Mihin aikaa teillä iltapala?Entä lapset sängyissä?Mihin aikaan nukkuvat?
Kommentit (30)
Iltapalaa ei syödä ollenkaan. Useimmiten kakkosluokkalainen ja eskarilainen sängyssä ennen klo 21, jolloin vielä satu ja nukkumaan. 1,5v kuuntelee myös satua ja painuu sen jälkeen nukkumaan. Jos homma venyy niin jätetään satu pois.
Iltapala klo 21.00. Iltapesut ja pisut klo 21.30. Iltasatu pienemmille klo 22.00. Viisikkoa tms. 8v:lle klo 22.00 (luetaan miehen kanssa vuorotellen, toinen pienemmille ja toinen 8v:lle, paitsi miehen työvuorojen aikana, jolloin luen 8v:lle kirjaa jo ennen iltapalaa). Nukkumaan klo 22.30-23.00. Kaks vanhinta lukevat vielä kirjaa ennen nukahtamista. Koululaiset (12v, 10v ja 8v) heräävät aamulla itsekseen klo 7.30, vaikka kuinka olisi ysin tai kymmenen aamu ja saisi nukkua pitkään. Eskari herää joka aamu klo 8.00 itsekseen. 4v ja 2X2v heräävät joka aamu itsekseen klo 8-8.30. Kumpikaan ei nuku enää päikkäreitä. Huoh, itse olen yleensä ihan sippi iltaisin (olen viimeisilläni raskaana) ja varsinkin miehen työvuorojen aikana (tekee 24 tunnin työvuorojen ja sitten pari vapaata) mieli tekisi nukkumaan jo kasin-ysin maissa, mutta minkäs teet.. Lapset ovat tulleet meihin molempiin, mies sekä minä (normaalisti) ollaan illanvirkkuja ja tullaan toimeen vähillä unilla.
Iltapala n. 19.00. Sen jälkeen iltapesut, sänkyyn menee vähän kahdeksan jälkeen. Yhdeksään mennessä on nukahtanut. Aamulla arkisin herätys n. 6.30.
Viikonloppusisin menee nukkumaan vähän myöhemmin ja herää yleensä ysin maissa.
On musta vaan niin ihanaa, et lapsi on alkanut nukkumaan kunnolla. Oli pienempänä todella huono nukkumaan. Vasta lähempänä viiden vuoden ikää alkoi uni maittamaan...vaikka tätä tässä ei kysyttykään.
Iltapala 19.30, sängyssä 20.00 ja lukuaikaa ½h, sitten valot pois ja unessa ennen ysiä. Perjantaisin joustetaan ½-1h, mutta lauantaina taas palataan normaaliin aikatauluun.
Syövät iltapalan seitsämältä siitä suihkut ja hammaspesut. Kasin aikaan iltasatu, sadun jälkeen saavat hetken pienen lukea omia kirjoja ja yhdeksältä kaikki on aikalailla unessa. Viikonloppuisin kaikki touhut alkaa kasilta.
Yhteinen sauna alkaa ennen kuutta, näin ehditään pesupäivänäkin seitsemäksi iltapalalle.. ;)
Sit pikaset hammaspesut ja nuorin (1- v.) kaatuu petiin, hetkessä nukahtaa.
Isoimmat jää tunniksi vielä valvomaan, luetaan kirjaa ja pelataan.
Pikaset hammaspesut ja isoimmmat (4- ja 5- vuotiaat) nukahtaa hetkessä.
Meillä 1- vuotias nukahtaa vielä tällä hetkellä itsekseen ja isoimpia lapsia nukutan noin vartin olemalla samassa huoneessa.
Päivällinen yleensä 17-17.30 eli iltapalaa ei aina edes syö. Jos syö, niin se on noin klo 19. Nukkumaan menee suihkun jälkeen, kello n. 19-19.30.
Ennenkuin joku vittuilee tuosta, sanottakoon että lapsen rytmi on ollut vauvasta asti se että nukkuu 19-07. Meistä vanhemmista vain hyvä juttu.
Kaikki(paitsi vauva) iltapalalle klo 20, pesulle viimeistään klo 20.30 ja sängyssä pitää olla viimeistään 21.
Viikonloppuisin ja lomilla esikoinen saa valvoa max 22:een.
että kesäisin saatetaan olla pihalla arkisin klo 22 asti ja viikonloppuisin puolille öin. Eikä olla naapuruston ainoita jotka näin tekee koska aina löytyy leikkikavereita lapselle ja juttukaveria itselle. Sillon tietysti mennään pihalta pikasuihkun jälkeen suoraan sänkyyn, iltapala on syöty jo aiemmin.
Iltapala klo 21.00.
Iltapesut ja pisut klo 21.30.
Iltasatu pienemmille klo 22.00.
Viisikkoa tms. 8v:lle klo 22.00 (luetaan miehen kanssa vuorotellen, toinen pienemmille ja toinen 8v:lle, paitsi miehen työvuorojen aikana, jolloin luen 8v:lle kirjaa jo ennen iltapalaa).
Nukkumaan klo 22.30-23.00.
Kaks vanhinta lukevat vielä kirjaa ennen nukahtamista.
Koululaiset (12v, 10v ja 8v) heräävät aamulla itsekseen klo 7.30, vaikka kuinka olisi ysin tai kymmenen aamu ja saisi nukkua pitkään.
Eskari herää joka aamu klo 8.00 itsekseen.
4v ja 2X2v heräävät joka aamu itsekseen klo 8-8.30. Kumpikaan ei nuku enää päikkäreitä.
Huoh, itse olen yleensä ihan sippi iltaisin (olen viimeisilläni raskaana) ja varsinkin miehen työvuorojen aikana (tekee 24 tunnin työvuorojen ja sitten pari vapaata) mieli tekisi nukkumaan jo kasin-ysin maissa, mutta minkäs teet..
Lapset ovat tulleet meihin molempiin, mies sekä minä (normaalisti) ollaan illanvirkkuja ja tullaan toimeen vähillä unilla.