Pitääkö morsiamella olla olkapäät kirkossa peitettynä?
Kommentit (49)
Jos haluaa paljastella, niin häät voi pitää jossain muualla.
Onko olkapäiden tai polvien näkyminen todellakin paljastelua? Kertokaa nyt tietämättömälle, mitä pahaa olkapäissä ja polvissa on?
Minusta on absurdfia, että Pietarinkirkkoon ei kukaan edes pyri olkapäät paljaana. Mutta omissa häissä voi kekkuloida puolialastomana, "kun eihän meillä Suomessa enää...". Minä-minä-maailmassa millään muulla ei ole enää väliä, kunhan minä itse vaan päätän. Kirkko on sakraali tila riippumatta hääparin hengellisestä tilasta.
Onko hääparin hengellinen tila kiinni vaatetuksesta? Miten kirkon pyhyys kärsisi paljaista olkapäistä? Miksi hääpari ei saisi tehdä häistään itsensä näköisiä myös pukeutumisellaan? Jos ihmiset rakastavat violettia, on mielestäni naurettavaa torjua väri sanomalla, että se on katumuksen väri kirkossa.
Osa uskontoihin liittyvistä säännöistä tuntuu täysin käsittämättömiltä. Onneksi Suomessa ei ole pakko kuulua kirkkoon.
sen voisi tuoda selvästi esille! Silloinpahan ne, jotka haluavat pukeutua persoonallisesti, tietäisivät valita muut kuin kirkkohäät.
että halutaan kirkkohäät, vaikka ei uskota jumalaan eikä haluta kunnioittaa niitä tapoja jotka kirkkoon kuuluu. Miksi silloin mennä kirkossa naimisiin?
Joku julkkisnainen meni kirkossa naimisiin hyvin avonaisessa, kirkkaanpunaisessa puvussa, jossa lonkkaan asti halkio. Se olisi sopinut maistraattiin, kotivihkimiseen, vihkimiseen vaikka meren luodolla, mutta kirkkoon se oli mauton ja osoitti tilanteentajuttomuutta. Kirkko ei ole mikään kauppakeskus, josta voi valita mitä mieleen juolahtaa piittaamatta historiasta, uskosta tai perinteistä.
Mulla ei ollut olkapäät peitettynä. Ja oon ihan uskovainen. Ja pappina mieheni isä ja paikalla muutama muukin pappi. Mutta ite en oiskaan käyttäny ees mitään yliavonaista.
Ei auta kuin mennä ostoksille. Tuleepa tuhlattua rahaa ja luonnonvaroja vaatekappaleeseen, jota ei muulloin tarvita. Eikö kirkossa voisi olla saatavilla ylimääräisiä olkapäiden peittimiä?
Mitä jos on olkapäät peitossa, mutta puku muuten avoin esim selästä vyötäröön asti?
Itseäni ei voisi vähempää häiritä, jos joku päättää vihkiäisiinsä ilmaantua hartiat paljaana. Ei haittaa ollenkaan.
Olen siis ilmeisesti white trash pappi?
Jos haluaa paljastella, niin häät voi pitää jossain muualla.