mutta olen kyllä kuullut kuopuksen jälkeen heti synnärillä kommentin "tehän olette vielä niin nuoria että ehditte sen pojankin tekemään". Siis OIKEASTI mikä siinä on niin tärkeetä että pitää olla molemmat??? Varsinkin kun eipä noita nyt tosiaan niin vaan edes valita mitä tehdään...

Sitäpaitsi ihan käteväähän tämä on kun menee samat vaatteet ja lelut ja leikitkin sujuvasti yksiin.

Vierailija
32/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkaan, haittaako se nyt niin kauheasti että toivotaan jotain sukupuolta? En usko että se kuitenkaan liki kenelläkään vaikuttaa sitten siihen lapseen. Minusta on ihan luonnollista ajatellan tahtovansa kokea äitiyttä kummankin sukupuolen kanssa. Tuskin se nyt kumminkaan elämää kaataa, kun se lapsi sitten tulee, oli se kumpi vain.

ja 35, haittaako se jotenkin, että ystäväsi suunnitelmat onnistuivat? Tuskin hänkään ajattelin oikeasti _suunnittelevansa_ tyttöä, kyllähän kaikki tietävät että se tulee mikä tulee.

Itse ottaisin minkä vain, kun vain sen saisin, kun en meinaa millään saada yhtään lasta. Ja olen kyllä meittinyt tahtoisinko tyttöjä tai poikia: rehellisesti mieluiten ottaisin kumpaakin mallia, mutten surisi jos en saisi kuin toista. Sitä voi sitten olla "meidän tytöt" ajattelussa iskä katsoessaan naisiaan, ja taas itse voin katsella "omia poikiani", jos kaikki on poikia.

Vierailija
33/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olisi ihan mukavaa saada poika, mutta helpommalla pääsisi jos tulisi tyttö. Mutta se syy, miksi lapsia vielä haluamme, ei todellakaan ole se, että sitä poikaa tässä yrittämällä yrittäisimme. Niinkun olen kuullut kommenttia, että täytyyhän teidänkin se poika saada vielä.

Vierailija
34/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö muka itse toivo että saisitte molempia sukupuolia? Onhan se enemmistön toive, joten kummakos tuo jos teidän oletetaan jo toivovan poikaa. Varmaan toivottekin, ainakin miehesi salaa. Tietysti on hienotunteista olla sanomatta sitä ääneen, mutta turhaa kaunistelua on väittää muuta. Suurin osa uskoo teidän toivovan poikaa koska itse teidän asemassa niin tekisi. Nekin jotka eivät sitä ääneen sano ajattelevat sitä mielessään. Totuudentorvi olen ja sanon se minkä tiedät itsekin ja minkä kaikki tietävät joilla on tyttö ja poika. Molemmat sukupuolet on rikkaus perheessä. Siksi teillekin poikaa toivotaan.

Vierailija
35/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en niitä, jotka hokevat että ihan sama tuleeko tyttö vai poika. Jos itsellä on vain tyttöjä tai poikia, niin totta kai niitä kaikkia rakastaa ihan kamalasti. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että eikö näillä ihmisillä ole rohkeutta miettiä sitä, millaista elämä olisi jos perheessä olisi molempia.

KOKEMUKSESTA voin kyllä sanoa että on suuri rikkaus että perheessä on molempia. Ihan arjen tekemiset on monimuotoisia kun on molempien jutut, leikit, harrastukset, kaverit jne. Tärkeää on myös se että lapsi oppii pienestä pitäen näkemään läheltä toisen sukupuolen ominaispiirteitä ja kehitystä.

Itselläni on kaksi ihanaa poikaa ja kaksi ihanaa tyttöä. Omassa lapsuudenperheessäni oli vain kaksi tyttöä, ja nyt kun ajattelen, niin kyllä siskoni ja minä jäimme paljosta paitsi, kun emme poikien elämään silloin päässeet lainkaan tutustumaan.

Vierailija
36/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voisin täällä av:lla myöntää, jos ihan oikeasti haluaisin molempaa sukupuolta! Mikään ei mielestäni olisi niin siistiä, kuin olla viiden TYTÖN äiti.

Vierailija
37/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo..

Ettekö muka itse toivo että saisitte molempia sukupuolia? Onhan se enemmistön toive, joten kummakos tuo jos teidän oletetaan jo toivovan poikaa. Varmaan toivottekin, ainakin miehesi salaa. Tietysti on hienotunteista olla sanomatta sitä ääneen, mutta turhaa kaunistelua on väittää muuta. Suurin osa uskoo teidän toivovan poikaa koska itse teidän asemassa niin tekisi. Nekin jotka eivät sitä ääneen sano ajattelevat sitä mielessään. Totuudentorvi olen ja sanon se minkä tiedät itsekin ja minkä kaikki tietävät joilla on tyttö ja poika. Molemmat sukupuolet on rikkaus perheessä. Siksi teillekin poikaa toivotaan.

Vierailija
38/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä että haluaa vain toista sukupuola olevia lapsia!?

Minä ainakin uskon jos joku sanoo haluavansa vain tyttöjä tai poikia! Itsekin toivoin saavani "vain" tyttöjä ja vielä tänäkin päivänä olen sitä mieltä, että jos oliisn saanutkin "vai" tyttöjä niin en olisi kaivannut yhtään poikaa...ja tämä silti, vaikka satuin saaman molempia sukupuolia.

Esikoinen on tyttö ja kun toinen oli poika niin olin jo hetken aikaa "pettynyt"...olisin niin oivonut saavani vain niitä tyttöjä:) Niin ja toki rakastan tyttöjäni ja poikiani yhtä paljon, mutta tuo vain on rehellinen mielipiteni asiasta!!

Vierailija
39/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jja vähän aikaa sitten kun odotin kolmattamme niin kaverimme sanoi jotain kun hänellä oli tyttövaua "että on ihanaa kun saa pukea tyttöä kuin nukkea" ja hänellä siis kaksi poikaa ennestääm. No saanhan minäkin pukea nuorimmaistamme kuten haluan ja tilata kivoja vaateita.

Vierailija
40/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt kolmatta ja tiedän, että poika on nytkin tulossa. Olisin toisaalta halunnut tytön, sillä jotenkin ankeaa olla ainoa nainen talossa, mutta toisaalta olen helpottunut, kun tulossa on poika, sillä minusta pojat on jotenkin helpompia. Tai sitten minulla on vain helppoja poikia ja kavereilla haastavampia tyttöjä. Ja jotenkin minusta on hauskaa ajatella, että minulla on sitten joskus kolme aikuista poikaa :D