Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takokaa järkeä päähäni! Imetys pitäisi lopettaa...

Vierailija
17.01.2010 |

Vauva jo 1v3kk ja käyn töissä (mies 3 lapsen kanssa kotona). Imetys kai pitäisi jo tässä vaiheessa lopettaa mutta en vaan raaskisi millään...

Sanokaa jotain hyviä perusteluita!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin esikoista 1v4kk, lopetti itse. Neuvolassa ja muualla oltiin "kauhuissaan", kun odotin jo varsin pitkällä kuopustamme. Lapsilla ikäeroa 1.5v.

Kuopusta imetin 1v8kk. Hän olisi halunnut jatkaa mutta koin tällöin olevani vähän liikaa "huvitutti". Kävi useimmiten hörppäämässä maitoa lohduksi tapeltuaan isoveljen kanssa.

Vierailija
2/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä tarvit ulkopuolelta perusteluja miksi teidän imetys pitäisi lopettaa niin kuulostaa siltä ettei hyviä syitä ole :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 1 v 10 kk ikäistä imettävä

Vierailija
4/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

18kk vanhaa imetän, enkä ole aikeissa lopettaa

Vierailija
5/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osin imetyksen vuoksi lapsesi näyttää silmissäsi vauvalta, jota ei millään raaskisi vieroittaa tississtä. Tosiasiassa "vauvanne" ei tarvitse rintamaitoa yhtään mihinkään.

Vierailija
6/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei tosi noloa ku kävelee jo tissille! laps on jo iso usko pois! se ei tarvii enää sitä vastustuskykyä, vaan pitää ruveta omaa saamaan!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
7/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi PERVOA imettää pitkästi yli vuoden ikäistä. Se näyttääki jo tosi oksettavalta. YÄK.

Joo ja ennen ku kukaan ehtii sanomaan olen imettänyt 3 lasta, kaikkia noin 11kk

Vierailija
8/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän äidin joka imettää 2 vuotiastaan vielä :D

Vierailija
9/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään yksittäistä ruoka-ainetta mihinkään. Ihan yhtä hyvin voisi kysyä miksi syötät lapsellenne kanaa, ei sitä tarvitse yhtään mihinkään. tai perunaa. Tai porkkanaa.

Vierailija
10/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pidempi imetys. Hyvin koulutetussa ystäväpiirissäni parivuotiaaksi tai kolmevuotiaaksikin imetys on tavallista. Yököttelijät paljastavat oman tyhmyytensä...

Vierailija
11/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin mielellään pohtinut noin vuoden päästä näitä juttuja. :/ Kamalan vaikeaa oli, maito ei koskaan oikein riittänyt, sitten jouduttiin antamaan pulloa osana ja siitä syntyi kamala kierre. Sitten vielä naulaksi arkkuun sain kovan kuumeen, joka likisti viimeisetkin maidot tisseistä. Lapsi on nyt kohta 4kk, 2,5kk sain täysimetettyä. Senkin ajan raukka kitisi nälkäänsä. Mutta näin meni, minkäs mahdan, suren vain aikani ja lakkaan sitten.

Vierailija
12/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pidempi imetys. Hyvin koulutetussa ystäväpiirissäni parivuotiaaksi tai kolmevuotiaaksikin imetys on tavallista. Yököttelijät paljastavat oman tyhmyytensä...

eikä!!!! 2 ja 3 v!!!!!!!!!!!!!! hei haloo! sano niille että nyt järki päähän ja lopettaa jo!!!!sit ihmetellään et miten voin lopettaa imettämisen!!! =D

taitaa olla ELÄMÄSSÄ turhan TYHMIÄ nää "hyvin koulutetut" =D hahahhaa

Vierailija
13/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tämä on tuttu keskustelu tällä palstalla, mutta minä imetän ihan ylpeänä edelleenkin 3,5-vuotiasta, jolla by the way on menossa melkoinen imuttelukausi... Välillä tähän itsekin väsyy, mutta toisaalta se on sen arvoista. En jaksa selittää syitä, koska tuskin ne kenenkään ällötystä poistavat.

eikä!!!! 2 ja 3 v!!!!!!!!!!!!!! hei haloo! sano niille että nyt järki päähän ja lopettaa jo!!!!sit ihmetellään et miten voin lopettaa imettämisen!!! =D

taitaa olla ELÄMÄSSÄ turhan TYHMIÄ nää "hyvin koulutetut" =D hahahhaa

Vierailija
14/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tämä on tuttu keskustelu tällä palstalla, mutta minä imetän ihan ylpeänä edelleenkin 3,5-vuotiasta, jolla by the way on menossa melkoinen imuttelukausi... Välillä tähän itsekin väsyy, mutta toisaalta se on sen arvoista. En jaksa selittää syitä, koska tuskin ne kenenkään ällötystä poistavat.

eikä!!!! 2 ja 3 v!!!!!!!!!!!!!! hei haloo! sano niille että nyt järki päähän ja lopettaa jo!!!!sit ihmetellään et miten voin lopettaa imettämisen!!! =D taitaa olla ELÄMÄSSÄ turhan TYHMIÄ nää "hyvin koulutetut" =D hahahhaa

mitä se sanoo jos tietää???

Vierailija
15/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yököttelijät eivät ole kovin paljon koulunpenkkiä kuluttaneet. Pitkä imetys on aivan luonnollinen asia ja sopii monille lapsille ja äideille. Mutta ette te sitä kai koskaan ymmärrä.

Vierailija
16/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti ei ole minulle mikään viimeinen auktoriteetti, jonka mielipiteisiin ja neuvoihin oma äitiyteni perustuu. Neuvolantäti kysyi puoli vuotta sitten, että jatkuuko imetys edelleen, ja minä vastasin, että jatkuu. End of discussion. Ja jos keskustelu lähtee tuosta rönsyilemään, niin se ei enää neuvolan tätille kuulu, koska imetys on äidin ja lapsen välinen asia. Huh huh, miten tietämätöntä väki voi olla!

eikä!!!! 2 ja 3 v!!!!!!!!!!!!!! hei haloo! sano niille että nyt järki päähän ja lopettaa jo!!!!sit ihmetellään et miten voin lopettaa imettämisen!!! =D taitaa olla ELÄMÄSSÄ turhan TYHMIÄ nää "hyvin koulutetut" =D hahahhaa

mitä se sanoo jos tietää???

Vierailija
17/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuunnella mitään "ehdottomia ohjeita", koska sellaisia ei ole. Ympäri maailmaa monissa, monissa kulttuureissa lapsia imetetään aina vähintään 2-vuotiaaksi, usein 3-vuotiaiksi. Suomessa vain on yleisesti tapana lyhyempi aika. Lopeta ihan rauhassa kun sinusta siltä tuntuu, tai kun lapsesi näyttää siihen valmiilta. Itse lopetin kun lapseni oli 1 v 4 kk, hän ei enää hakeutunut rinnalle tai pyytänyt, parin viikon aikana vähensi itse huomattavasti ja lopetti kokonaan rinnan tarvimisen, joten oli sitten ihan helppo lopettaa, lopulta.

Älä tee lopetuksesta rankkaa lapselle, kuten monet valitettavasti tekee..

Vierailija
18/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä on ihan ok imettää yli vuoden ikäistä lasta. Ei siinä ole mitään sairasta tai yököttävää. Vain typerykset ajattelevat niin.

Ehkä yli 2-vuotiasta en enää imettäisi. Mutta en tuomitse jos joku niin tekeekin.

Vierailija
19/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä ole ihan luonnollista että lapsi TULEE ja PYYTÄÄ tissiä =D

ja taitaa olla yhtä pimee neuvolantäti jos sen mielestä ok imettää 3v lasta!

hei nyt oikeesti te "korkeasti" koulutetut!!!! nyt hankikaa jostai elämänviisuksia =D huh huh mitä porukkaa!!!

Vierailija
20/36 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnotonta, että lapsi TULEE ja PYYTÄÄ tissiä? Niin tuo on tehnyt siitä lähtien kun syntyi, nyt hän tietysti pyytää sanoin eikä hamuamalla tai kitisemällä. Mielestäni on luonnotonta vieraantua niin kauaksi vaistoistaan, että oman maidon antaminen omalle lapselle on LUONNOTONTA, tai esim. luonnottomampaa kuin lehmänmaidon antaminen.

Ne tisutteluhetket ovat sekä melko voimakasta uhmaikää elävälle lapselleni että minulle rauhoittavia hetkiä, jolloin kaikki kiukku katoaa. Ilmaisemme läheisyyttä muillakin tavoin, mutta itse tuntisin menettäneeni paljon, jos en tätä läheisyyden muotoa olisi kokenut. Se on kuin taikaa.

Ja haluan mainita häpeäksni, että itsekin pidin taaperoimetystä ällöttävänä ennen lapseni syntymää. En uskonut alkavani imettää ollenkaan. En kehtaisi tunnustaa tätä missään muualla kuin täällä...

no eipä ole ihan luonnollista että lapsi TULEE ja PYYTÄÄ tissiä =D

ja taitaa olla yhtä pimee neuvolantäti jos sen mielestä ok imettää 3v lasta!

hei nyt oikeesti te "korkeasti" koulutetut!!!! nyt hankikaa jostai elämänviisuksia =D huh huh mitä porukkaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi