Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ison vavan synnytys..

Vierailija
16.01.2010 |

Meillä nyt rv 37+5 ja eilen synnärillä lääkäri katsoi vauvan painoarvioit neljä kertaa, joista pienimmässäkin sai vauvan painoksi 4,2 kiloa. En edes uskaltanut kysyä, paljonko sai suurimmaksi luvuksi.. Hassua, että viikko sitten eri lääkäri, samalla laitteella tosin sai painoarvioiksi 3,2 kiloa. Onko normaalia, että arviokin voi noin paljon heittää?

Noh, kokemuksia isokokoisen vauvan synnytyksestä kaipaan. Miten on teillä mennyt? Onko kivunlievitykset auttaneet? Onko sektiota harkittu tai siihen päädytty? Onko repeämiä tullut pahasti?

Aikaisemmin en pahemmin pelännyt synnytystä, suhtauduin siihen lähinnä välttämättömänä pahana, nyt odottaessani suurta vauvaa, jotenkin synnytys on alkanut suorastaan hirvittämään. Pelkään että menen aivan rikki ja kipu olisi suurempaa, vaikka tämäkin taitaa aika yksilöllistä olla..?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nuorinta lasta olleet yli 4kilosia syntyessään ja ihan luomuna jouduin synnyttämään ku menin niin myöhäisessä vaiheessa sairaalaan. Nuorempi lapsista tuli ulos sivuttain mikä pitkitti ponnistusvaihetta, mutta selvisin ilman repeämiä eikä välilihaakaan onneksi jouduttu leikkaamaan toisin kuin mun "laiheliini" esikoisen kohdalla (3,5kg).

Vierailija
42/43 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3,9kg poika oli tiukassa harteistaan, ja kätilö sanoi synnytyksen jälkeen (oli mulle kolmas) ettei kannata paljon yli 4kg alakautta yrittää. Mutta seuraava, 4,25kg tyttö tuli kerralla että sujahti. Etukäteen pelkäsin kovasti että vauva olisi iso, ja arvioissa sitä sanottiinkin alle 4kg. Kuvien mukaan mun lantiosta mahtuu 4-4,5kg sopivassa tarjonnassa, kuulemma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ensisynnyttäjä , 165cm.

Lapsen p.a oli 3.9kg viikkoa ennen käynnistystä.

Lapsi syntyi kaksi viikkoa yli ja paino 4.5kg.

Oli rankka synnytys koska olen suht pieni kokoinen. repesin tosi pahasti ja vauva autettiin imukupilla. tarjonta oli myös huono mutta kyllä hoitajien äänestäki kuuli et olivat yllättyneitä vauvan koosta.

epiduraali oli tosi hyvä. kuorsasin synnärillä 5cm->10cm ja mut herätettiin ponnistaan. mutt kyl kipeetä teki .. selviää siitä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä