Siitä tunnistin et oot yli 30 kun sulla on usein ysärimeikit = siis mitkä??
parikymppinen opiskelukaveri sanoi mulle eilen humalassa et mulla on usein ysärimeikit koulussa! Juttu ei jatkunut joten kertokaa mulle nuoremmat: mitkä on ysärimeikit? en edes meikkaa kovin näkyvästi ja ikää on 33v, mielestäni seuraan edelleen aikaani.
Kommentit (73)
miten sitten meikkaat,millä väreillä;)
itse oon 24 vuotias enkä ikinä kuullut puhuttavankaan jostain ysärimeikistä :D
kulmiin ruskeaa kajalia, silmiin valkoista kajalia ja vaaleaa luomiväriä ja poskiin vaaleaa poskipunaa enkä laita niistä mitään kovin näkyvästi. Ripsiin ripsaria ja eyelineriä, mustaa, voiko meikki enempää olla naturel? aurinkopuuteria tms. ysäriksi käsittämääni en käytä koskaan, huulikiiltoa punan sijasta kuten nykyisin käytetään. Onkohan ysäri sitten sitä että ei ole kestoripsiä eikä ylähuulimuotoilua? huokaus. ap
on toi valkoinen kajal :)! Joka toisella oli sitö silloin 90-luvulla.
se on kyllä mulle ihan perusmeikki josta en osaa luopua, poistaa väsymystä silmistä. ap
on toi valkoinen kajal :)! Joka toisella oli sitö silloin 90-luvulla.
Sit mä olin edelläkävijä 80-luvulla =)
toi ei ole mikään loukkaus.
nykyaikana ja 2000-luvulla kaikki osaavat meikata, käyttää kaikkea erikoista (mineraaleja,valokyniä, varjostuksia, itseruskettavia).
90-luvulla kukaan ei oikein uskaltanut käyttää meikkiä (paitsi gootit, rokkarit tai sit huorat...)
eli ysärimeikki on sellanen huomaamaton ehostuts ja toi valkoinen kajalikynä on myös se "juttu" 90-luvulta. mutta se ei ole siis paha asia ollenkaan.
Ja vaihda se vaalea (kiiltävä?) luomiväri, johonkin silmiäsi korostavaan sävyyn. Valkoisen kajaalin voi jättää kokonaan pois.
kukaan laita...
Katsele vaikka lehtikuvia.
Sehän on ihan nykypäivää. Kato mikä tahansa naistenlehti, jossa on meikkausohjeet - aina on valkoista kajalia silmän "sisäkulmissa". Se kirkastaa katsetta!
Ja ne kulmat, teetkö viivat? Se on ysäriä.
Ja eyeliner myös, jos sen jättää viivaksi. Nyt on muotia lähinnä smoky eyes tai sitten jos eyelinerin jättää viivaksi, niin täytyy koko tyylin olla "rock", eli vaalea iho ja kirkkaanpunainen huulipuna.
kukaan laita...
Katsele vaikka lehtikuvia.
mutta siis pitäisikö ottaa mallia jostain julkkiksista miten ne meikkaa?
Joo siis itse en käytä enää valkoista kajaalia mut ei se minusta pahan näköistä ole ja kyllä sitä vielä monet käyttävätkin. Laittaisin varmaan itsekin ellei se silloin joskus loppunut :)
kukaan laita... Katsele vaikka lehtikuvia.
Valkoinen kajal vaan kuuluu laittaa niin, ettei sitä edes huomaa. Se tosiaan kirkastaa katsetta ja tekee silmämunat valkoisemmiksi.
mineraaleja en ole kokeillut, valokynää en oppinut, varjostuksien niksejä en ole ollut edes kiinnostunut kokeilemaan, meikkivoidetta en käytä, kosmetologilla en käy, itseruskettavista en tiedä mitään. Alkaa pikkuhiljaa hahmottua, nykynuoriso siis tuhraa päättömän paljon aikaa ehostautumiseen. ap
toi ei ole mikään loukkaus. nykyaikana ja 2000-luvulla kaikki osaavat meikata, käyttää kaikkea erikoista (mineraaleja,valokyniä, varjostuksia, itseruskettavia). 90-luvulla kukaan ei oikein uskaltanut käyttää meikkiä (paitsi gootit, rokkarit tai sit huorat...) eli ysärimeikki on sellanen huomaamaton ehostuts ja toi valkoinen kajalikynä on myös se "juttu" 90-luvulta. mutta se ei ole siis paha asia ollenkaan.
kulmiin ruskeaa kajalia, silmiin valkoista kajalia ja vaaleaa luomiväriä ja poskiin vaaleaa poskipunaa enkä laita niistä mitään kovin näkyvästi. Ripsiin ripsaria ja eyelineriä, mustaa, voiko meikki enempää olla naturel? aurinkopuuteria tms. ysäriksi käsittämääni en käytä koskaan, huulikiiltoa punan sijasta kuten nykyisin käytetään. Onkohan ysäri sitten sitä että ei ole kestoripsiä eikä ylähuulimuotoilua? huokaus. ap
1 ruskea kajaali
2 valkoinen kajaali
3 luomiväri
4 poskipuna
5 ripsiväri
6 eyeliner
7 huulikiilto
varmaan vielä meikkivoide tm ja mahdollisesti puuteriakin?
Sitä tulee silmän alareunaan, sisäpuolelle. Ei siis ole valkoinen, vaan ns. läskin värinen. Eli sellainen nude.
Eikös se valkoinen ole vähän liian voimakas? Ainakin päivämeikkiin, tai jos muuten on aika neutraali look.
Sitä tulee silmän alareunaan, sisäpuolelle. Ei siis ole valkoinen, vaan ns. läskin värinen. Eli sellainen nude. Eikös se valkoinen ole vähän liian voimakas? Ainakin päivämeikkiin, tai jos muuten on aika neutraali look.
Pikemminkin kellertävä, sellainen kerman värinen. Ja kun sillä vetää viivat (nimeomaan sisäpuolelle, silmän alareunaan), ei viivaa näe oikeastaan lainkaan. Katse vain kirkastuu kun se osa ihosta tulee valkoisemmaksi, eikä ole "vaaleanpunainen" kuten normaalisti...
Eli mitkä on ysärimeikit?? t.38v
Olen meikannut jo 80-luvulla samoin kuin nyt...
Tummanruskeaa rajauskynää ylös ja alas, ei sisäkulmiin asti vaan vähän puolivälin jälkeen, häivytän sen.
Ja tummanruskeaa ripsiväriä.
Juhliin samat mutta vähän tummanharmaata tai -ruskeaa luomiväriä (sisäkulmiin vaaleaa, ei tosin valkoista).
Silmät ovat harmahtavan vihreät, hiukset, ripset ja kulmat tummanruskeat/mustat.
Siinähän se, näin on mennyt jo yli 20v... Enempää ei ole koskaan tullut käytettyä;-) Huulipunasta tai -kiillosta en tykkää eli ele tullut opeteltua niidenkään käyttöä.
Samoin puutereiden, meikkivoiteiden tai poskipunien tms kanssa, ei vaan ole tullut koskaan käytettyä.
t. 38v dinosaurus...
... on 90-luvun meikit:)