Naisten syvä huoli vapaa-ajastani
Mua ihmetyttää, että mistähän tulee tämä naisten syvä huoli mun treenaamisestani? Koko ajan ois joku lähipiirini naisista ottamassa sitä pois… Siitä huomautellaan joka tilanteessa. Vasta sovin yhden naisen kanssa, että lähetään kylpylään. Seuraava kommentti oli, että et sitten mee treenaan näin lyhyellä lomalla sinne kuntosalille. No, tuskin meen, kuka kattos sillä aikaa lapsia? Akoista ei näet näytä lastenhoitoon olevan mun kokemuksen perusteella… (ei ainakaan näiden lasten äidistä, myös kunnan lastenvalvojan mielestä).
Mulla on oma kuntosali ekassa kerroksessa, jossa käyn treenaamassa ÖISIN 5 kertaa viikossa aina tunnin kerrallaan. Teen sen saatuani piltit nukkumaan, mulla on itkuhälytin käytössä.
Ei pitäs häiritä ketään, asun maalla keskellä metsää, eikä kukaan oo kattomassa. Satun näet olemaan kahden pienen lapsen yh-isä (2- ja 4-vuotiaat). Äitinsä katsoi, että nyt on hyvä hetki lähtee vieraan miehen matkaan, kun pienin oli jotain 1-vuotias.
Mä käyn töissä ja lopun ajan hoidan lapsia. Mul on vaativa työ ja lisäksi lapset ovat sairaalloisia (yövalvominen aamuyöstä), on aika kova homma pyörittää tätä sirkusta. Vielä omakotitalohommat siihen päälle. Tämän voi ottaa täysin kirjaimellisesti, ei ole mitään mummeleita, jotka auttaisivat. Lapset ovat äidillään kerran viikossa, mutta sen ajan käytän kokonaan työntekoon, jotta saan muut työpäivät ja sitä myöten tarhapäivät lyhyemmiksi. Tämä on mun elämä. Ainoo henkireikä on tää treeniharrastukseni. Tältä pohjalta on mun mielestä kohtuutonta alkaa huomauttelemaan kuntosaliharrastuksestani. Mulla ei sais siis olla mitään mulle itelle, ei ees 5 tuntia viikossa sellaista aikaa, jota ei uhrata jonkun toisen ihmisen hyväksi.
Kommentit (20)
Toivottavasti pidät huolta lisäksi riittävästä unensaannista. 0-5 tuntia pidemmän päälle on vakava terveysriski.
Ovat selvästi liian omistushaluisia.
vaan pääsen, jopa lomalla hotelli on valittu siten, että siellä on kunnon sali. Vaihda naista.
Kovaa on elämäsi, voi voi.
Mutta helpottaisiko yhtään, jos tietäisit, että harvalla äidillä, olipa sitten parisuhteessa tai yh, on edes sitä viittä tuntia viikossa? Äidit useimmiten paahtavat niitä kotitöitä sen itkuhälyttimen kanssa iltaisin. Miesten mielestä kun tuntikin viikossa on liikaa omaa aikaa äidille.
Joka ainut äiti voi myös treenata öisin, jos vain halua on.
Mutta helpottaisiko yhtään, jos tietäisit, että harvalla äidillä, olipa sitten parisuhteessa tai yh, on edes sitä viittä tuntia viikossa? Äidit useimmiten paahtavat niitä kotitöitä sen itkuhälyttimen kanssa iltaisin. Miesten mielestä kun tuntikin viikossa on liikaa omaa aikaa äidille.
on aina tehdä, tekee vähemmän ja käyttä siitä liikenevän ajan itseensä. Ihan järjestelykysymys.
töissä kuuntelen naisten pakkomiellettä silittä joka ainut vaatekappale (mikä minusta täysin turhaa) niin en yhtään ihmettele, että aikaa ei itselle riitäkään.
mutten sanokaan enempää koska käytit sanaa henkireikä. Sen tarvetta ei taida tajuta kovin moni...
minä siis myös yh ja käyn kerran viikossa harrastamassa omassani, enkä enää voisi olla ilman sitä tai uupuisin täysin.
Luulen että tuosta uupumisestasi ovat lähipiirin naiset huolissaan, koska kuulosti siltä että tuo sali olisi vain yksi rasite lisää (vieden vielä aikaa toiselta elintärkeältä eli nukkumiselta.)
Onko yh-isällä jotenkin enemmän tunteja vuorokaudessa/ viikossa kuin yh-äidillä?
Vai mitä oikein tarkoitat? Käsittääkseni yh-isällä on ihan yhtä lailla lapsetkin hoidettavana ja kotityöt tehtävänä.
Samat työt ne on kotona ja omakotitalossa tehtävä ihan riippumatta siitä, asuuko siellä pariskunta, yh-äiti tai yh-isä.
Yritin tuolla aiemmin sanoa, että onko jotenkin perustellumpaa, että yh-isä käyttää 5 h/vko harrastukseen kuin yh-äiti. Vai mitä arvelette, että ketjun aloittavalle yh-äidille, joka haluaa 5 h/vko aikaa harrastukselle, vastattaisiin?
Ap:n otsikkohan oli "naiset haluavat viedä kaiken vapaa-aikani", ja hän ihmetteli, kun naisystävä (?) halusi lomalla viettää aikaa myös yhdessä.
Ehkä ap:n olisikin parasta unohtaa ne naiset kokonaan, ja keskittyä vain lapsiinsa ja treenaamiseen.
Onko yh-isällä jotenkin enemmän tunteja vuorokaudessa/ viikossa kuin yh-äidillä?
Vai mitä oikein tarkoitat? Käsittääkseni yh-isällä on ihan yhtä lailla lapsetkin hoidettavana ja kotityöt tehtävänä.Kovaa on elämäsi, voi voi.
5h viikossa, sukupuolesta riippumatta.
Samat työt ne on kotona ja omakotitalossa tehtävä ihan riippumatta siitä, asuuko siellä pariskunta, yh-äiti tai yh-isä.
Yritin tuolla aiemmin sanoa, että onko jotenkin perustellumpaa, että yh-isä käyttää 5 h/vko harrastukseen kuin yh-äiti. Vai mitä arvelette, että ketjun aloittavalle yh-äidille, joka haluaa 5 h/vko aikaa harrastukselle, vastattaisiin?
Ap:n otsikkohan oli "naiset haluavat viedä kaiken vapaa-aikani", ja hän ihmetteli, kun naisystävä (?) halusi lomalla viettää aikaa myös yhdessä.
Ehkä ap:n olisikin parasta unohtaa ne naiset kokonaan, ja keskittyä vain lapsiinsa ja treenaamiseen.
Vai mitä oikein tarkoitat? Käsittääkseni yh-isällä on ihan yhtä lailla lapsetkin hoidettavana ja kotityöt tehtävänä.Kovaa on elämäsi, voi voi.
paljon, sitähän ei tuolloin tule edes joka päivälle. Kyllä siinä ajassa ehtii naisystävän kanssa viettää aikaa ja mikä estää naisystävää menemästä salille mukaan? Tuskin se liikunta kenellekään pahaksi on.
kun ei kiinnosta muu kuin treenaaminen.
johonkin fiksuun, joka ymmärtää sen, että jokaisella ihmisellä pitää olla se joku oma juttunsa myös, ilman että kukaan muu siihen puuttuu tai änkeää mukaan...
käy ihan lavatansseissakin yksin, ilman minua. Saattaa viipyä kerrallaan jopa 4-5h siellä :-( Eikä ole tullut mieleenikään alkaa rutista. Itsekin käyn, joskus yksin joskus yhdessä.
...itse asiassa lasten nukuttua ensin teen pari-kolme tuntia kotitöitä ja meen treenaan jotain puolen yön aikoihin.
Oon tottunut valvomaan, mä nukun 0-5 tuntia per yö. Hyvin vaihtelevasti. En mä uupunut ole, vaikka univelka kyllä tuntuu, onhan se myönnettävä. Mut niin kauan kun kädet ei tärise niin paljon työpäivän jälkeen, että ei tartte tarhatätiä pyytään auttaan turvaistuimen lukon laittamisessa kiinni, kaik on hyvin.
olen kyllä oikeasti samaa mieltä jonkun edellisen kirjoittajan kanssa, että syystä on lähipiirisi huolissaan! Käytännössähän et nuku. Mitä piristettä oikein käytät?
...itse asiassa lasten nukuttua ensin teen pari-kolme tuntia kotitöitä ja meen treenaan jotain puolen yön aikoihin.
Oon tottunut valvomaan, mä nukun 0-5 tuntia per yö. Hyvin vaihtelevasti. En mä uupunut ole, vaikka univelka kyllä tuntuu, onhan se myönnettävä. Mut niin kauan kun kädet ei tärise niin paljon työpäivän jälkeen, että ei tartte tarhatätiä pyytään auttaan turvaistuimen lukon laittamisessa kiinni, kaik on hyvin.
jotkut tulee toimeen viiden tunnin yöunilla, mutta jos se ei ole luontaista, niin jossain vaiheessa ruumis ja mieli tekee stopin. Siitä kestää sitten toipua.
Mut niin kauan kun kädet ei tärise niin paljon työpäivän jälkeen, että ei tartte tarhatätiä pyytään auttaan turvaistuimen lukon laittamisessa kiinni, kaik on hyvin.
mutta jokainen tietysti määrittelee tuon tavallaan.
känisemässä kun joku jaksaa treenata ja siten huolehtia itsestään. Ilmeisesti ap:n pitäisi maatka illat sohvalla, niin eläisi av:n standardien mukaan. Jatka vaan samaan malliin, liikunta ei ole kenellekään pahitteeksi!