Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuuko ihmiset jos kutsuttu ei tule heidän häihinsä?

Vierailija
13.05.2023 |

Katsotaanko sitten pahalla silmällä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan niin korvaamaton vieras ole.

Vierailija
2/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenenkään suuttuneen.  Sen sijaan itse meinasin suuttua kun en saanut kutsua häihin, vaikka maksoin polttareihin osallistumisesta verraten paljon. - Olisi tuolle rahalle ollut parempaakon käyttöä tulorajoitteisena opiskelijana. Ymmärrystäni ja halua sivuuttaa minut kutsuttujen joukosta olisi lisännyt jos olisin ymmärtänyt miksi minua ei haluttu kutsua hyvästä syystä. Esimerkiski jos olisin vaikka polttareissa tai niiden ulkopuolella olisin tullut loukanneeksi jompaa kumpaa tulevasta hääparista tai jotain 2. heidän läheistään tms. niin olisin ymmärtänyt kutsumattomuuden mutta edelleenkään en ymmärrä miksei minua kutsuttu. En ole katkera mutta harmitti aikansa. Ja vielä enemmän harmitti kun sain tai jouduin vastailemaan joidenkin yhteisten tuttujen / kebereiden uteluihin, että mitä parempaa tekemistä mulla oli kun en ollut XX.n ja Yy.n mahtavissa häissä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuvat toisilla paikkakunnilla, eivät edes tiedä häistä... Mutta sitten kun tietävät, niin jos pitävät itseään niin tärkeinä ja hyvinä ystävinä tai sukulaisina, niin voivat toki ottaa nokkiinsa. Mutta hääpari saa itse päättää, millaiset häät viettää ja keitä kutsuu. Ei siinä ole mitään suuttumissijaa.

Ei tullut tietoa kummipojan kuolemasta eikä hautajaiskutsuakaan siis. Mutta ei mulla ole syytä suuttua, koska pitivät hautajaiset niin kuin pitivät. 

Miksi suuttuisin?

Vierailija
4/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kutsuttiin n 130 henkeä ja paikkoja oli 110.

Oltiin iloisia jokaisesta, joka sanoi ei.

Vieraita oli 108. Just hyvin

Vierailija
5/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan niin korvaamaton vieras ole.

Jos kyseessä on läheinen ystävä tai sukulainen, joka jää pois mitään ilmoittamatta, niin silloin kai sillä on merkitystä. Yleensä häihin kutsuttaneen tietty lähipiiri, jonka kanssa on luontaisesti tekemisissä muutenkin. Lisäksi jotkut voivat haluta pitää aivan tietoisesti pienimuotoiset häät, jonne ei ole tarkoituskaan haalia kaikkia kaukaisia sukulaisia ja entisiä koulukavereita ympäri Suomea.

Vierailija
6/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuvat toisilla paikkakunnilla, eivät edes tiedä häistä... Mutta sitten kun tietävät, niin jos pitävät itseään niin tärkeinä ja hyvinä ystävinä tai sukulaisina, niin voivat toki ottaa nokkiinsa. Mutta hääpari saa itse päättää, millaiset häät viettää ja keitä kutsuu. Ei siinä ole mitään suuttumissijaa.

Ei tullut tietoa kummipojan kuolemasta eikä hautajaiskutsuakaan siis. Mutta ei mulla ole syytä suuttua, koska pitivät hautajaiset niin kuin pitivät. 

Miksi suuttuisin?

Ai, vitsi. Nyt oli kyse siitä, että on kutsuttu, mutta kutsuttu ei tule juhliin.

No, ei kai siitäkään tarvitse suuttua.

Vierailija
7/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää häitä. Tai siis joo, pienet häät pienellä porukalla on minusta ihan ok mutta isot pönötysjuhlat ovat täyttä tuskaa ja jään niistä oikein mielelläni pois.

Vierailija
8/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suutu, jos kutsutut kuuluvat kategoriaan "pakosta kutsuttava häihin"

Vierailija
9/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. En olisi vihainen, vaan se tunnemaailma olisi hieman erilainen.

Esim:

- Jos äitini ei tulisi häihini, luultavasti mun sydän särkyisi ja olisin erittäin pettynyt/ surulinen.

- Jos täti Moonika, joka on kaukaista sukua kumminkaimanisoisälle, jäisi pois, tuskin edes huomaisin sitä.

Vierailija
10/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ihmettelen että mut kutsuttiin polttareihin maksajaksi. Kirkkoon ei saanut mennä, ei tullut kutsua. Mutta juhlapaikalle tuli kutsu, jossa taas maksullinen baari. En mennyt.

Vierailija
11/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suutu, jos kutsutut kuuluvat kategoriaan ""

Kuinkahan usein "pakosta kutsuttava häihin"-ihmiset tietävät olevansa sellaisia, ja jäävät siksi pois. Tulee surullinen olo tuollaisesta asenteesta.

Vierailija
12/14 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse ihmettelen että mut kutsuttiin polttareihin maksajaksi. Kirkkoon ei saanut mennä, ei tullut kutsua. Mutta juhlapaikalle tuli kutsu, jossa taas maksullinen baari. En mennyt.

Ohis onko tavallistakin, että hääkutsuissa eritellään, että mihin on tervetullut ja mihin ei. - Itse olen aina saanut kutsun häihin, eikä siinä ole eritelty erikseen, että olenko tervetullut vain jompaan kumpaan tai vain toiseen.  

Vierailija
13/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä suututa jos kieltäytyy kutsusta. Mutta sitä pidän täysin raukkamaisena ja ääliömäisenä, ettei etiketin mukaan osata vastata tuleeko vai ei.

Vierailija
14/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kenenkään suuttuneen.  Sen sijaan itse meinasin suuttua kun en saanut kutsua häihin, vaikka maksoin polttareihin osallistumisesta verraten paljon. - Olisi tuolle rahalle ollut parempaakon käyttöä tulorajoitteisena opiskelijana. Ymmärrystäni ja halua sivuuttaa minut kutsuttujen joukosta olisi lisännyt jos olisin ymmärtänyt miksi minua ei haluttu kutsua hyvästä syystä. Esimerkiski jos olisin vaikka polttareissa tai niiden ulkopuolella olisin tullut loukanneeksi jompaa kumpaa tulevasta hääparista tai jotain 2. heidän läheistään tms. niin olisin ymmärtänyt kutsumattomuuden mutta edelleenkään en ymmärrä miksei minua kutsuttu. En ole katkera mutta harmitti aikansa. Ja vielä enemmän harmitti kun sain tai jouduin vastailemaan joidenkin yhteisten tuttujen / kebereiden uteluihin, että mitä parempaa tekemistä mulla oli kun en ollut XX.n ja Yy.n mahtavissa häissä.  

Kun kaveri oli menossa naimisiin, niin hän oli lähettänyt kutsut niille ketkä halus osallistuvan häihin. Silti tämä bestman, joka järkkäs polttareita pyysi meitä ei kutsuttuja osallistumaan polttareihin. Minä ja kolme muuta ei tietenkää menty polttareihin. Sulhanen oli ihmetellyt miksi me ei olla siellä ja loukkaantu siitä.

Hän polttareiden jälkeen julkas facebookissa kirjotuksen polttareista ja kiitteli juhlia ja samalla auko päätään meille muille ketkä ei osallistunut niihin ja kirjotti loppuun. P.S. No, ainakin tiedän kuka on ystävä ja kuka ei ole.

Minä ja nämä kolme muuta kommentoitiin, että niin todella. Polttareihin kelvattiin rahottamaan sun touhujas, mutta häihin ei kelvattu. No, ainakin tiedän kuka on ystävä ja kuka ei ole.

Sen jätkän kommenttikenttä täytty huvittavista viesteistä, kun jengi haukku sen kunnolla, että rahat kelpaa ja auot päätäs  ystävyydestä, mutta häihin ei kelvannut sun frendit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi