Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa, etten ole huono äiti kun palaan töihin vauvan ollessa 5-6kk

Vierailija
16.01.2010 |

Meidän nuorin on nyt 3kk ja hänen ollessa 5kk palaan töihin tai viimeistään kun vauva on 6kk. Tuntuu vaan tosi pahalta ja poden syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa, etten voi olla vauvan kanssa kotona vuoden ikään kuten muiden lastemme kanssa ja mies on ollut toisen vuoden.

Mieheni jäi työttömäksi jo ollessani raskaana ja taloudellinen tilanne alkaa nyt olla se, että minun on pakko palata töihin tai muuten jää laskut maksamatta. Mies on hakenut töitä, mutta niitä ei ole pahemmin tarjolla. Mies siis jää vauvan ja muiden lasten kanssa kotiin, emme onneks joudu pientä hoitoon laittamaan. Lisäksi tiedämme, että yhdestä yrityksestä vapautuu työpaikkoja noin vuoden päästä kun sieltä jää usea eläkkeelle eli viimeistään sillon (toivottavasti jo aiemmin), mies melko varmasti pääsisi töihin. Nuorin aiotaan pitää myös kotona 2v ikään, mutta minä olen sitten luultavasti sen viimeisen 6kk hänen kanssa kotona, mutta aika näyttää millon mies saa töitä.

Mieheni osaa hoitaa vauvan siinä missä minäkin, ei kyse ole siitä, mutta tuntuu pahalta olla erossa pienestä. Eikä tätä asiaa auta, että osa tutuista ovat paheksuneet töihin paluutani, mutta vaihtoehtoja ei ole.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isä osaa ihan yhtä hyvin hoitaa teidän lastanne kuin sinäkin.

Tässä kaikki voittaa, mies pääsee ns töihin, sinä ansiotöihin ja lapsi saa olla isänsä kanssa koko päivänä. tälläinen win-win tilanne.

Vierailija
2/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva saa jäädä kotiin vanhemman kanssa ja sinä huolehdit taloudellisesta pärjäämisestä

t. kotiäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasia, ettette ala minnekään kodin ulkopuolelle roudaamaan, siihen ei mun ymmärrys riitä.

tilanteen mukaan eletään ja joskus on pakko. Tsemppiä!

Vierailija
4/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisyyden kannalta. Ole onnellinen että itse taas pääset omillesi tienaamaan!

Vierailija
5/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka on vaikea jättää vauva. Mutta ymmärrän täysin tunteesi. Voihan olla, että miehesi pääseekin pian takaisin töihin ja voit jatkaa hoitovapaata. Tai sitten nautitkin työstäsin niin paljon, ettet enää haluakaan ja nautit kaikista niistä hyvistä puolista tässä ratkaisussa. Niitäkin on :)Tsemppiä!

Vierailija
6/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palasin töihin (tosin osa-aikaisesti) ja mies hoitaa vauvaa kun en kotona. Vauva siis 5kk kun tämä järjestely alkoi. Voimme onneksi järjestää työvuoromme niin että vauva hoidetaan kotona.

Isä on aivan yhtä hyvä vanhempi kuin äiti.

Vierailija
7/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti sinusta tuntuu pahalta mutta huonoa omaatuntoa ei tarvi potea; saahan vauva olla kotona vanhempansa kanssa. olisi eri asia, jos hoitoon laittaisit.

Vierailija
8/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisässä. Tiedän mieheni olevan aivan yhtä hyvä vanhempi kun minäkin ja että hoitaa vauvan ja muut lapset hyvin. Osasyy tähän ahdistukseen ym. saattaa olla siinäkin, että tämä vauva on meidän viimeinen. Neljän vanhemman lapsen kanssa on pystytty tekemään niin, että minä olen ollut heidän ensimmäisen elinvuotensa heidän kanssa kotona ja mies sitten toisen. Nyt olosuhteiden pakosta on tehtävä toisella tavalla ja se ahdistaa, vaikka tiedän miehen pärjäävän.

Tiedän senkin, että suurin osa näistä tutuista, jotka ovat arvostelleet tätä ratkaisua niin ovat sellaisia, jotka ovat ennen vauvaa puhuneet suureen ääneen, että isäkin jää hoitamaan vauvaa, mutta todellisuudessa kuitenkin vain äiti on ollut lasten kanssa kotona ja kun äiti palannut töihin on lapset menneet hoitoon.

Meillä mies ehdotti esikoisen ollessa n. 4kk, että hän haluaisi jäädä lapsen kanssa kotiin kun hän on n. 1v. Aiemmin tästä ei ollut ollut mitään puhetta. Ja vuosi, jonka mies oli esikoisen kanssa kotona sujui hyvin ja heille tuli todella läheinen suhde ja tuosta johtuen seuraavien lasten kanssa on tehty samoin. Olen aiemmin imettänyt 1v ikään ja n. 10-11kk iässä on alettu opettelemaan juomaan nokkamukista, jotta isä on pärjännyt kun minä olen ollut töissä. Nyt on kuopukselle annettu vauvasta asti pullosta aina välillä lypsettyä maitoa, koska muuten isi on pulassa, jos pullo ei kelpaakaan sitten kun olen töissä.

ap

jonka on vaikea jättää vauva. Mutta ymmärrän täysin tunteesi. Voihan olla, että miehesi pääseekin pian takaisin töihin ja voit jatkaa hoitovapaata. Tai sitten nautitkin työstäsin niin paljon, ettet enää haluakaan ja nautit kaikista niistä hyvistä puolista tässä ratkaisussa. Niitäkin on :)Tsemppiä!

Vierailija
9/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menisit töihin ja lapsi menisi päivähoitoon. Tässä tapauksessa olet kuitenkin erittäin hyvä äiti. Ja vaimo myös.

Vierailija
10/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin työantaja ei välttämättä suostu ottamaan sinua takaisin ennen kuin ilmoittamanasi päivänä. Yhdelle työkaverille kävi niin...

Vierailija
11/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palata töihin aiemmin kun oli tarkoitus. Toivoimme, että mies löytää töitä, toivon yhä, mutta näillä näkymin minä menen töihin kun vauva 5-6kk.

ap

Jos on, niin työantaja ei välttämättä suostu ottamaan sinua takaisin ennen kuin ilmoittamanasi päivänä. Yhdelle työkaverille kävi niin...

Vierailija
12/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palata töihin aiemmin kun oli tarkoitus. Toivoimme, että mies löytää töitä, toivon yhä, mutta näillä näkymin minä menen töihin kun vauva 5-6kk.

ap

Vierailija
13/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska vauva saa olla isän kanssa kotona, joka on siis ihan yhtä paljon vauvan vanhempi kuin sinäkin, tilanne on sinällään ok.

Jos vauva joutuisi vieraalle, en varmaan ymmärtäisi ratkaisua, mutta tuohan on olosuhteiden pakosta tehty ratkaisu, eikä ongelmaa sinällään ole, koska vauva ei joudu hoitoon.

Isän kanssa kotona ei tarkoita, että "on hoidossa".

Vierailija
14/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että isä osallistuu tuolla tavoin lastenhoitoon. : ) Isälle ja lapsille syntyy todella läheinen suhde, joka vaikuttaa positiivisesti lasten kehitykseen. Tutkimusten mukaan etenkin tyttöjen minäkuvalle läheinen ja rakastava isä on äärimmäisen tärkeä.

Vierailija
15/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menisit töihin ja lapsi menisi päivähoitoon. Tässä tapauksessa olet kuitenkin erittäin hyvä äiti. Ja vaimo myös.

Vierailija
16/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tapauksessa olet loistava äiti vauva saa jäädä kotiin vanhemman kanssa ja sinä huolehdit taloudellisesta pärjäämisestä

t. kotiäiti

Vierailija
17/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luettuasi viestin ja kerrottuasi että miehesi jää lapsen kanssa kotiin, niin totean vain että olet tosi hyvä äiti. Ei se vauva välitä kumpi hoitaa, äiti vai isä, kunhan on joku johon on kiinteä ja hellä turvallisuussuhde. Koska rakastat lastasi haluat hänelle parasta - ja sitä voit nyt tarjota antamalla hänelle hyvän elämän. Ja siihen nyt vain kuuluu lämpö ja ruoka, jotka kumpikin Suomessa maksavat aika paljon.

Vierailija
18/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jäi työttömäksi ja palasin osa-aikaisesti töihin lapsen ollessa 5kk. Sitten olin kotona lapsen ollessa 8-11kk ja sitten palasin taas töihin kokoaikaiseksi ja mies jäi työttömänä kotiin lapsen kanssa.

Vierailija
19/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin on sujunut ja mielelläni olisin ollut kotona, mutta tilanne on se mikä on. tsemppiä teille! Edellinen jonka mies on kmyös kotona..

Vierailija
20/21 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palasin töihin vauvan ollessa 5kk ja mies jäi vuorostaan kotiin hänen kanssaan. Hyvin ovat pärjänneet ja iloitsen vauvan ja isän hyvästä suhteesta. Vauva on nyt 8,5 kk ja imetän yhä. Saa päivisin poissa ollessani nokkamukista n. desin korviketta muun ruoan ohella. Muuten maitona siis äidinmaito, joka riittää viikonloppuisin pelkästään. Meidän poika ei suostunut pullosta juomaan, mutta juominen onnistui jo 5kk vanhana nokkamukista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän