Miksi niitä pitää olla ainakin se kolme?
Olen hiljan havahtunut sellaiseen seikkaan, että lähes kaikilla tuttavaperheillä on ainakin kolme lasta. Jos on kaksi, on kolmas vielä tilauksessa.
Itse olen vasta odottamassa ensimmäistä, ja se jää kyllä ainokaiseksi. Minä - ihan totta, en todellakaan provoile tällä - ajattelen, että maailmassa on ihan liikaa ihmisiä, enkä halua kertauttaa potenssiin viisi tätä väkimäärää ja väestöräjähdystä. Sen vuoksi olen viivästyttänyt ekaa lasta näin "vanhaksi" (olen 32). Aika moni kuitenkin sikiää ekan kerran parikymppisenä, sitten ehtii tekemään vielä kaksi-kolme lasta lisää, ja se jälkikasvu puolestaan tuottaa lisää ihmisiä tähän ylikansoitettuun maailmaan.
Onko lapsi niin pyhä asia, että syntyvyyttä ei todellakaan haluta rajoittaa, edes yleisen mielipiteen alla? Nyt aina taputellaan päähän, kun joku on raskaana ja tekee paljon lapsia. Vaikka aika moni tekee niitä myös siksi, ettei tarvitse mennä töihin/keksiä itselleen elinkeinoa. Lasten vuoksi kotiin jääminen on edelleen enemmän kuin hyväksyttävää. Vaikka tuo toiminta on niin tuhoisaa: kiihdytetään liikakansoitusta.
Onko täällä kukaan muu ajatellut asiaa tältä kantilta? Että koettaa omalta osaltaan hillitä väestönkasvua, ei kiihdyttää sitä täysillä?
Kommentit (22)
Monella 1-lapsisella kun on pienen perheen takana eettiset näkökulmat. Kahden lapsen perheet taas tekevät usein sitä ns. pakollista matkustelua vähintäänkin kotimaassa ja kerran vuodessa "pakollisella" ulkomaanmatkalla.
Ei tähän nyt osaa sanoa mitään, vetää sanattomaksi. Mutta ap, ymmärrän kantasi vaikka kolme tenavaa itselläni onkin.