tässä on _viralliset_ D-vitamiinin saantisuositukset
Kommentit (24)
ja niitä ollaan nostamassa. Sen olisit myös voinut mainita.
ne ovat tämänhetkiset suositukset ja ominpäin niitä ei kannata muuttaa. odotetaan ensin uusia virallisia suosituksia.
ap
Meillä syödään enemmän
siksi emme käytäkään d-vitamiinilisää.
että muissa maissa (joissa aurinkoakin saa enemmän) suositukset ovat korkeammat ja suomessakin esim. lääkärit kehoittavat syömään virallista suositusta enemmän jo nyt.
D-vitamiinin annostusta laskettiin.
Minä syön 50µg ja lapset 30µg. Oli niin selkeä ero lasten jokatalvisiin flunssakierteisiin että enää D-vitamiinia jätä ottamatta talvikuukausina. Mutta kukin tekee tavallaan.
Hohhoijaa... .
muut argumentit ovat vähissä.
1.tyypin diabets lisääntyi huomattavasti ,kun D-vitamiinin annostusta laskettiin.
lähteeksi en kelpuuta minkään luontaistuotefirman sivustoja tms.
tosin en tiedä, kuinka uskottavaa thl:n info on ;)
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/eteo/yksikot/diabetesyksikko/tut…
1.tyypin diabets lisääntyi huomattavasti ,kun D-vitamiinin annostusta laskettiin.
lähteeksi en kelpuuta minkään luontaistuotefirman sivustoja tms.
mieheni diabeteslääkäri. Miehelläni 1.tyypin diabetes.
Mikä ihmeen heitto toi sulta oli?
Eihän tuossa puhuttu mitään määristä, vaan siitä ettei saa D- vitamiinia ja mitä se raskausaikana mahdollisesti, ehkä, saattaa tehdä..
Pelkkää jossittelua.
Minulle on raskausajasta sanottui että sikiö ottaa kyllä osansa ensin ravinnosta, puutokset jää äidille ja aiheuttaa äidille esim. osteoporoosia.
Että juu: jos sais vaikka ihan tutkittua tietoa, eikä jonkun ajatuksia?
Etkö ymmärrä, että viralliset suositukset laahaavat jäljessä...
Asiantuntijat jo kehottavat ottamaan enemmän, vaikka virallisesti sitä ei olla vielä nostettu, koska byrokratian rattaat toimivat hitaasti.
Sen kun otat liian vähän ja annat lapsillesi liian vähän. Se ei mua haittaa.
Mä haluan esim. torjua diabetestä antamalla tarpeeksi d-vitamiiniä, koska uudet tutkimukset osoittavat, että se ehkäisee mm. diabetestä ja monia syöpiä.
kukaan ei kiellä minua täällä kotona syömästä ja syöttämästä lapselle niin paljon vitamiinia kuin haluan ;)
Koskaan en ole vielä talvella ollut näin pirteä, meidän 4 hengen perheessä on yksi (joka ei vitamiinia koskaan muista ottaa) sairastanut yhden flunssan. Minulla on ollut talvisin taipumus "vaipua talviuneen", olen ollut väsynyt, mieli maassa, voisin nukkua, nukkua, nukkua.. vaan en tänä talvena! Poika sairastanut joka talvi varmaan kymmenen flunssaa, tänä vuonna ei yhtään. Mitään muutosta aikaisempaan ei ole kuin tuo vitamiini.
olisi kiva kuulla ap:n kommentteja.
olisi kiva kuulla ap:n kommentteja.
viestin aloituksessa on d-vitamiinin viralliset saantisuositukset tällä hetkellä.
ap
D-vitamiini suositusmäärällä ja sillä määrällä, jota ihminen oikeasti tarvitsee, on joku yhteys. Että sen jälkeen, kun suosituksia nostetaan, ihmisten tarvekin kasvaa vastaavasti.
:DD
Sulle nauran, sun lapsiasi säälin.
D-vitamiini suositusmäärällä ja sillä määrällä, jota ihminen oikeasti tarvitsee, on joku yhteys. Että sen jälkeen, kun suosituksia nostetaan, ihmisten tarvekin kasvaa vastaavasti. :DD Sulle nauran, sun lapsiasi säälin.
kun säälit terveitä lapsiani. Säälittävämpiäkin kohteita olisi maailma tulvillaan, mutta tee toki niinkuin hyvältä tuntuu. Niinhän sinä d-vitamiinin osaltakin teet.
Sen sijaan piti haukkua kysymyksen esittäjä. :D
ja niitä ollaan nostamassa. Sen olisit myös voinut mainita.