Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia matkustelusta rv 25 tai sen jälkeen?

Vierailija
16.01.2010 |

Ensikertalaisena ihmettelen, miksi olo tästä muuttuu, uskallanko vielä matkustella loppukeväästä? Tarkoitus olisi ehkä lähteä johonkin aurinkolomalle viikoksi. Nyt ensimmäinen kolmannes lopuillaan ja olo on tähän asti ollut yllättävän hyvä, vain muutaman kerran pientä pahoinvointia. Mitä pitäisi tietää, ja mitä pitäisi ottaa huomioon matkustelussa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa raskaudessa matkustanut noihin aikoihin. Ekassa olin kaupunkilomalla joskus viikoilla 22-23 ja tokassa rantalomalla vkolla 28.

Olo voi tietysti muuttua ihan miksikä vaan, joten siksi pitäisin huolen siitä, että matkavakuutuksessa on hyvä peruutusturva (tai varaisin äkkilähdön). Vaikka olosi olisi nyt hyvä, niin saatat olla vaikka täydellisessä vuodelevossa muutamaa viikkoa myöhemmin.

Kovin pitkiä lentoja en ehkä itse mielellään istuisi tuossa vaiheessa. Voi myös olla liitos/selkäkipuja ja itselläni on ollut aika tukala olo jo noihin aikoihin, joten matkaohjelman pitää olla riittävän löysä. Kovassa helteessä voi myös olla tosi ikävä olla.

Ruokahygienian kanssa olisin ehkä hivenen tarkempi kuin normaalisti.

Vierailija
2/6 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se piti vielä sanomani, että varmista, että matkavakuutuksesi kattaa myös raskaudesta johtuvan hoidon tarpeen!

t. 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaaraudu sitten siihen että joudut paikanpäällä kenties sairaalaan raskaukompikaatioissa ja saat kenties huonoa hoitoa.

Vierailija
4/6 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli rv:lla 29. Äkkilähdöllä lähdettiin kun molempien olo oli ollut koko raskauden ihan hyvä.

Pitkää matkaa en tosiaan enää siinä vaiheessa suosittele lentämään. Meillä lento kesti n. 3,5 tuntia, se oli ihan siedettävä. Lentosukat kannattaa laittaa ehdottomasti aamulla ennen ylösnousua sängyssä ja antaa olla koko matkustuspäivän, kunnes olet perillä.

Koko matkan oli huoli, että jos jotain sattuu, koska emme löytäneet mistään matkavakuutusta, joka korvaisi raskauden aiheuttaman hoitotarpeen. Ruokien ja juomien kanssa piti olla ERITTÄIN tarkkana ja käsihygieniasta huolehtiminen oli tosi tärkeää. Käsidesiä ja savetteja kuljetimme mukana joka paikkaan.

Tiukkoja aikatauluja ei kannata tehdä, koska väsymys alkaa helposti painamaan, jos kokopäivän on liikenteessä. Itse emme osallistuneet mihinkään ohjatuille retkille tms. vaan vietimme aikaa kaupungissa ja lähialueilla omien aikataulujen ja jaksamisen mukaan.

Kun kone laskeutui Suomeen, huokaisimme helpotuksesta, että kaikki meni hyvin. Eli huoli oli mukana kokoajan mutta mitään ei onneksi sattunut. Otimme varalta heti matkakohteeseen saapuessamme selvää, missä sijaitsee sairaaloita yms mistä apua saa, jos tulee joitan....

Vierailija
5/6 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että EU:n alueella matkustettaessa voi käyttää paikallisia sairaaloita. Joku osannee korjata, jos olen väärässä. Kelalta saa eurooppalaisia sairaanhoitokortteja, joka helpottaa hoitoon pääsyä.

Enkä äkkiseltään keksi Euroopan maata, jossa tarvitsisi niin älyttömän huolissaan olla ruokahygieniasta. Mulla tuo eka kaupunkilomakohde oli Espanjassa ja ihan normaalisti siellä söin ja join.

t 2/3

Vierailija
6/6 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin rv 30 muistaakseni, hankin oikein lääkärintodistuksen lentämistä varten, koska rv oli juuri sillä rajalla vaaditaanko sitä vai ei. Kukaan ei kyllä kentällä kysellyt todistusta, vaikka vatsa alkoi jo olla valtava. Jos olo on ok eikä lääkäri/terveydenhoitaja ole huomannut mitään huolestuttavaa, niin siitä vaan. EU:n sisällä varsinkin on tosi turvallista, ruokahygienia useimmissa maissa sellainen, ettei tarvitse huolehtia ja lääkäriin/sairaalaan pääsee, jos jotain hätää tulee.

Niin, olin siis viikon konferenssissa EU-maassa ja uskalsin lähteä, koska tiesin, että voin suhteellisen vapaasti lepäillä tarvittaessa ja tuttuja ihmisiä oli siellä myös. Hyvin jaksoin ja lentojenkaan kanssa ei ollut ongelmaa, lentosukat hankin ja pidin lentojen ajan, mutten tiedä, oliko niistä hyötyä, kun ei mulla ollut turvotusta raskauden aikana muutenkaan. Kovin pitkälle lennolle en olisi lähtenyt ihan sen takia, että pitkään paikallaan istuminen alkoi tuossa vaiheessa jo olla tukalaa. Omalla alallani on onneksi sen verran rento meininki, että konferenssissa kehtasin välillä nostaa jalkoja penkille yms. mikä auttoi kummasti jaksamista.

Jos sulla on matkavakuutus, niin saat kyllä rahasi takaisin lääkärintodistuksella, jos olosi muuttuu tai tulee jotain vaivaa ja lääkäri on sitä mieltä, ettei ole suositeltavaa matkustaa. Eli itse varaisin sen matkan, mutta en ehkä minnekään Thaimaaseen tai muihin kaukokohteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän