Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takokaa järkeä päähäni! Imetys pitäisi lopettaa...

Vierailija
17.01.2010 |

Vauva jo 1v3kk ja käyn töissä (mies 3 lapsen kanssa kotona). Imetys kai pitäisi jo tässä vaiheessa lopettaa mutta en vaan raaskisi millään...

Sanokaa jotain hyviä perusteluita!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää eli sanoo!

on se mun mielestä typerää että vielä 2-3 v imetetään!!!!!

ja alle on ok, itelläni valitettavasti loppui maito kun vauva oli 4 kk ja olisin imettänyt siihen 1v asti!

Vierailija
22/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä ole ihan luonnollista että lapsi TULEE ja PYYTÄÄ tissiä =D

No mikä siinä sitten mättää? Kuten joku toinen jo kirjoitti, vastasyntynyt pyytää maitoa itkulla ja hamuamalla.

Minusta taas ei ole luonnollista kulttuurimme harrastama naisen rintojen seksualisoiminen. On kummallista, että pieni lapsi ei saisi käydä rinnalla, koska rinnat ovat kulttuurissamme "varattu" miehille ja seksiin.

Naisen rinnat ovat ensisijaisesti jälkeläisen ruokkimista ja läheisyydentarvetta varten. Ihmislapsen vastustuskyky on puutteellinen jopa n 5 vuoden ikään saakka. Lapsi saa äidinmaidosta omaa immuunijärjestelmäänsä tukevia vasta-aineita erilaisia taudinaiheuttajia vastaan.

Läheisyydentarvetta väheksymättä - pikkuvauvaiän jälkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä viestistä, tästä tuli hyvä mieli :)

Olen varma omasta valinnastani, mutta kyllä siitä aina tulee paha mieli, että ällötän muita.

Se, joka imettää 3,5-vuotiasta.

no eipä ole ihan luonnollista että lapsi TULEE ja PYYTÄÄ tissiä =D

No mikä siinä sitten mättää? Kuten joku toinen jo kirjoitti, vastasyntynyt pyytää maitoa itkulla ja hamuamalla.

Minusta taas ei ole luonnollista kulttuurimme harrastama naisen rintojen seksualisoiminen. On kummallista, että pieni lapsi ei saisi käydä rinnalla, koska rinnat ovat kulttuurissamme "varattu" miehille ja seksiin.

Naisen rinnat ovat ensisijaisesti jälkeläisen ruokkimista ja läheisyydentarvetta varten. Ihmislapsen vastustuskyky on puutteellinen jopa n 5 vuoden ikään saakka. Lapsi saa äidinmaidosta omaa immuunijärjestelmäänsä tukevia vasta-aineita erilaisia taudinaiheuttajia vastaan.

Läheisyydentarvetta väheksymättä - pikkuvauvaiän jälkeenkin.

Vierailija
24/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää eli sanoo!

on se mun mielestä typerää että vielä 2-3 v imetetään!!!!!

- mielestäni jotenkin siihen rintojen seksualisoimiseen? Ihan kuin mielestäsi siinä että lapsi pyytää rintaa olisi jotain seksuaalista?? (eikä "lapsellista" läheisyydentarvetta ja vaistomainen tarve + kaipuu saada äidinmaitoa juuri niiden vasta-aineominaisuuksien takia).

Harmi että maito loppui sinulta, ehkä sinun on vaikea ymmärtää tätä asiaa myös siksi että jouduit itse lopettamaan imetyksen kesken.

Vierailija
25/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää eli sanoo! on se mun mielestä typerää että vielä 2-3 v imetetään!!!!!

- mielestäni jotenkin siihen rintojen seksualisoimiseen? Ihan kuin mielestäsi siinä että lapsi pyytää rintaa olisi jotain seksuaalista?? (eikä "lapsellista" läheisyydentarvetta ja vaistomainen tarve + kaipuu saada äidinmaitoa juuri niiden vasta-aineominaisuuksien takia). Harmi että maito loppui sinulta, ehkä sinun on vaikea ymmärtää tätä asiaa myös siksi että jouduit itse lopettamaan imetyksen kesken.

seksualisuuteen, koska imetin kuitenkin myös, mielestäni vaan pitää jo ruveta saamaan sitä omaa vastustuskykyä, sen 2 v jälkeen

mutta voit olla oikeassa ku ite imetin niin vähän aikaa niin tuntuu oudolta että joku vielä 2 vuotista imettää, mut en kyl etse niin tekisi vaikka tulisikin maitoa, jotenkin liian iso vaavi jo ja olisihän se aika noloa myös =) siis sille lapselle! =D

Vierailija
26/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku ite imetin niin vähän aikaa niin tuntuu oudolta että joku vielä 2 vuotista imettää, mut en kyl etse niin tekisi vaikka tulisikin maitoa, jotenkin liian iso vaavi jo ja olisihän se aika noloa myös =) siis sille lapselle! =D

Eihän kukaan suoraan 2-vuotiasta imetä :), ts. siirry 4-kuisen imetyksestä suoraan 2-vuotiaaseen - lapsi kasvaa päivä päivältä, eikä 2-vuotias tunnu isolta rinnalla siinä kohtaa kun on koko tuon pätkän imettänyt.

Riippuu pitkälti siitä, mikä on oma ajatus imetyksestä. Minusta se on jotain, mitä tehdään "vähintää kaksi vuotta" :-), eikä siis vain vauvoille kuuluva asia.

Noloahan pidempi imetys ei ole. Edes lapsen mielestä :), edes jälkikäteen. Oma pitkään imetetty lapseni luuli aikoinaan, että kaikkia muitakin imetetään :). Hänkin kun sai maitoa vain kotosalla, ei siis julkisella paikalla. Ja ilmeisesti oletti, että muutkin sitten saivat iltamaitoa. Lisäksi lapsen lähipiirissä on paljon muitakin vähintään tai yli kaksi vuotta imetettyjä lapsia, joten siinä mielessä hän on omalta osaltaan oikeassa. (Kavereitakin kun on imetetty pidempään)

Imetys on äidin ja lapsen välinen asia. Jota ei tarvitse lopettaa siksi, että niin "pitäisi tehdä" :) tai että neuvolan täti kauhistelee tai naapuria yököttää. Toki on helpompi imettää pidempään, jos lähipiiri tukee ja ymmärtää. Mutta meitä pitkään imettäviä/imettäneitä on paljon. Niin kuin joku jo tässä ketjussa kertoi omasta tuttavapiiristää, myös minun tuttavapiirissäni pitkät imetykset ovat ihan tavallinen asia. Ihmiset vieroittavat lapsiansa siinä kohtaa kuin siltä tuntuu tai odottavat, että lapsi vieroittuu itse.

Niin ja noloudesta vielä: imetin kuopustani yli tuon maagisen 2 vuoden iän - aika reilustikin yli ;-). Eikä se ollut noloa minusta, lapsesta itsestään, lapsen isästä, lapsen (teini-ikäisistäkään) sisaruksista eikä lapsen muista sukulaisistakaan. Päiväkodissakin asiaan suhtauduttiin todella mukavasti, mistä päiväkodin tädeille hatunnosto. Hienosti ottivat sen, kun pikku ihmiseni vajaan viiden vuoden iässä ylpeänä kertoi vieroittuneensa :-).

Ja vielä: pikku ihmiseni on vallan tasapainoinen, mukava lapsi. Ja minä puolestani korkeasti koulutettu, työssäkäyvä, suhteellisen ura-orientoitunut nainen.

Vierailija
27/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintoarvoa tuon ikäiselle satunnaisesti imetettäessä.

Vierailija
28/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää eli sanoo! on se mun mielestä typerää että vielä 2-3 v imetetään!!!!!

- mielestäni jotenkin siihen rintojen seksualisoimiseen? Ihan kuin mielestäsi siinä että lapsi pyytää rintaa olisi jotain seksuaalista?? (eikä "lapsellista" läheisyydentarvetta ja vaistomainen tarve + kaipuu saada äidinmaitoa juuri niiden vasta-aineominaisuuksien takia). Harmi että maito loppui sinulta, ehkä sinun on vaikea ymmärtää tätä asiaa myös siksi että jouduit itse lopettamaan imetyksen kesken.

seksualisuuteen, koska imetin kuitenkin myös, mielestäni vaan pitää jo ruveta saamaan sitä omaa vastustuskykyä, sen 2 v jälkeen mutta voit olla oikeassa ku ite imetin niin vähän aikaa niin tuntuu oudolta että joku vielä 2 vuotista imettää, mut en kyl etse niin tekisi vaikka tulisikin maitoa, jotenkin liian iso vaavi jo ja olisihän se aika noloa myös =) siis sille lapselle! =D

Vierailija
29/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo niin iso eikä todellakaan tarvitse enää äidin maitoa,lisäksi äidin maito on tuossa vaiheessa jo ihan lirua,ei siis sitä tuhtia maitoa mitä alkuun oli

Vierailija
30/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Kyllä se raja menee siinä vuoden tietämillä, sen jälkee se muuttuu tosiaa ällöks.

Vierailija
31/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo niin iso eikä todellakaan tarvitse enää äidin maitoa,lisäksi äidin maito on tuossa vaiheessa jo ihan lirua,ei siis sitä tuhtia maitoa mitä alkuun oli

vaan sen koostumus muuttuu lapsen kasvaessa lapsen tarpeita vastaavaksi (esimerkiksi se muuttuu ensimmäisen vuoden jälkeen rasvaisemmaksi).

Eihän imetyksessä pelkästä maidontarpeesta ole kyse, vaan paljon muustakin.

Vierailija
32/36 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä arvostelijoita oikein kuvottaa? Imetyshän on kaunis asia ja tärkeä hetki lapselle. Ei siinä ole mitään ällöttävää. Minusta on omituista edes ajatella noin.

Vierailija
33/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö yöllä vielä? jos syö niin se ainakin olis syytä jo lopettaa ihan jo hampaiden takia mutta muuten ei pakko imetystä lopettaa...mulla vauva just lopetti itse imemisen kun ikää 7kk ja siitä olen surullinen.

Vierailija
34/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vain sillä lailla sain lapsen yöheräilyt loppumaan. Siihen asti heräsi syömään huvikseen joka ilta. En minäkään olisi oikein hennonnut, mutta perustelin itselleni, että koska lapsi joi jo tavallista maitoa, ei imetykseen enää ollut perusteita.

Vierailija
35/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä?

Asia on sinun ja lapsen välinen, ja lopetat tasan silloin, kun itse haluat ja raaskit. Kävit töissä tai et.

Vierailija
36/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys jotenkin haittaa arkeanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi