Voisitteko olla miehen kanssa
joka on käynyt "vain" peruskoulun. Mutta olisi empaattinen, yleissivistynyt, asunut ulkomailla, keskustelutaitoinen, työssäkäyvä, komea ja muutenkin hyvä mies?
Keskeyttänyt lukion nuoruuden ongelmien vuoksi, tosin 20 vuotta sitten.
Vai onko teillä koulutus/titteli keskeinen asia?
Kommentit (42)
Tutki sinäkin joskus eräiden suomalaisten menestyneiden yritysjohtajien taustoista. Taitaisi sinullekin kelvata monimiljonääri, vaikka olisikin vain peruskoulu taustalla.
päätyy monimiljonääreiksi. Kansakoulupohjalta se onnistui vielä joiltain, mutta ei niitäkään montaa ollut ja maailma on siitäkin jo muuttunut aika paljon. Ne duunit, joita voi tehdä ilman mitään koulutusta on todella harvassa kun renginpaikkojakaan ei enää ole. Mainostenjakoa lähinnä. Siivoojaksikin tarvitaan joku koulutus jos pitempään aikoo tehdä.
Tunnen monta kaveria ja mieheni mukaan luettuna kellä ei ole ammattia ja tosi hyvätuloiset vakipaikat löytyy.
Rakentavat taloja, varastohommia..yms. ja kuussa jää käteen muuan tonni
(esim tulityökoulutus, vesieristyssertifikaatti plus kaikki työkalulisät ja kilometrikorvaukset) saa nettopalkkaa vajaan kaksi tonnia kuussa. Urakoilla pääsee suurinpiirtein samaan, koska työnantajat laskevat ne niin. Joten en mä tohon OIKEIN usko. Sitäpaitsi rakennuksilla on nykyään HElvetin paljon hommia, joita ei saa tehdä ilman jotain muodollista pätevyyttä, joten siellä pärjää kouluttamaton ehkä lautapoikana. Jolle ei paljon makseta.
Tutki sinäkin joskus eräiden suomalaisten menestyneiden yritysjohtajien taustoista. Taitaisi sinullekin kelvata monimiljonääri, vaikka olisikin vain peruskoulu taustalla.
päätyy monimiljonääreiksi. Kansakoulupohjalta se onnistui vielä joiltain, mutta ei niitäkään montaa ollut ja maailma on siitäkin jo muuttunut aika paljon. Ne duunit, joita voi tehdä ilman mitään koulutusta on todella harvassa kun renginpaikkojakaan ei enää ole. Mainostenjakoa lähinnä. Siivoojaksikin tarvitaan joku koulutus jos pitempään aikoo tehdä.
Tuo on totta, vain harvat pääsevät kunnolla työelämään ilman ammattitutkintoa. Tiedän vain yhden tälläisen, tosin hän on älykäs ja kyvykäs tapaus muutenkin.
Ei ole tietenkään kriteeri miehen suhteen, mutta mielellään saa olla kyllä koulutus -> työllistyminen. Alalla tai työtehtävien tasolla ei väliä. Mutta tuskin katsoihin kauhean pitkään elämäntapatyötöntä tai syrjäytynyttä.
Kyllä mun mielestä melkein nelikymppisellä miehellä pitäisi jo olla JOKU ammattipätevyys. Muuten kertoo miehestä aika huonoa. missä töissä tuommoinen voi olla? mainostenjakajana?
vaikka 10 vuoden työkokemuksena, vaikka IT-alalta? Tiedän ainakin yhden tälläisen tapauksen. Hyvin tulee toimeen. Jos se nyt on minkään perusta.
Tähän lisään vielä, että itse lukisin miehellä olevan ammattipätevyyden ja tavallaan sitten työtutkinnonkin, jos on ollut esimerkiksi 10 vuotta IT-alalla. Kuten yksi tuttuni. Kovin harvalla on varmaan käynyt tuollainen onni kuitenkaan?
Mä olisin taas tittelin kanssa! t. tohtorin vaimo
Miltä tuntuu panna miestä josta et välitä?
Entä asua yhdessä?
Mitähän miehesi asiaan suhtautuisi jos kuulisi totuudenMiehelläni on myös hyvät tulot! Lapsistamme tulee myös korkeakoulutettuja ja he ovat jo nyt parhaissa kouluissa.
Oletko oikeasti rakastunut mieheesi vai miehesi johonkin hitsin titteliin!
:Dja olen päässyt moneen paikkaan ilman häntä! Voin olla lasteni kanssa kotona.
Rakkaus jää kyllä jalkoihin taloudelliselle turvalle.
Mikä on miehesi numero? Voisin soittaa ja kertoa hänelle ettet pidä häntä itseään oikein rakastettavana ilman hänen ammattiaan.
Mieheni on Johtavassa asemassa ja menestynyt. Et saa ikinä hänen puhelinnumeroaan!
Te olette kateellisia.
Kirjoitan vain ruokablogeja ja vietän laatuaikaa, mm matkustellen!
Entä asua yhdessä?
Mitähän miehesi asiaan suhtautuisi jos kuulisi totuudenMiehelläni on myös hyvät tulot! Lapsistamme tulee myös korkeakoulutettuja ja he ovat jo nyt parhaissa kouluissa.
Mikä on miehesi numero? Voisin soittaa ja kertoa hänelle ettet pidä häntä itseään oikein rakastettavana ilman hänen ammattiaan.
Mieheni on Johtavassa asemassa ja menestynyt. Et saa ikinä hänen puhelinnumeroaan!
Te olette kateellisia.
välillä käymme mieheni kanssa Tokiossa tai Usassa, kun hän on työmatkalla.
Elän täyttä elämää. Mitä sitten. Meillä on Kirkkonummella iso talokin.
tämä nyt liitty mihinkään? Isoja taloja ja johtajamiehiä löytyy meiltä muiltakin, et kai kuvitellut olevasi palastan ainoa sellaisen vaimo ja talon omistaja? :)
Entä asua yhdessä?
Te olette kateellisia.
lomailemassa ihan missä mieleen juolahtaa, ei tarvita työmatkaa verukkeeksi ja firmaa matkojen maksajaksi. Puhumattakaan siitä, että miehen huipputulojen lisäksi tienaan itse sangen mukavasti.
Aloin seurustella miehen kanssa, joka ei ollut käynyt lukiota, oli vain ammattikoulutus. Itse olin silloin korkekoulussa ja valmistuin myöhemmin maisteriksi. Perustimme miehen kanssa perheen ja tuona aikana hän päätti aloittaa opinnot uudestaan, ja nyt hän tekee graduaan ja on kohta valmistumassa maisteriksi.
Sittemmin olemme eronneet, mutta hyvissä väleissä ja kunniotan häntä kovasti siitä sitkeydestä, jolla on opintojansa loppuun vienyt. Hyötypuolena ainakin se, että hän ei todennäköisemmin päädy väärälle alalle, ehti harkita asiaa pitkään, kun aloitti yliopisto-opiskelun vasta kolmekymppisenä.
Tunnen monta kaveria ja mieheni mukaan luettuna kellä ei ole ammattia ja tosi hyvätuloiset vakipaikat löytyy. Rakentavat taloja, varastohommia..yms. ja kuussa jää käteen muuan tonni
Kyllähän on paljonkin ammattiinsa kasvaneita ja hyvin päteviä työntekijöitä, joilla ei ole muodollista pätevyyttä.
Ongelmia tulee yleensä työpaikan vaihtuessa. uudelle työnantajalle voi olla vaikea vakuuttaa osaamistaan, jos kilpailee yhtä kokenutta, mutta koulutettua hakijaa vastaan. Moni työnantaja ei edes saa palkata epäpätevää, jos haussa on päteviäkin (joko omien sääntöjensä takia tai oikeusjutun pelossa).
Aloin seurustella miehen kanssa, joka ei ollut käynyt lukiota, oli vain ammattikoulutus. Itse olin silloin korkekoulussa ja valmistuin myöhemmin maisteriksi. Perustimme miehen kanssa perheen ja tuona aikana hän päätti aloittaa opinnot uudestaan, ja nyt hän tekee graduaan ja on kohta valmistumassa maisteriksi.
Sittemmin olemme eronneet, mutta hyvissä väleissä ja kunniotan häntä kovasti siitä sitkeydestä, jolla on opintojansa loppuun vienyt. Hyötypuolena ainakin se, että hän ei todennäköisemmin päädy väärälle alalle, ehti harkita asiaa pitkään, kun aloitti yliopisto-opiskelun vasta kolmekymppisenä.
tämä nyt liitty mihinkään? Isoja taloja ja johtajamiehiä löytyy meiltä muiltakin, et kai kuvitellut olevasi palastan ainoa sellaisen vaimo ja talon omistaja? :)
Mutta en käy töissä, olen Tohtorin vaimo!
Tunnen monta kaveria ja mieheni mukaan luettuna kellä ei ole ammattia ja tosi hyvätuloiset vakipaikat löytyy. Rakentavat taloja, varastohommia..yms. ja kuussa jää käteen muuan tonni
Kyllähän on paljonkin ammattiinsa kasvaneita ja hyvin päteviä työntekijöitä, joilla ei ole muodollista pätevyyttä.
Ongelmia tulee yleensä työpaikan vaihtuessa. uudelle työnantajalle voi olla vaikea vakuuttaa osaamistaan, jos kilpailee yhtä kokenutta, mutta koulutettua hakijaa vastaan. Moni työnantaja ei edes saa palkata epäpätevää, jos haussa on päteviäkin (joko omien sääntöjensä takia tai oikeusjutun pelossa).
Totta. Riippuu tietysti alasta. Huonompi mahdollisuus on tietysti saada töitä, jos ei ole koulutusta, siis vaihtaa työpaikkaa. Riippuu tietysti iästä ja siitä alasta.
Koulutus on hyvä asia, mutta en itsekään valitsisi miestä sen perusteella. Pidän kyllä hyvänä asiana, jos mies olisi käynyt vaikka jonkin ammattitason koulutuksen. Tai sitten korkeamman, sama se.
Mutta muistakaa, että vanhempanakin voi käydä kouluja, tuttuni aviomies innostui opiskelemaan vasta nelikymppisenä, oli 20 vuotta varastohommissa. Ei nyt aivan korkeakoulutusta saavuttanut, mutta sain AMK-insinöörin paperit sitten loppujen lopuksi. Mies sanoi, että tämä oli eniten itsetunnon vuoksi. Oli vuosia kärsinyt alhaisesta koulutuksesta, lähinnä henkisellä puolella.
Kun on tarpeeksi työkokemusta ja työnanatajan antamaa koulutusta, voi hyvinkin kilpailla muodollisen pätevyyden suorittaneiden kanssa. Itse olen esimerkki tästä. 8,5v kokemus IT-alalla on antanut hyvät neuvotteluasemat työtä vaihtaessa ja jopa niin, että minua on pyydetty töihin, ei ole edes tarvinnut itse hakea. Mutta minäkin olen kyllä sen kannalla, että kannattaa jonkinlainen tutkinto suorittaa.
tai sen sisko ;)
Lapseni ovat kauniita
miestä kaivertaa tuo sivistystason ero ja kuittailee siitä jatkuvasti, pitää itseään parempana ja keksii kommentteja millä vähättelee naisen koulutustasoa. Tällaisia olen nähnyt paljon, työelämässä ja omissa ihmissuhteissa.
vaikka 10 vuoden työkokemuksena, vaikka IT-alalta? Tiedän ainakin yhden tälläisen tapauksen. Hyvin tulee toimeen. Jos se nyt on minkään perusta.