Kahdet kuravaatteet päiväkotiin tuntuu kohtuuttomalta
Espoon kaupunki säästi poistamalla päiväkodeista avustavan henkilökunnan ja nyt pitäisi lapselle olla kahdet kuravaatteet, jotka päivittäin pitää tuoda kotiin pestäviksi. Kasvatusvastuullisilla ei ole aikaa ripustella ja huuhtaista niitä kuivumaan.
Kommentit (33)
lapset Espoon päiväkodissa, ENKÄ TODELLAKAAN VIE TOISIA KURAVAATTEITA, voin kylläkin ottaa ne yhdetkin pois!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EI OO KYLLÄ KUKAAN PYYTÄNYTKÄÄN.
vaikka kuravaateaikaan olisikin vaatteita kuljetettu kotiin pestäväksi. Iltapäivällä mukaan, pesaistaan ja aamulla taas puhtaat kurikset tarhaan.
Se sitten tietysti jos kuravaatteita haluaa käyttää vielä kotona päiväkotipäivän jälkeen, niin sitten voi joutua hankkimaan toisetkin, tai joutuu pesemään ne kurahuosut vasta iltaulkoilun jälkeen. Mutta näinhän joutuisi tekemään vaikka niitä toisia kappaleita saisi säilyttää päiväkodillakin.
Mutta kyllä mä aina lasta hakiessani joka huuhtelin ne ja jätin kuivummaan tarhaan tai vein kotiin kotiin puhdistettaviksi. Ei niiden pesu kuulu mielestäni päivöäkodin henkilöstölle. Luultavasti toki huuhtelivat aamun ulkoilun jälkeen, mutta ainakin illalla se mun mielestä kuuluu vanhemmille.
Lapsi haetaan iltapäiväulkoilusta, joten kurikset tulee väkisinkin aina kotiin.
Pesen ne ja seuraavana päivänä lapsi ulkoilee niillä päiväkodissa olevilla jne.
Eihän ne edes maksa mitään ja juuri myin kahdet samaa kokoa yhdelle kaksosten äidille, joka tarvitsi kerralla kaksi settiä samaa kokoa.
On meillä kumppareita ja muita ulkoilutarpeitakin vaikka kuinka monet.
jos kyseessä sellainen ryhmä, missä lapset nukkuvat vielä päiväunia, niin ihan varmasti sillä välin voi osa henkilökunnasta ripustaa niitä kuravaatteita kuivumaan. Ei se koko ryhmän henkilökunta varmaankaan ole niitä lapsia nukuttamssa.
Tuossakin asiassa on ihan tahdosta kiinni, kerkiääkö töitä tekemään vai ei. Siellä vaan eukot istuvat hieman liian pitkään kahvikupun ääressä, ja kyllä, tiedän asian. Olen aika monta päiväkotia kiertänyt ja kaikissa on ollut sama rutiini.
harjaa suurimmat pois ja pesee vaikka 1 krt viikossa riippuen ilmoista.
On meillä aina ollut, Helsingissä.
Missä?
Ei meillä ainakaan, Helsingissä.
Ja siis itse olen pitänyt, ei ole velvoitettu. Helpointa, eikä todellakaan mikään vaiva tai kustannus.
Yhdet tarhassa, yhdet kotona. Yleensä pesen ne tahassa olevat kerran viikossa (tuon perjantaina kotiin ja maanantaina vien takaisin) ja viikolla vaan huuhtaisen tarhassa.
Muuta kuin lomilla. Siis ihan oikeastiko joku ottaa ne joka päivä ja pesee koneessa ja vie seuraavana aamu takaisin? Eikö harvemmin riittäisi, jos ne kerran taas kurastuvat heti uudestaan? Tai vaikka pelkkä huuhtelu?
Lasta hakiessa olen huomannut, että kurikset on suht. siistit. Niitä siis huuhdellaan siellä ja kuivatetaan.
Ostat kirpparilta sadetakit kierrätystavarana ja kurahousuja hamstraat alerekistä. Kylläpä on hirveä vaiva!?
Nehän on KURAvaatteet, ei se haitta jos ne on vähän nuhjuiset ja likaiset. Meillää riittää yleensä kerran viikkoon pesu.
On meillä aina ollut, Helsingissä.
Ei niitä pk-väki pese, siis kunnolla, mutta huuhtaisee kyllä. Siis stadilaisessa päiväkodissa.
Ei meidän päiväkodissa olisi kunnolla edes tilaa kaksille kuravaatekerroille (housut+takki). Likaantuuhan ne, jos sulloo samaan naulaan puhtaat ja kuraiset!
Muuta kuin lomilla. Siis ihan oikeastiko joku ottaa ne joka päivä ja pesee koneessa ja vie seuraavana aamu takaisin? Eikö harvemmin riittäisi, jos ne kerran taas kurastuvat heti uudestaan? Tai vaikka pelkkä huuhtelu? Lasta hakiessa olen huomannut, että kurikset on suht. siistit. Niitä siis huuhdellaan siellä ja kuivatetaan.
Jos niitä ei pese noin kerran viikossa ne alkavat haista vaikka niitä huuhtelisi kuinka.
Mutta samaan ahtaaseen naulakkoon ne tungetaan yli 20 muun lapsen kuristen kanssa. Siinähän saattaa hajutkin tarttua, ehkä olis paras säilyttää niitä kotona lasivitriinissä?
eikä viedä kotiin viikottain tai päivittäin... pitäiskö? Ne on käyneet kotona nyt syksyllä ehkä 5 krt, yleensä kun on satanut ja ovat olleet päällä. Olen vaan huuhtonut, kerran pessyt koneessa.
Kotona on seuraavaa kokoa, ja niillä on menty, kun kotona on tarvittu.
Kotona annan kuran kuivua ja aamulla ravistelen kuivuneen kuran pois. Pesen vain, jos tuommoisen käsittelyn jälkeen on selvästi likaiset. Joskus myös pyyhin rätillä.
peset vaikka kerran viikossa.