Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-Haahujen tammi-helmikuu-

15.01.2010 |

Missäs kaikki haahut ja vauvat luuraa? Jennulia ja Zeriaa tännepäin jo huhuilen! Jäänät paikat näyttää olevan ja toivottavasti on jo tullut tulosta!

Hauska sinänsä, että meillä tämä raskaus on ollut paniikin täyttämä ja sitten tosi monella raskaus venyy ja paukkuu vaikka kuinka pitkälle..

Meillä ei mitään ihmeellistä. Mies käväisi taas sairaalassa ja maha oikkuilee! Huoh! Ei vaan anna olla tuokaan rauhassa. Jouduin soittelemaan ambulanssin sille keskiviikko aamuna. Isompi tyttö on nyt reipas kerholainen ja huomaa sen selvästi piristyneen kun on omaa tekemistä. pienempi taas ei nuku.. edelleenkään.. joku voisi kertoa sille, että tuon ikäiset nukkuu enemmän kuin 2x20min päivällä..

Muuttoa odotellessa.. eip' tänne muuta.

Hih nauratti tuo Naun kommentti noista lapsista. Aika vahvasti näyttää siltä, että meidän lapset on tässä. Vetää kyllä nuo kaksi typsykkää niin voimat nollille. Laitatin jälkitarkastuksessa kierukankin, niin että nyt saa olla rauhallisilla mielillä. (laitoin jo äitiysvaatteet pois samoin kuin kaikki vauvanvaatteet sitä mukaa kun muksulta jää pieneksi)

Olipas omaa napaa.. tulkaapas kertomaan kuulumisianne kaikki! HOP HOP!

Myy ja tytöt A+A

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja käy hakemassa itsellesi sairaslomaa jostain syystä niin isä saa jäädä 4 päiväksi kotiin hoitaa vauvaa. Vauvasta eisaa ku sä oot kotona mut jos sä oot sairaslomalla sit saa. Käytäntö voi tietty vaihdella eri työehtosopimuksissa vissiin. Mä ymmärrän sua noissa levottomissa öissä täysin ku meil on ny 3 viikkoa herätty 5-10 kertaa yössä ja MÄ OON TOSI VÄSYNY. Just ku saat ite unen päästä kii nii toinen huutaa et minä haluun sut nyt tänne ja heti...Mies kyl auttaa mut se joutuu kuitenki menee aamusta töihin nii ei se viikolla voi yöllä heräillä. Tammikuu tehtiin hampaita sillon annoin ihan surutta panadolia nestemäisenä ku on kuulemma tehokkaampaa ja sit tammikuun lopussa meillä alettiin ryömiä ja nousta konttausasentoon niin yöt on sen takii nyt rikkonaiset ku löydät murun vaikka mistä asennoista sängystää. Sit aamuyöstä yleensä nostetaa meidän sänkyyn ku ei enää pystyu ite nousee mut tulee nukutuksi paljon huonommin kun muru nukkuu ja pyörii meidän sängyssä. HUOH VAAN sanon mä. Meillä myös kuivaiho ja mitkään rasvaukset ei auta paitsi kortisoni. Ei kyllä onneksi murusta haittaa.

Neuvolassa vihdoin oltiin viime viikolla sitäki siirrettii neuvolan taholta eteenpäin ja muru oli sillon jo melkee 6 ja puol kk. 69 cm ja 9865 g. Neuvolatäti sanoi täydelliseks puolvuotiaaks vaikkei kukaa kyl oo täydellinen mut muru on lähellä. HEH.

Ite oon alkanu käymää 2-3 kertaa viikos jumpas tai kuntosalil ja kyllä tuntuu hyvältä ja näkyy kropassa ja vatsan seudulla. Lisäk käydää vauvajumpassa ja muskarissa. Vauvauinti lopetettii siel ryhmäs ja ollaa ruvettu itsenäisesti käymää uimahallilla.

Imetyksestä. Olen pian lopettamassa koska muru ei suostu syömää ku öisin ja sillon hänen ei tarvi syödä enää mitää niin lopetan tän kuun aikana kokonaan sitte.

Koittakaa jaksaa ja Hae Danja sitä sairaslomaa.

Is ja Murunen 6,5 kk

Vierailija
22/37 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeen oo ehtinyt kirjoitteleen. 2 lapsen kanssa touhua riittää....

Maillä yöt on nyt melko hyviä ja aamupäivisin nukkuu pitkät unet. Illat on välillä hyvinkin itkuisia/karjuvaisia. Epäilen refluksia. Viikonpäästä mennään neuvolalääkärille, toivottavasti lähettää jatkotutkimuksiin.

Painoa oli tänään 6380g ja mittaa 62,5cm. 500g ja 2cm tullut 2 viikossa. Hyvin siis maito maistunut.

Niin ja pojalla todettiin joku aika sitten ultrassa hevosenkenkämunuainen. Ei välttämättä aiheuta mitään ongelmia. Verikokeet ainakin olivat hyvät. Munuaislääkärille mennään vielä keväämmällä.

nau ja poitsu ihan just 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minua, kun näin kadotin itseni! Mutta nyt olen täällä taas. En tiedä mikä iski, en jotenkin saanut palstatettua.

Onnea kaikille vauvat saaneille! Luin tuossa teidän juttuja, ja mahtavaa miten paljon vauvoja tällaiset hassut haahut on saaneet aikaan.

Elsi on nyt 5kk vanha juuri kohta. Kyllä aika rientää, kun sillon raskaana se tikitti eteenpäin hitaasti kuin joku vaarin kello.

Me oikeastaan jo yritetään toista. Tiedetään miten kauan yritys voi kestää, niin päätettiin ettei laiteta estettä ja varmaan koitetaan vähän ajoittaakin. Ei kuitenkaan (vielä?) aleta ovistikkuihin tai mihinkään kuin ahkeraan kohtaamiseen yössä.

Elsi on tosi hieno vauva, mahdollisesti hienompi kuin muut! Osaa jo kierähtää mahalleen ja poiskin hieman avustettuna, ja syö vaikka mitä kiinteitä. Imettäminen loppui minulta lyhyeen, joka oli tosi iso suru.

Kirjoittelen myöhemmin lisää, mutta terveisiä kaikille myös tuolta joka kiljuu nakuna lattialla.

virva ja elsi 5kk

Vierailija
24/37 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kuulla Virva teistäkin ;) Tsemppiä yritykselle. Me vielä maltetaan tovi, mutta vauvakuume on jo päällä täälläkin... haluan käydä välillä töissä kumminkin.

Mä aion mennä jo syksyllä töihin ihan jo taloudellisista syistä. Ikävä laittaa poika hoitoon, mutta ei ole miehellä niin hyvä palkkaista työtä että voisin kotiin jäädä ;) Eikä tosin mullakaan että vois mies kotiin jäädä. Ehdottelen töissä jos voisin tehdä lyhennettyä työaikaa kumminkin. Ja toisaalta mun mielenterveydelle on ihan hyvä käydä töissä välillä... Ihana on tuota poikaa seurailla ja hoitaa, mutta sitä koulukuntaa olen että jaksan paremmin kun saan välillä olla töissä, ihan muuta ajatella kun lasta ja perhettä... meitä on moneksi tässäkin asiassa ;)

Meidän pikkujätkä kasvaa niin vauhdilla ettei mamma pysy perässä ;D koko ajan saa olla isompaa vaatetta laittamassa pienien tilalle. Syöntitiheys on nyt tasaantunut kun alettiin vellilinjalle iltaisin. Annan noin 100ml velliä illalla. Joskus sotken omaan maitoon ja joskus saa ihan lantraamatonta velliä. Hyvin uppoo kumpikin versio. Pottua alettiin maistelemaan myös ja hienosti osaa jo sitäkin nieleksiä. Aika notkeena sen annan. Soseutan ja laitan omaa maitoa sekaan. Pumpaan maitoa aamuisin kun jätkä ottaa tirsoja ja siitä saadaan aina päivän mittaan ottaa potulle ja vellille lantringit. Pakkaseen menee osa maidosta ja sieltä saapi isukki tarjoilla kun en ole itse paikalla ;)

Eilen olikin ensimmäinen pidempi aika kun poika ja isä oli kahden kotona. Hyvin saivat päivän menemään. Ei vaan ollu isä raskinu ulkona kovin pitkiä unia nukuttaa vaan oli ottanu kesken sisälle, ettei tule pojalle kylmä. Ihana seurailla miten mies höpöttelee pojan kanssa pitkiä toveja ja hoitaa kun olis päivätyötään...

Jätkä seurustelee kovasti. Hupattaa pitkiä toveja nyrkeilleen ja leluilleen sekä tietty meille vanhemmille. Ja nyt on oppinu ääneen nauramaan oikein kunnolla. Kikattaa ihanasti kun pöristää kaulaan tai leukaan.

Tässäpä tarinaa... nyt huutelee ukko lattialta äitiä seurakseen...

Irish ja jätkä 3 ja puol kk

25/37 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaksi rauhallisempaa yötä putkeen ollut :) Siis ilman raivoamista ja huutoa! Kaipa pojalla sitten oli nälkä koska nyt parina viime yönä on saanut velliä sekä yöllä 24-01 aikaan vellin lisäksi vielä tilkan tuttelia.

Yö/aamu hulinointiahan velli ei ole ratkaissut pois mutta eipähän huuda enää! Tiedä mikä sitten pistää pojan niin hulinoimaan yöllä; kädet ja jalat huitoo kuin heinämies. Onneks ei sentään koko yötä hulinoi!

Poika on myös saanut eilen ja tänään pottu-porkkana sosetta ja hyvin kelpaa :) Toistaiseksi olen antanut päivän aikana kolmena syöttökertana 2-3tl niin mahaan mahtuu myös maitoakin sillä en sitä imetystä halua vielä lopettaa.

Olen myös antanut 20ml vettä soseiden jälkeen ettei vain saa liian vähän nestettä; poika kun imee tissimaitoa jotain 5min suht. verkkaiseen tahtiin.

Antaisitteko te vettä vauvalle kun saa kuitenkin vielä noin vähän kiinteätä ruokaa?

Huomenna on pojan neuvola, saa nähdä mistä alan siellä avautumaan; se hoitaja kun on edelleen ihan tollo.

Danja ja Poju 3kk 9pv

Ai niin, lainasin kirjastosta 'Opi kuuntelemaan vauvaasi' -kirjan. Toivottavasti ehdin sitä päivällä jossain vaiheessa lukemaan!

Vierailija
26/37 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irish, vai ajattelit palata syksyllä, harmittaako se? Minä olisin mielellään kotona varmaan tästä ikuisuuteen. Nyt on niin kiva olla kotona, kun olen keksinyt millä päiväni täytän. Saan ihan ihmeellisesti hyvää mieltä sellaisista asioista kuin siivous, pyykkäys ja ruoanlaitto. Sekä sisustus. :D Tosi hassua. Ompelen kanssa aina kun ehdin, ja piirrän. OTtaisin kernaasti tähän toisenkin lapsen pyörimään, olisi semmoista lisätekemistä siinäkin sitten.

Eipä silti, että töissäkään mitään vikaa, js luotan sinänsä päivähoitoonkin. Aiotteko järjestää jotenkin puolipäiväisyyttä tai jotain semmoista? Meilläkin on tosi vähän rahaa, mutta pärjätään kun raavitaan kaappien pohjatkin tyhjiksi. :) Mies saa semmoisen 1600 varmaan kutakuin kuussa käteen, ja minä meen lähes minimirahalla, eli tulee noin 500 ja sitten lapsilisä.

Ihanalta kuulostaa tuo teidän jätkä! Hupatuksineen päivineen. :)

Danja onnea hyvistä öistä, toivottavasti saat niitä paljon lisää.Elsikin hulinoi aamuyöstä ja potkii peittoaan päältä. Viimeyönä laitoin sen unipussiin, ja toimi aika hyvin se! Ainakaan ei itseä stressannut onko lapsi kylmissään ilman peittoa.

Kiva kun pottu ja porkkana kelpaavat, Elsi ei niitä juur suostu syömään vaan yökkii pois.

En tiedä tuosta veden antamisesta, olen miettinyt samaa itsekin. Tähän asti homma on ratkaistu antamalla hörppiä maitoa väliin joskus (yleensä ei) ja tarjoamalla maitoa puolen tunnin päästä noin ruokailusta.

Meillä Elsi on jo tosi taitava tarttumaan esineisiin. Vierastaa jonkin verran, ja on sillä lailla ärsyttävässä vaiheessa ettei anna mun mennä kahta metriä kauemmas itsestään ilman että huutaa. Vessassa käyminen on esimerkiksi hankalaa, tai sitten pitää vaan kestää huutoa.

Elsi syö nyt näin: aamulla puuroa hedelmällä, klo 11 hedelmää, kello 14 liharuokaa, klo 18 hedelmää ja illalla puuroa. Tosi vaihtelevia määriä, joskus reilun puoli pikkupurkkia, joskus vaan pari lusikallista.

Eipä muuta. Toistinkohan itseäni kovasti, olen niin vauvadementikko etten muista mitä sanon ja kenelle!

virva ja Elsi 5kk

Vierailija
27/37 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan nopeesti kommenttia...

Mua vähän harmittaa töihin paluu, koska eihän sitä menetettyä aikaa takaisin saada... Mun työ on sellaista ettei ehkä puolipäiväisenä onnistu tekemään, mutta osa-aikaisesti vaikka 30tuntia viikko tai muuten sitten lyhyempää listaa... olis sitten paljon vapaapäiviä ja mä voin vaikka viikonloppuja toivoa enemmän listalle. Siten saatais hoitopäiviä vähemmälle. Mulla on jokatapauksessa vuorotyö odottamassa... Rahallisesti pärjätään nyt vanhempainvapaa-aika hyvinkin, mutta kotihoidontuki ei enää riitä. Meillä on talolainaa vielä melkolailla maksettavana ja kotooni en minnekään muuta, joten työtä on tehtävä... maalla ei pärjää ilman kahta autoa ja kuluja tulee molemmista vaikka kotona olisinkin... selittelynmakua ;) No, mutta päivähoitoon luotan ja saattaa olla että saadaan poika jopa mummolle hoitoon. Hän on pph ja kukas sen luotettavampi hoitaja olisi kun oma äiti ;D

Mä en oo koskaan ollu kotona viihtyvää tyyppiä. Tykkään siis kotona olla mutta pidemppiä pätkiä en viihdy. Kaipaan ihmisiä ympärilleni. Täällä maalla meillä ei ole kerhoja missä voitais pojan kanssa käydä, joten kaupunkiin aika usein ajellaan mun ystäviä tapaamaan.

Siivoilen minäkin nykyään paljon enemmän ;) saa täytettä päivään kun jätkä nukkuu... neule ja virkkaushommat on kans koko ajan tekeillä.

Töihin jo itseasiassa ihan pienesti on ikävä... en kyllä vielä aio mennä ;) vaikka saisinkin varmaan tehdä ekstrana tunteja.

Tulipas sekavaa tekstiä ;) Lyhyesti: Harmittaa se ettei osaa/malta olla kotona, mutta meille se varmasti sopii paremmin kun kiree äiti väkisin kotona ;D

Irish

Vierailija
28/37 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rauhaan ei sitten kuulukkaan kovin hyvää :(

Ensin Alpi alkoi oireilemaan refluksia ja siihen saatiin lääkitys ja nyt sitten siihen perään puhkesi maitoallergia!! Voi PRKL, sanon minä! Että voikin olla huonoa tuuria jälleen kerran. Esikoinen kun oli myöskin tosi allerginen ja nyt sitten Alpi alkoi oireilemana vielä aikaisemmin. Ja meillä KUMMALLAKAAN vahemmalla ei ole ikinä ollut mitään allergioita, eli mistä helvetistä niitä tulee meidän mukuloille?? Oon ollut täällä niin kiukkuinen, joudun varmasti pian lopettamaan hyvin sujuvan imetyksen koska Alpi ei ole vieläkään rauhoittunut vaikka kova dieetti on minulla päällä. Itkettää.. :´(

Alpi huutaa kaikki yöt ja on levoton, päivisin on kuin itse aurinko kuitenkin. Olisi kiva jos mielummin huutaisi päivällä ja yöt nukkuisi.

Tänään varmasti käydään jo apteekista hakemassa erikoiskorvike purkki että jos meno alkaa käymään liian kamalaksi voin lopettaa imetyksen koska vain.

Yövalvominen onneksi menee ihan hyvin vanhasta muistista, esikoisen kanssa valvottiin yhtä mittaa 1.5v.. väsyttää toki mutta täytyy sitten viikonloppuna nukkua päiväunia. Ja onneksi mun äiti lupasi kai ens viikolla tulla tänne avuksi :)

Anteeksi omanapaisuuteni mutta nyt tämä on vähän tällaista :(

Hermy ja Alpi 2kk

Vierailija
29/37 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi kirjoittaa paljon, mutta piti tulla hermylle sanomaan jotain.

Ymmärrän niin hyvin surun imetyksen lopettamisesta,itsekin itkeskelin sitä niiiiin monet kerrat. Mutta se kyllä helpottaa se suru, älä huoli! Haikeus ehkä jää, mutta jos se helpottaa elämäänne niin kohta kiität sitä silti.

Elsihän ei ikinä saanut tarpeeksi rintamaitoa, johon ehkä oli syynä ne monirakkulaiset munasarjat. Ne kuulemma vähentää joillain maidon tuloa. Elsi itki koko ajan melkein, nyt on niin erilaista sen suhteen! Olen tosi tyytyväinen nykyiseen arkeen, vaikka olisikin ihanaa imettää. Sitä kuitenkaan EI kannata tehdä millä tahansa hinnalla.

Eli, jos se on Alpille parempi, niin pullo kehiin. Koko elämä helpottuu, ja ehkä saatte paremmin nukkuakin.

Voimia!

virva ja Elsi 5kk (kierähti maanantaina ympäri!)

Vierailija
30/37 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. nyt se imetys sitten on loppu. Alpi on valvonut jälleen koko yön ja niin myös minäkin. Niin siinä sitten kävi että pari päivää Alpi oli parempi kun dieetin aloitin mutta nyt taas paaaljon huonompi :´(

Onneksi korviketta on jo täällä kotona niin oli helppo päätös.

Nyt kun saisin vielä sen pullon kelpaamaan tuolle tissifanille niin olisi hyvä. Noin 30ml vasta mennyt taistelulla alas :(

Nyt tässä vielä joudutaan katselemaan mikä korvike sopii. Jos veljeensä on tullut niin vain se kallein Neocate :/ Niin ja maitoaltistuksia ym. muuta paskaa edessä mutta onneksi meillä on se vakuutus niin voidaan hoitaa asia ihan koska vain yksityisellä hyvällä lääkärillä.

Itku on edelleen tosi herkässä, kun toinen vaan niin haluaisi hyvää tissimaitoa ja joudun tuollaista pahaa litkua hälle juottamaan :´(

No kyllä tämä tästä kun olen nieleskellyt asiaa pari päivää ja pullo alkaa paremmin kelpaamaan Alpille.

Vierailija
31/37 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermylle: Voi itku, kylläpä teitä nyt tosiaan koitellaan kovalla kädellä :/ En ihmettele jos on itku herkässä, valvominen, hormonit, huolet ja itkevä vauva murentaa vahvintakin muijaa... Se on vaan yritettävä ajatella että jos lapsi itkee nälkää ja vatsakipua niin se on parempi vaan heittää suosiolla kaikki Suuret Periaatteet ja Kainot Toivomukset nurkkaan ja ottaa tarjolle korvikkeet. Itse olen moniallerginen, muilla perheenjäsenillä ei allergioita ole ja asiaa on täälläkin pohdittu kovasti - että mistä niitä siis oikein tulee?! Ei olla tähän mennessä keksitty vastausta. Mitenkäs teidän viikonloppu meni? Onko Alpi suostunut pullosta ottamaan jo ilman suurta vastustusta? Onni on hyvä vakuutus... *hali*

Virva: Jee, olipa kiva kuulla teistä! Oon sun blogin vakkarilukijoita mutta se on silti eri asia, on ollut sun kirjoittelua ikävä! Teillä on jo Elsi ihan isojen sapuskoilla, vau :) Hassua ajatella että meidänkin Elmo on yllättävän pian noin iso, nää viikot kun tuntuu vilistävän kauheaa vauhtia! Jos on babysitteri niin Elsi siinä veskiin mukaan, jos et kestä huutoa XD Mä pähkäilin saman ongelman kanssa kun Elmon vatsavaivat nostivat huudon aina vaakatasossa ja mies oli vielä töissä... Synnytyksen jälkeen vielä vessakäynnit saattoivat olla pitkähköjä suihkutteluineen päivineen. Meillä on vissiin niin kuuma (vaikka patterit ei oo kun haaleat), että Elmo hikeentyy kirjaimellisesti unipussissa, mutta se on kyllä mainio keksintö! Vai ootte jo toista "kierrosta" aloittelemassa, herttinen! Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn ja pikkarit naulakkoon ;)

Danjalle: teilläkin jo kiinteisiin päästy, kylläpä menee aika nopsaan... Onneksi on teillä tainnut tuo oleminen muuten jo helpottua? Mitenkäs neuvolassa sujui?

Irish: Kyllä se niin on että jokainen taaplaa tyylillään, tulet varmasti kuulemaan ainakin joltakin taholta ihmettelyä töihin paluusta mutta mä olen sitä mieltä että lapselle paras on onnellinen äiti! Ja jos hermo kiristyy liikaa kotona, niin sitten on paras mennä töihin vaikka vähän lyhyemmällä päivällä. Ja tuohan olis mahtavaa jos pääsis mummolle hoitoon! Ja taloudellista tilannetta ei tietenkään osaa kukaan ulkopuolinen arvioida.

Omaa napaa: päivät tosiaan menee sukkelaan täyttyen imetyksestä (saa täydennystä pullosta), nukkumisesta, hytkyttelystä, pyykinpesusta ja muusta ihanasta :) Eilen oltiin miehen kanssa vaunuttelemassa klo 22-23 kun ei Elmolle uni tullut, valvoi 18h vain parien 15 min torkahduksen voimalla. Ulkoilman kun pitäisi tepsiä, vaan ei. Poika oli kyllä vaunuissa silmät kiinni mutta kun kotiovi kolahti niin kaveri oli pirteä kuin peipponen... Valvomisen syy eivät siis olleet mahavaivat - joiden kanssa on taiteiltu myös - kaverille ei vaan uni maistunut! Tänään on sitten nukuttu enemmän.

On kyllä tosi vaikea saada jotain järkeä tähän päivärytmiin, vaikka koitamme noudattaa rutiineja ja tehdä kaiken "oikein", niin Elmolla vaan on oma ajatuksensa siitä koska nukutaan ja koska ei. Miten teillä muilla on homma muotoutunut, kuinka pitkään olette eläneet vauvan rytmissä vai onko kaikki sujunut hyvin alusta asti?

Imettäminen sujuu mielestäni kohtuullisesti, annetaan tällä hetkellä Nutrilon Comfortia lisämaitona vatsavaivojen takia, tavallinen valmis korvike ei Elmolle sopinut. Tissit on ihan eripariset, toinen tuottaa maitoa varmaan triplasti enemmän kuin toinen, mutta pääasia kai että sitä tulee. Oon yrittänyt tasaisesti niillä syötellä ja pumpulla sitten tyhjennellyt myös aina välistä. Nännit on välillä kyllä hellänä, Elmo kun viihtyy rinnalla aika (mielestäni) pitkiä aikoja kerrallaan, puoli tuntia menee helposti yhden tissin kimpussa.

Kuluneella viikolla on ollut ihanaa huomata miten murunen on kasvanut, alkanut ottaa kontaktia ja seurustella ihan uudella tavalla meidän kanssa. Hymyt ja höpinät on aivan mahtavia!

Ai niin, koin aivan teinielämyksen viime viikolla vessassa; jälkivuoto oli loppunut muutama päivä sitten kun pikkarinsuojaan olikin ilmestynyt kunnon vuodot ja mä ihmettelen mistä on kyse? Sitten alkoi muisti palautua, niin menkat, tosiaan... Mutta että niitten piti alkaa jo nyt X/ Miehen kanssa vitsailtiinkin että eiköhän pistetä uutta yritystä kehiin syntyisi samana vuonna vielä! Joo, ei tosiaan... Mulla kun toi odotus ja synnytys on vielä turhan tuoreessa muistissa, antaa ajan ensin vähän kullata ;)

Ja niin tosiaan, vaivoista tulikin mieleeni että en ole niistä vielä aivan päässyt. Yli kuukauden oon kärsinyt ummetuksesta ja syönyt nyt sitten laksatiivia jonkun aikaa, alkoi vessakäynnit pelottaa sen verran. Ihan kamalaa, hikeä pukkaa ja itkun kanssa pöntöllä pyörin. Nyt sitten taitaa olla peräpukama *tuulettaa* Ei jumalauta tätä ihanuutta XO

Jälkitarkastukseen torstaina, siellä pääsen tätä parsittua ja pukamaista värkkiäni sitten esittelemään, että sitä odotellessa.

Jennuli ja Elmo 7vk

Vierailija
32/37 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole ehtinyt kirjoittelemaan, sen verran hulinaa on kahden lapsen kanssa ollut. Pikkuisella on ilmeisesti koliikki. Illat on kovin itkuisia. Yöllä ei enää onneks itke, mutta ähinää ja huitomista pitää. Viime yönä piti imettää 1-2h välein vaik välillä on jo nukkunut 3h pätkiäkin. Maito on riittänyt hyvin, vaikka onkin iso poika jo. 3kk neuvolassa mitat oli 65.5cm ja 7380g (muistaakseni). 74cm bodeja käyttää jo. Isosisko on mustasukkainen ja keksii kaikenlaista tihutyötä. Omaa aikaa ei juuri ole ja kodinhoitokin vähän niin ja näin. Nyt täytyykin mennä kakkavaippaa vaihtaan, kuului sylissä melkoiset pörinät...

nau

Vierailija
33/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hiljaista! Hei haahut, jennuli kutsuu! Menee vähän niin kuin yksinpuheluksi tässä, eikä multa niin hyvää juttua irtoa että se jaksaisi kauaa viihdyttää... ;)

Nau sentään urheasti on tänne kirjaillut, jee! Onneksi sulla sentään on maito riittänyt, kun muuten näyttää olevan vähän kestämistä itkujen ja "ilkivallan" kanssa... Tsemppiä ja yritetään nauttia näistä valvomisista ja kitinöistäkin, on ne sentään ihania verrattuna haahujen kuumeilupuolen tuskiin! :)

Omaa napaa pohjia myöten: Lääkärikäynnit eli jälkitarkastus mulla ja Elmolla 2kk neuvola nyt takana. Jälkitarkastus oli ihan hanurista, päivää-housut alas-näkemiin-meiningillä. Yritin siinä vähän kysellä mm. tästä ihanasta pukamasta, mutta en saanut muuta kuin reseptin jota voin hyödyntää sitten kun olen lopettanut imetyksen. Just joo, kiitti kovasti. Onneksi Elmon lekuri oli mukava ja vastaili tosi hyvin mun kysymyksiin, vaikka saikin niskaansa "kasteen"... vähän nolotti. Elmo nyt vaan on sellainen ruiskumestari, että jos on vaippa vähänkin pidemmän aikaa pois ja vielä jumpataan niin se nyt on varma että pissa lentää X) Kriittiset mitat oli 58,5cm (syntyessä 50cm) ja 5760g (s. 2870g), meillä on ollut tällainen massan keräys-kausi selvästi :) Kaikki oli muuten hyvin, Elmosta oli mahtavaa kun näköä tutkittiin mielenkiintoisilla valoilla ja sai ihanan makuista rota-rokotetta :D Hauska lapsi, hyvä huumorintaju kuten lekuri totesi!

Rytmi on nyt jonkinmoinen, en ole siitä jaksanut kauheasti enää stressata. Pääasia taitaa olla, että öisin tulee LÄHES aina yksi 4-5 tunnin pätkä unta, se on helpottanut kyllä hurjasti! Ilman lisämaitoa en usko että se onnistuisi, koska iltaisin Elmo tankkaa helposti reilu parikin desiä lyhyen ajan sisään, eikä mun oma maito riitä sellaiseen tahtiin. Saan pumppaamalla jos rinnat on tosi täynnä tulemaan sellaiset 1,7dl, mutta koska iltasella syöttötahti on melkoinen, ei tuota määrä silloin edes tulisi. Lisämaito on meillä vatsa- ja ihovaivojen takia ollut Nutrilon Comfortia (jauhe), mikä onkin sopinut onneksi ihan hyvin.

Elmolla on näkö jo parantunut niin, että jaksaa ihastuneena "lueskella" kirjoja ja katsella leluja, niistä selittää meille sätkimällä, suuta suipistelemalla ja huhuilemalla. Mahtavaa seurattavaa :)

Nyt siivoamaan ja ulkoilemaan...

Jennuli ja Elmo 9vk

Vierailija
34/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva tuo enter-näppäin ;)

Olipas kivaa kuulla nau sinustakin. Ja Jennuli sulla on niin kirjavaa kieltä että mielellään aina lukee, joten anna palaa vaan ;D

Hyvin on Jennulin Elmo kasvanu. Sama vauhti oli meidän Jätkällä suurinpiirtein sillon alkuun. Ja vauhti on jatkunu... Rota rokote maistui meidän pojallekin. Oli kun olis karkkia naamaan nakellu. Oikein suu auki odotti seuraavaa annosta =D

Me ollaan nyt löydetty suurinpiirtein päivärytmi. Aamulla poika herää noin 7-8.30 väliin hupattelemaan ja nauramaan. Aamut on ihania kun herää niin hyväntuulisena ;D Jätkä ottaa pienet aamu-unet vielä 1-2h heräämisen jälkeen. Syödään soseruoka n. klo 10.30-11.30 ja melkein siitä suorilla ulos unille. Nukkuu 2-4 tuntia. Pari tuntia valvoo ja uudet lyhyemmät unet joko ulkona tai sisällä. Ulkollaan kyllä paljon. Mä tykkään kävellä ja usein mennään iltapäivästäkin ulos. Yleensä sitten 20-21 aikaan poika yöunille. Viimenen hereilläolopätkä istutaan monesti sylitellen ja rauhotutaan ihan molemmat.

Meillä oli tuota nukahtamisen vaikeutta joten seurailen poikaa ja nukkumaan mennään jo toisesta haukotuksesta. Oli niin hirveetä se iltahuutokonsertti aina että ihan pakko oli jotain keksiä. Nyt on päästy pikkuhiljaa kävely/kantelunukutuksesta meidän sänkyyn viereen nukkuttamaan. Huh ;D Nukahtaa aika nopeesti 15-30 minuuttia ja poika on unessa. Silitellen, taputellen ja kuiskien mennään. Kyllähän jätkä vielä kertoo ettei haluis nukkua, mutta tyytyy kohtaloonsa ja sammuu tyytyväisenä äitin kainaloon. Heräilee yöllä 2-6krt edelleen. Syö vain 2-3krt ja muilla kerroilla riittää kun rauhoittelee joko omaan sänkyyn tai ottaa viereen.

Oikein iloinen ja "puhelias" poika meille on saatu. Koko ajan kuuluu pulinaa ja jopa yöllä hän jutustelee itekseen. Joskus varmaan unissaan, mutta heräilee ja juttelemaan yleensä. Ei siis heräiei huutaen, hyvä niin. Kaikkia asioitaan ei kai kerkee kertomaan päivän aikaan ja ajattelee yöllä sitten kertoa ettei jää vaivaamaan. Nauraa kihertää ääneen kun oikein hauska juttu eteen tulee. Ihanan kuulosta; pienen vauvan nauru ;)

Meillä ei vielä masulleen käännytä itekseen(kyljelleen menee), mutta masulta selälleen menee jo tottuneesti. Kädet on ihanat ja lelujaan ottaa tosi hienosti käsiinsä ja heiluttelee ja maistelee niitä. Oppipa poika jo nokkamukin ottamaan omiin käsiin ja juo siis itse siitä ;)

Pikkusen alkaa vierastamaan... pitää mun lähteä täältä neljän seinän sisältä ihmisten ilmoille että oppii muitakin näkemään kun tylsän ja naurettavan (joskus nauraa ääneen kun menen kasvojen eteen) äitinsä.

Oletteko vauvahierontaa kokeillu??

Meidän jätkä oikein nauttii siitä ;)

Ja nyt heräillään, mentävä on =)

Irish ja jätkä 4,5kk

Vierailija
35/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan, että meillä ootetaan jo kakkosta! Eilen plussasin ylläripylläriplussan. Huonosti hyödynnetty ovis oli riittävästi hyödynnetty, ja jos kaikki menee hyvin niin Elsistä tulee isosisko marraskuun lopussa. :)

Ei muuta, mutta olihan tuossa riittävästi!

virva

Vierailija
36/37 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että miten ihana uutinen ? Miullakin on jo kamalan iso vauvakuume vaikka tuo ensimmäinenkään ei ole kun vasta 2 kk ja sektion jälkeen pitää odottaa vuosi ennen kun voi alkaa edes yrittää nyyh. Mutta ihanaa päästä taas fiilistelemään raskausjuttuja, kai niillä Virva meitä aina muistat :)

Omat kirjoittelut tänne on kyllä jääneet, ei sinänsä, aikaa ja mahdollisuuksia on ollut, mutta jotenkin olen pelännyt että jos tämän ilon ja onneni sanon ääneen tai tässä tapauksessa tänne kirjoitan niin se sitten kääntyy...

Mutta tähän asti kaikki on mennyt hyvin, tyttö kasvaa hyvin (viimeksi neuvolassa painoa 5400g ja pituutta 57,7), nukkuu yöt (12h yöunia joista jopa 8h putkeen!) ja seurusteleekin jo kovasti. Synnytys- ja ristiäistressi on jo purkautunut ja olen alkanut todella nauttia tästä vauva-ajasta. Mikäs sen ihanampaa kun mennä täysin vauvan tahtiin, ulkoilla ihanassa auringonpaisteessa ja kömpiä välillä taas vauvan viereen päikkäreille. Tää on kyllä tänastisen elämäni parasta aikaa ? Just eilen miehen kanssa juttelin että ekaks tuntui että masuaika oli parasta, sitten se kun ipana oli ihan pieni ja rääpäle, nyt taas kun alkaa saada kontaktia, niin sekös vasta mahtavaa onkin, mutta luulenpa että jatkossa vaan paranee kun pääsee oikein kunnolla touhuamaan pikkuisen kanssa voih :)

Onko se tämä haahutausta vai mikä mutta vaikka olen ihan älyttömän onnellinen niin samalla pelottaa voiko tällainen onni jatkua, toivottavasti voi. Ja sitä odotan myös, milloin tän kaiken tajuaa, yhä vaan ihmettelen joka päivä miten meille onkin annettu noin ihana pieni suloinen olento.

Mutta nyt pitänee kömpiä pikkuisen viereen unille, koetan palata joskus vähän paremmalla ajalla.

Terkkuja kaikille ihanille haahuille

T: Zeria

Vierailija
37/37 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hieno uutinen! Ja toivottavasti kaikki menee jälleen hyvin :)

Ihanaa kuulla yös Zerian kuulumisia :) Kyllä se haahutausta vaan aina nostaa päänsä :( Itselle ainakin on sitä jäänyt syvät arvet :( Mutta onneksi on saanut ämä ihanat pienet palkinnot, sen avulla jaksaa vaikka mitä :)

Me sitten päätettiin että meille ei enää kai kolmatta tule :( Alpi on niin allerginen ettei sille raukalle tahdo mitkään korvikkeet sopia :'( Apteeki kallein korvike sai Alpin ripuloimaan pahasti ja nyt on kokeilussa yksi vähän halvempi mutta ei sekään kyllä sovi. Mutta pakkohan nuo kaikki on kokeilla läpi.

Itse olen ihan rikki, on niin kamalaa seurata vieressä kun pieni on aina vain kipeä ja mitenkään ei pysty toista auttamaan :´(. Tällä hetkellä henkinen väsymys taitaa olla suurempi kuin fyysinen, olen kuitenkin jo niin tottunut öisin valvomaan. Tuntuu ihan kauhealta kun ollaan ihan umpikujassa tuon pienen rakkaan kanssa.

Esikoinenhan oli kanssa tosi allerginen mutta sille sentään löytyi sopiva korvike.

Muuten Alpi on ihana hymypoika ja jaksaa aina väläyttää suloisia hymyjä vaikka olo on surkea. Kasvaa edelleen niin että tuhina kuuluu ja vaatteet jää pieniksi kovalla vauhdilla :) Että on tämä meidän vauva aika silti hyvin antoisaa vaikka mikään ei ole oikein mennyt hyvin