vauvalle lihaa/kalaa
Olisi tarkoitus pikkuhiljaa aloitella, mutta... Mitä lihaa? Siis sikaa vai nautaa? Mitä osaa? Entä kala, lohta? Kypsennän höyrykeittimellä. Meillä neuvolan täti niin sekava, että sen jutuista ei saa selvää. Kanasta ihan rintafileitä? Aloitanko kanalla vai kalalla?
Kommentit (6)
että vaaleasta tummaan.
Kanaa/kalkkunaa, sikaa nautaa (en muista kummin päin) ja kalaa.
Itse olen antanu kalkkunaa ja kanan rintafileitä, naudan paistia, hirven paistia, possuakin mutta en muista missä muodossa. Kalaa seitinä ja seuraavaksi jotain muuta kalaa olisi tarkoitus.
Googlaamalla saa aika paljon tietoa sitten että mitä kalaa ja kuinka usein voi antaa jne.
sanottiin neuvolassa että lihat ensin, sitten vasta kalaa.
Kannattaa käyttää kunnollisia lihoja, ei mitään valmiiksi pakattuja riekaleita.
Minä aloitin ja lopetan piltti liha-kasvissoseella enkä ala itse mössöjä keittelemään tai höyryttämään.
Yhden lapsen kanssa kun sitä luppoaikaa kotosalla riittää ja sen verran pihikin olen niin on niitä soseita tullut tehtyä. Hedelmäsoseet kyllä ostan kaupasta, eivät tule itse tehtynä yhtään halvemmaksi.
minä aloitin seikoittamalla naudanlihaa, kanaa ja kalaa (lohta) kasvissoseeseen. Paistoin kaiken uunissa kypsäksi, ilman rasvaa siis, ja soseutin sauvasekoittimella. Hyvin on maistunut. Vauva tosin tykkää enemmän valmissoseista... :(