Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verotus on kyllä ihan syvältä! Mitkä teidän tulot/veroprosentit?

Vierailija
17.01.2010 |

sain palkankorotuksen ja laskeskelin, että kuuden tonnin palkasta jää käteen himpun verran yli kolme tuhatta euroa.

Ei kauheasti motivoi!

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan hoidot yhteiskunnalle ovat tulleet maksamaan laskennallisesti 200000e. Ei meidän palkalla sitä maksettaisi vaikka ihan hyvin toimeen tullaan. Nyt kun kaikki on hyvin, niin olen jopa alkanut hakea töitä julkiselta puolelta jotta voisin edes tietotaidollani korvata perheemme saamaa panosta jollain tavoilla, vaikka palkka pieneneekin kovasti muutoksen myötä. Sitä ei osaa olla tyytyväinen yhteiskuntaan ennen kuin se osuu omalle kohdalle.

Vierailija
42/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Monacoon.

Ettäs kehtaa kuuden tonnin palkansaaja valittaa. Verotuksessa syvältä on se, että jopa opinto- ja kotihoidontuesta maksetaan veroa, vaikka kyse on summista, joilla kukaan ei pelkästään elä. Kaikista minimituista verot kokonaan pois ja ainakin pääomatuloihin reilusti korotettu ja progressiivinen verotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot 2 000 000 euroa vuodessa ja maksan niistä 60 % veroa:( Aivan sairasta!

Vierailija
44/161 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä että yhteiskunnan tehtävä on pitää heikommista huolta.

Silti olen kyllä sitä mieltä että tuo Suomen palkkaveron progressio on älytön ja tolkuton. Samoin on älytöntä se että palkkaa verotetaan tolkuttomasti kun taas pääomatuloja itselleen järjestelevä pääsee huomattavasti halvemmalla.

Vrt. esim minun 6400 euron kuukausipalkkatuloistani maksamat verot ja sivukulut eur 2677 kun samoista pääomatuloista maksetaan ainoastaan 1785. Miksi ihmeessä?

joka nostaa mun veroprossan 34:ään. joten mä en todellakaan pääse huomattavasti halvemmalla.

Vierailija
45/161 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI PIENITULOISILLA OLE TÄNNE AIKAA KIRJOITELLA!

Heidän tekevät koko ajan työtä. Vain pomoilla on aikaa roikkua valittamassa elämäänsä keskustelupalstoilla. =)

Vierailija
46/161 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka totuus on että hyvätuloiset maksaa monikerroin veroja

Vierailija
47/161 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja veroja maksoin lopulta n. 6 %.

Tänä vuonna verotettavat tulot n. 26 000 e ja veroprosentti n. 24.

Vierailija
48/161 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.1600-2200 brutto/kk ja verotusta kävin just nostamassa 20. Toivottavasti ens vuonna ei tuu mätkyjä:(

Vierailija
49/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyysääminen ja ylimitoitetun julkisen sektorin ylläpito on kallista...

Onneksi verosuunnittelu helpottaa kummasti:)

Vierailija
50/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka Monacoon.

Ettäs kehtaa kuuden tonnin palkansaaja valittaa. Verotuksessa syvältä on se, että jopa opinto- ja kotihoidontuesta maksetaan veroa, vaikka kyse on summista, joilla kukaan ei pelkästään elä. Kaikista minimituista verot kokonaan pois ja ainakin pääomatuloihin reilusti korotettu ja progressiivinen verotus.

Köyhät aina vinkuu pääomatuloista ja todennäköisesti joku korotus niihin onkin tulossa.

Mutta sitten siirretään varoja ulkomaille tms.

Eivät minun rahoillani sossut juhli -se on varmaa.

Vierailija
51/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sosiaalityöntekijät, vai heidän asiakkaansa?

Toivottavasti todellakin muutat pian pois maasta. Asenneilmasto ainakin paranee hitusen.

Vierailija
52/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää muistaakseni 3300-3400 euroa, palkasta vähennetään myös lounassetelit.

Vierailija
53/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei palkkaa, vaan kuntoutusrahaa.

Vierailija
54/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö teidän lapset koulua tai ovatko päivähoidossa? Ajatteko autolla kaduilla sun muilla moottoriteillä? Saatteko lapsilisiä, olettko saaneet/saatteko äitiyspäivärahaa/vanhempainrahaa? Palaako teidän asuinseudulla katuvalot?

Millä luulette, että noi ja tuhannet muut palvelut ja itsestäänselvyydet maksetaan?

Vierailija
55/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku tulee jo lässyttämään, että meillä käytetään vain yksityistä lääkäriä ja maksetaan täydet päivähoitomaksut. Täällä palstalla huomaa, että suuri palkka ei korreloi älykkyyteen tai toisena vaihtoehtona (ehkä se todennäköisempi) on se, että täällä on paljon "suuripalkkaisia" jotka liioittelevat tai valehtelevat tulojaan...

Itse en valita verotuksesta (olenkin tosin alle keskituloinen, mies keskituloinen) ja voin myöntää, että meillä käytetään julkisia palveluita todella paljon (kirjastot, terveysasemat, julkinen liikenne, tie, koulut, päivähoito, neuvola jne) ja lisäksi on auliisti otettu vastaan lapsilisät, kotihoidontuki, äitiyspäivärahat jne.

Käykö teidän lapset koulua tai ovatko päivähoidossa? Ajatteko autolla kaduilla sun muilla moottoriteillä? Saatteko lapsilisiä, olettko saaneet/saatteko äitiyspäivärahaa/vanhempainrahaa? Palaako teidän asuinseudulla katuvalot?

Millä luulette, että noi ja tuhannet muut palvelut ja itsestäänselvyydet maksetaan?

Vierailija
56/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samasta maksetaan kuin sinulle, verovaroista. Minä vain olen maksanut niitä veroja enemmän kuin sinä. Miksi minun kuuluu maksaa tien käyttämisestä enemmän kuin sinun ja miksi minun lapseni ei saa parempaa koulutusta kuin sinun, vaikka maksamme siitä enemmän? Siksi, koska elämme Suomessa ja maksamme veroa jo nyt enemmän ja teidän verenimijäsossujen mielestä pitäisi maksaa aina vain enemmän ja enemmän. Mitään ette itse viitti, mutta aina olette toisten rahapussilla jaolla.

Käykö teidän lapset koulua tai ovatko päivähoidossa? Ajatteko autolla kaduilla sun muilla moottoriteillä? Saatteko lapsilisiä, olettko saaneet/saatteko äitiyspäivärahaa/vanhempainrahaa? Palaako teidän asuinseudulla katuvalot? Millä luulette, että noi ja tuhannet muut palvelut ja itsestäänselvyydet maksetaan?

Vierailija
57/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä olisi hurjasti tehostamisen ja tiivistämisen varaa, etenkin terveydenhoidon puolella. Entä miksi esim. lasten päivähoito pitäisi järjestää kunnan palveluna? Paljon asioita voisi tehdä toisin ja tehokkaammin.

Vierailija
58/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käytetään varoja huomattavasti VÄHEMMÄN henkeä kohden sosiaali- ja terveyspalveluihin kuin suurimmassa osassa itseään sivistysvaltiona pitävissä maissa.

Vierailija
59/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä että yhteiskunnan tehtävä on pitää heikommista huolta.

Silti olen kyllä sitä mieltä että tuo Suomen palkkaveron progressio on älytön ja tolkuton. Samoin on älytöntä se että palkkaa verotetaan tolkuttomasti kun taas pääomatuloja itselleen järjestelevä pääsee huomattavasti halvemmalla.

Vrt. esim minun 6400 euron kuukausipalkkatuloistani maksamat verot ja sivukulut eur 2677 kun samoista pääomatuloista maksetaan ainoastaan 1785. Miksi ihmeessä?

Vierailija
60/161 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne av-palstalle näyttää kirjoittelevan vain erittäin suurituloiset pääasiassa, kun lukee näitä ketjuja, missä on kerrottu palkkoja. Ihan käsittämättömiä summia. Mitä oikein teette työksenne? Millä koulutuksella? Eikös Suomessa keskipalkka ole tällä hetkellä jotain 2700€ luokkaa? Ja suurin osa palkansaajista on kuitenkin pienituloisia.

Kummallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän