Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako käsimatkatavarana olla lentolaukun LISÄKSI käsilaukku?

Vierailija
13.01.2010 |

Lähden viikonloppulomalle Helsinki-Vantaalta enkä haluaisi olla niiden joukossa jotka joutuvat odottamaan matkatavaroitaan tunteja, päiviä tai jopa viikkoja.. Koska kamppeeni mahtuisivat hyvin ns. lentolaukkuun, ajattelin kuljettaa kaiken tarvittavan koko ajan mukanani. Mutta saako tuon perässä vedettävän lisäksi naisihmisellä olla käsveska? Tai edes vanha kunnon vyölaukku? :D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsimatkatavara ja käsilaukku on eri asia ja kummatkin toki saa ottaa. myös muovipussinyssykän niiden lisäksi.

Vierailija
2/8 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentolaukun lisäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien mentävä samaan. Tarkista lentoyhtiön säännöistä. Itse olen jättänyt lentolaukkuun käsilaukun verran tilaa, joten tarpeen vaatiessa sen on saanut sinne laitettua siksi hetkeksi kun tarvitsee.

Vierailija
4/8 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla "pieni käsilaukku".

Vierailija
5/8 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sääntö siis pätee Suomessa, mutta Briteissä on tiukasti vain yksi käsimatkatavaralinjaus (strictly one piece of hand luggage). Se tietenkin johtaa naurettavuuksiin, jengi pakkaa muovikassiin repun ja käsilaukun, jotta olisi vain yksi matkatavara.

Jenkeissä ei muistaakseni ole tuota, mutta mulla on pari vuotta kun viimeksi olen siellä käynyt, joten saatan puhua palturia.

Muualla saa omien kokemusten mukaan olla vaikka trolley ja käsilaukku.

Vierailija
6/8 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsilaukun, läppärin ja ostosten on mahduttava siihen yhteen pakaasiin.

Vierailija
7/8 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkista lentoyhtiön sivuilta.

Vierailija
8/8 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. yksi käsimatkatavaralaukku jonka pitää mahtua annettuihin senttirajoihin sekä yksi "henkilökohtainen tavara" eli personal item joka voi olla JOKO pieni käsilaukku tai läppäri tai sateenvarjo tms. Tämä sama sääntö oli voimassa myös Yhdysvaltain sisällä kahdella eri lentoyhtiöllä tänä talvena.

Halpalentoyhtiöt tyypillisesti rajoittavat käsimatkatavaran yhteen, senttirajoihin mahtuvaan laukkuun, jonka pitää sisältää kaikki. Käsilaukun saa turvatarkastuksen jälkeen sitten ottaa sieltä pois.